- 1913 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
BİR SABAH VAKTİ…
Dışarıdan gelen gürültülerin eşliğinde, yavaş yavaş sıyrıldım; en derininde olduğum uykumdan. Nasıl da severim, bir bilseniz; Pazar sabahı, inşaat gürültüsü ile uyanmayı! Öylesine güzel başlar ki günüm. . Sinirlendiği için adrenalin üretmeye başlayan vücudum, daha bir diri başlar, yeni güne.
Yine öyle bir sabah… Günlerden; Pazar. Sabahın ilk gıdasını almış bedenimi sürükleyerek, salona geldim. Çayımı koydum, ateşe. Panjurlarımı açtım. Hemen arkasından da balkon kapısını…
Odamın camını açamıyorum çünkü havalanmak yerine, inşaat tozuyla doluyor, her taraf. Ne güzel!
Sokak kapısının alt kilidini açtım, önce. Sonra üst kilidini… Kapıyı açar açmaz, hapishanede olduğum hissini yaşatan demir kapının kilitlerine geldi, sıra: Üst kilit, alt kilit…
Şehirde yaşamak; Kilitler ardında yaşamak ile eşdeğer. Allah esirgesin, bir deprem olsa; kilit açmaktan, kaçmaya vakit kalmayacak. Olsun!
Akşamdan, küçük bir notla, siparişini verdiğim; simitlerimi ve gazetemi aldım. Mutfağa geçtim. Kahvaltılıklarımı çıkarttım. Çayımı kontrol ettim, demlenmiş mi diye… Demlenmiş… Tezgahın üstüne gazetemi açtım, sol tarafa. Sağda; kahvaltılıklarım ve çayım.
ZAM… Benzin, alkol, otomobil, emlak, vs… Zam gelmiş! Sevinç çığlıkları atmak geldi, içimden. Komşulara ayıp olur diye, sustum.
HAPİSTEN AĞIR… Balyoz kararları Yargıtay tarafından onanırsa hapis cezasına çarptırılan general ve amiraller, rütbe ve madalyaları sökülüp “er” statüsüne düşecekler… Memlekette ordu kalmadı. Çünkü komutan kalmadı. Olsun, Cumhurbaşkanımız var ya? Görevleri arasında değil mi, Türkiye Büyük Millet Meclisi adına Türk Silahlı Kuvvetleri’nin başkomutanlığını temsil etmek? Güldüm, geçtim.
KPSS SORULARI YİNE SIZDI… Yine mi? Yine mi? E tabi ki sızar… O deliği tıkayacak bir adam yok mu şu memlekette? Bu habere, kahkahalarla güldüm. Geçeceklerin belli olduğu bir sınava girmeye kalkarsan… Yani! Komik…
İKİ KARAKOLA EŞ ZAMANLI SALDIRI: BİR ŞEHİT, YEDİ YARALI…
…
Mutsuzluklarla beslenen bir toplum olduk. Sanki tek gıdamız; üzüntü, acı oldu. Her sabah, başka bir acı ile kavruluyor, yüreklerimiz.
Bir zamanlar, normaldik… Normal?
İnsan gibiydik… İnsan gibi?
Hani şu Türkiye dışında yaşayanlar gibi…
Özlüyorum, o günleri…
O günlerdeki; Ben’i…
O günlerdeki; Halkımı…
Demokrasiyi…
Atatürk’ü…
…
O değil de…
Özlüyorum;” O değil de” diyen, Esma Kahraman’ı…
Bütün, eski, dostlarımı…
…
O değil de… ( derdi, Esma Kahraman olsaydı )
Denizdeki şişme kadını ceset sanmışlar…
Eser Akpınar
23.09.2012
İzmir
YORUMLAR
Pazar sabahı uyanma anından sonrasını öyle güzel anlatmışsın ki... Kendimi bir an yıllar öncesinin yandaş olmayan (Hatta o yıllara göre taraf tutan) gazetelerini okuyor sandım. Hani o gazetelere medya denmez iken... Hani gazeteyi gazeteci olarak çıkardıkları zamanlarda iken. Hani o gazetelere ticaretin keyfi para kazanma hırsları değmemiş iken...
Bu arada sabah sabah, mahalledeki belediyeye ait görevlerin de yapılmayışını, bir çözüm bulunamayışını başlara sıkıştırıvermen ne hoştu.
Yazdığın olayları sıralamıyorum. Çünkü artık haber niteliği taşımıyor ki... Sen de kalkmış haber özelliği olmayan konuları bize yazıp duruyorsun.
Unutmamak lazım ki, gazeteciliğin meşhur bir öğretisi vardır hani; "Bir köpeğin insanı ısırması haber değildir, sıradandır. Oysa bir insanın köpeği ısırması haberdir"
Bize haber bul ne olur... Kanıksattırılmış, artık günlük normal olaylar statüsüne girmiş (Girdirilmiş) haber gibi şeyleri verme...
Şaka bir yana.... O değil de...
İyi bayramlar... :)))))))
(Kulakları çınlasın Esma Kahraman'ın. Artık yok aramızda)
Eser Akpınar
Cok uzgunum. Cok ağrıma gitti. Anlayışına siginirak, yorumuna cevabım bu olsun?
Tesekkur ediyorum. Selamlar.
"Bir sabah vakti" yerine "Her sabah vakti" daha uygun olurdu diye düşündüm bir an.
Yazınızı ilgi ve beğeni ile okudum... Tebrik ederim.
Sahi... "O değil de" nin sahibi nerede?
Selam ve saygılarımı sunarım.
Eser Akpınar
Tesekkur ediyorum, Bekir bey. Saygilarimla.
Eser Akpınar
Turgay COŞKUN
Eser Akpınar
Eser Akpınar
Tebrik ederim Eserciğim. Harika bir yazıydı yine. Ne tadımız kaldı ne de tuzumuz. Allah sonumuzu hayır eylesin. Sevgilerimle...
Eser Akpınar
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum. Sevgiler, selamlar.