Bakmak ve Görmek
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yaşam içindeki detayları seyre durdunuz mu hiç? Bir kır çiçeğinin küçük bir yaprağındaki o renk cümbüşü sizi alıp götürmedi mi? Bir kuşun kanatlarındaki gökkuşağı renklerini fark edip incelediniz mi? Kelebeklerin kanatlarındaki renk desenleri ile dansetme duygusu yaşamadınız mı? Çiçeği durmuş bahar dallarının yaşam enerjisiyle içiniz dolmadı mı hiç? Kıyıya bütün gücüyle vuran dalgaların beyaz köpüklerinde kendi hırslarınızı, birikmiş öfke nöbetlerinizi hatırlamadınız mı?
Ya da güneş ışınlarının binbir renkle oynaştığı suyun o hafif salıntısında kendinizi içinde bulmak istemediniz mi? Balıkların renkleriyle yüzmediniz mi birlikte? Baharın müjdecisi olan yemyeşil çayırlardaki bir tek papatyanın beyazlığı bile size mutluluğu hatırlatmadı mı? Bahçenizdeki kan kırmızısı gülün rengi size aşkı sunmadı mı? Bir sokak köpeğinin gülen gözlerine gerçekten baktınız mı hiç? Sizden sevgi dışında hiç bir şey istemeyen bir sokak hayvanının başını okşadınız mı? Ve içinizdeki sevgi kırıntısının birazı olsun ona akıtmadınız mı? Etrafınızdaki dolaşan insanların yüzlerine bakınca ifade ettiklerini size söylenmeyen bütün sözleri duydunuz mu? Gördünüz mü çevrenizi?
Bakmak ve görmek. Bütün bu ve buna benzer yaşam şekilleriyle birlikte yaşamamıza rağmen bu detayların farkına varmamak ne büyük kayıp. Fark etmeden insanın hayatından akıp geçen bir sürü güzel şey ve farkına varmadan yaşanan onca güzellikler. Aslında durup biraz etrafınızı seyrettiğinizde şimdiye kadar görmediğiniz ne çok şey göreceksiniz. Güzel ya da çirkin ama farkında olacaksınız.
Bakmak sadece gözle olur ancak görmek akıl ve kalp gözünün devreye girmesiyle gerçekleşir. Çevrenizi gören gözerle seyrediniz. Çünkü görmek bakıp anlayıp kavramaktır. Evrendeki devam edegelen bütün bu olguların yaşamınızda belli bir harmoni içinde yer aldığını fark ettiğinizde yaşam daha da bir anlamlı olacaktır.
Şükran Demirtaş
YORUMLAR
Bana Hazreti Ali Efendimizin bir sözünü hatırlattınız!
Ben görmediğim bir şeye inanmam! Deyince.
Etrafındakiler - Ya Ali Sen Allah u Teala yı görüyor musun? Diye sormuşlar.
Cevap çok güzel.
Siz hiç etrafınıza bakıp ta Allah u Tealayı görmüyor musunuz?Diye cevap vermiş.
Tefekkür ne kadar güzeldir.
Yazan yüreği kutluyorum.Ellerinize sağlık.Ömrünüze sağlıklı bereket.
sukdem
sukdem
Bakmak göz ile cismin aynı hizaya gelmesi. görmek ise duyusal bir olgudur, Bilmek ile anlamak arasındaki farka benzer.;bakmak bilmek, görmek anlamaktır.
Görmek seçkin bir yetidir ve ne yazık ki herkeste bulunmuyor...
Baktığını gören kaleme saygılar, tebrikler.
sukdem
Güzel bir yazı insanın içinde bahar açtıran bir yazı..
Halife Leyla'ya dedi;
O sen misin
Mecnun senden dolayı mı çöllere düştü?
Leyla dedi;
Sus zira sen mecnun değilsin.
Güzel bakan güzel görür, güzel gören hayatından lezzet alır.
Herkes güzel diye görünen bir nesneye, bir insana göz gözüyle bakar, ama önemli olan senın onda gönül gözüyle neler gördüğün. Bir çiçeğin renginin güzelliği, o kokuyu içine çekmek nefes alabildiğin için o kokuyu içine çekebildiğin şükretmek,
Güzel görmek maddeden manaya inmek olsa gerek..
Kutlarım sevgiler, saygılar..
sukdem
Yaşarken farkına varılamayan,aslında her gün,yüz yüze olduğumuz sıradan görseller.Hayatımıza farklı güzellikleri 'tuzu,biberi' işler.Her rengi anlamlandıran canlılar,her duyguyu hatırlatan insanlar.İşte bakmakla görmek,birbirinden o kadar uzak iki kelime.
Not:Kaleme aldığınız değerli yazınıza tekrar bakarsanız,uymayı unuttuğunuz imla kurallarını göreceksiniz.Yazılara da farkındanlık ve güzellik katanlarda bunlar değil mi?Duygu ve düşüncenin akışına göre, paragraf ayrımınıda doğru yaparsanız,okuyucularınız daha çok zevk alacaktır.Saygılar
sukdem
FARKINDALIK... Nasil muhtesem bir duygu... Nasil muhtesem bir ayrıcalık,; Farkında olmak. Yokluğu ile kaçırdığımız, varlığı ile yakaladığımız onca güzellik...
Ruhuma huzur verdi, yazınız. Tesekkur ediyorum. Sevgiler, selamlar Şükran hanim.