KANAATİMCE
İnsanlık tarihine not düşüren ne babayiğitler var….Öyle kimseler var ki insanlık alemi onlara minnettardır.Kimileri de milletine ışık tutmuşlardır.Bunlar bilim adamları ,Peygamberler, veliler ,bilge kişiler, edipler ve Kahramanlardır…Bu milletin ortak kahramanları olmasaydı bu kadar hengameye rağmen ayakta kalır mıydı…Şeyh Abdulkadir Geyleni…İbrahim-i Ethem….Muhyüddin-i Arabi….İmam-i Rabbani ….Yunus Emre….Mevlana Celalettin…ve daha niceleri..
Bu yazımla başka bir değerli şahsiyete değineceğim,Mehmet Akif Ersoy,Bir entelektüel,.aydın, ilim ve siyaset adamı…başka bir ifade ile toplum mühendisi…kendisini ifade edecek vasıf bulamıyorum…Kendisi, İnsanı daima göndemde tutmuş yukarılara çekmek için mücadele etmiştir.Yazdığı İstiklal Marşı’nın bu millet için ne kadar birleştirici olduğuna paha biçen olabilir mi? Evet diyen hilaf konuşuyor…o günün atmosferini yakalayan Mehmet Akif,herhangi bir tartışmaya meydan vermemek için Türk kelimesini dahi şiirine almamıştır hala bazı kendini bilmezler “ırk” kelimesi yüzünden O nu ırkçılıkla itham edenler vardır.Ne yazık ki siyaset adına bu marşı okumaktan mahrum olan bir kesim de bulunmaktadır( bazı hareketlerin toplantı ve kongrelerimde görüyoruz) Safahatı insan okuduğunda maddenin nasıl manaya kucak açtığını görüyoruz…İnsanın asıl hedefe kilitlenmesi amaçlamıştır.Ne avcıdır ki unuttuğumuz tarihi şahsiyetlerimiz var…Ahmad-ı Xani…Mela-yi Ciziri Şeyh Abdurrahman-ı Axtepe…Seyda-yi Hizani , Rus cephesinde amansız bir mücadele veren fahri general Xalit Beg-i Cibran olumlu yönleriyle Şeyh Sait ve en başta da Bediüzzaman Said-i Nursi gibi tarihin ağır toplarını devre dışı bırakmasaydık kardeşlik duygularımız daha kuvvetli olurdu.Tam tersine Türklükle ilgisi olanları ön plana çıkaracaksınız diğer değerli şahsiyetlerden bahs etmeyi sakıncalı sayacaksınız bu hakka reva mı? Elbetteki hayır.Yani needip edip birliğimizi korumak için çalışmalıyız değil mi?
E.KAYA
YORUMLAR
Mehmet Akif gerçekten büyük bir şairdi. tek kelimeyle bir yetenek, yazmaz yaşardı, yaşadıkları da kağıda geçincce öyle harikulade eserle çıkardı.
İstiklal marşında Türk kelimesinin olmaması daha önce dikkatimi çekmemiş, ama muhtemelen onu ümmetçi anlayışından kaynaklanıyor. Ama ümmet de kandırıldı, şimdi hala bedellerini ödüyorlar.
Ama iatiklal marşı bizim damarlarımızda dolaşması gereken bir marş..
teşekkürler exani
...
İnsanlık tarihine not düşüren ne babayiğitler var….Öyle kimseler var ki insanlık alemi onlara minnettardır.Kimileri de milletine ışık tutmuşlardır.Bunlar bilim adamları ,Peygamberler, veliler ,bilge kişiler, edipler ve Kahramanlardır…Bu milletin ortak kahramanları olmasaydı bu kadar hengameye rağmen ayakta kalır mıydı…Şeyh Abdulkadir Geyleni…İbrahim-i Ethem….Muhyüddin-i Arabi….İmam-i Rabbani ….Yunus Emre….Mevlana Celalettin…ve daha niceleri..
...
Yüreğinizin güzelliğini satırlara nakış gibi işlemişsiniz. İyi ki varsınız. Rabbim sizden razı olsun.
Yüreğinize ve kaleminize sağlık efendim. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Rabbime emanet olunuz.