İZLEDİĞİM FİLİM
Gönülde hüzün hiç bitmiyor
Bazen bir haber bazen duyulan bazen de izlenen filimler.
Sabah kahvaltı yaparken şöyle bir baktım eşim eski film’leri izlemeyi seviyor.
Bazen kovboy bazen de macera film’leri oluyor. Bu gün se sanırım İngiliz filimiydi yıllar öncesini kölelik film’leri.
Biraz izledim Afrikalıları çoluk çocuk demeden kaçırıp gemilere bindirmeleri çok kötü şartlarda itiş kakış yarı aç yarı susuz geminin alt katında vahşice acımasızca götürmelerini anlatan bir filimdi
İçim karadı bakarken bu insanlarda hiç acıma yok muydu o yıllarda zavallı küçük bir kızcağıza yapılan tecavüz kanımı dondurdu.
Evet bunlar gerçekten yaşanmış olaylar, acımasızlığın kötülüğün yaşandığı o yılları düşün düm.
Acaba hala bu yaşanıyor mu çünkü sanırım İngilizlerin sömürgesiydi buralar devam ediyor mu ki.diye
İnsanlık dışı olan bir filimdi sonunu görmek istemedim çok kötü oldum
Onlarda insandı siyahta olsa onlarında bir hayatı vardı sevdikleri çocukları bir yuvaları
Onları bu hayattan koparıp başka insanlara köle yapmak aşağılamak kırbaçlamak sır keyf için tecavüz etmek
Yok dedim bunları yapanlar insan olamaz çünkü insanlık dışı bu olanlar.
Aklımdan çıkarmak kolay olmadı bu sabah ki, film paylaşmak istedim
Ayşe Karan
YORUMLAR
Değerli ablamm yok değil her şey var..Rabbim imanımızı almasın .yoksa halimiz perişan olur..
hatırlarsın bir öykü yazmıştım..
şeytanca plan diye...işte o gerçektir...
13 ..bölümde kalmıştı güzel olsun diye bir pskolağ tan bilgi almayı düşünüyordum .elim değipte bir türlü gidemedim..
hatta Tekirdağdan bir Doktor ağbeyimde mesajla bu öykünü düzenlenirse filim bile olur demişti...
zaten çoğu filimlerin temaları içeriği gerçek hayat veya ona yakın bir hikayelerden alınmadır..
bizlere güzel bir paylaşımda bulunduğunuz için yürekten tebrik ederim..saygılarımla..
mehmet ali unsal tarafından 11/5/2012 8:47:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
AYSE 09
haklısın saygılarımla
o yaşanan olayların tamamı zamanımızda daha beteri oluyor.....zincirsiz.... ama dahada acımasızca...saygılar ustam...
AYSE 09
sağ olun saygılarım la sınız her zaman
Onların kafası değişmedi Ayşe Bacım...
Bakmayın insan haklarından v.s. söz eder dururlar...
Kimler için bu insan hakları...
100 yıl öncesinde Ermeni soy kırımı olmuşmuş v.s...
1. O zamanlar Ermeni soy techiri hangi koşullarda olmuştur, ilgilenen yok... Ülke savaşta iken, yedi düvel her taraftan saldırmışken onlarla işbirliği yapanlara başka ne yapılabilirdi? O savaşan askerlerini doyuramazken onları lüks bir konfor içinde mi sevketmemizi bekliyorlardı?
2. Ermeni çetelerinin Ruslardan, Fransızlardan aldıkları silahlarla yaptığı katliamlardan hiç söz etmezler. Çünkü onlara göre Türk kanı helaldir.
3. 100 yıl geriye gitmek yerine 10-15 yıl geriye gitseler Bosna, Filistin ve Hocalı katliamlarını görmezden gelirler... Bizim KKTC'den çıkmamız için bar bar bağıranlar halen Karadağ'ı işgal altında tutan Ermenistan'a hiç bişey demiyor?
Daha söylenecek çok söz var o medeni(!) milletler için...
Kölelik mi dersiniz sömürgecilik mi dersiniz... Amerika topraklarındaki Kızılderili katliamı mı dersiniz... Fransa'nın Cezayir katliamı mı dersiniz...
Nedense bunları yok sayarlar, varsa yoksa olup olmadığı bile kesin olmayan Ermeni soykırımı...
AYSE 09
çok teşekkür ederim sağ olun saygımlasınız herdaim
Yıllar önce dizi olarak oynuyor ve herkes bu diziyi kaçırmamak adına işlerin erken geliyordu,evin hanımları akşam yemeği yendindek sonra konu-komşunun geleceğini bildiğinden en azından bir çay demlenir varsa çekirdek verilir ve tüm mahalle kimin evinde tv varsa orada toplanırdı..(Kuntakinte)KÖKLER ''afrikadan kaçırılarak amerikalılara köle olması için köpekten değersiz zenci insanlara yapılan zülmü anlatıyordu...çok uzak yıllarda olmuş gibi izliyorduk,hatta bak yıllar önce zencilere neler yapmış amerikalılar diyorduk..Aslında haksızlık ediyorduk çünkü tüm avrupa zencileri köle olarak kullanmıştı..daha sonra ülkelerine giderek kendi topraklarında köle olarak çalıştırmışlardı..VE hala kendi topraklarında köle ve aç sefil yaşamaya devam etmekteler...dinleri değiştirilmiş,kimlikleri değiştirilmiş sömügecilik altına girmiş bir ırk...uzak değil hala günümüzde köle olarak yaşayan insanlar var...Etkisi kalıcı ve vicdani duygularımızı sorgulatan bir diziydi..(DİZİNİN SONU MUTLU BİTMİŞTİ..ACI MUTLULUK...yapımcılar zencilerin zaferi gibi bir mutluluk çizmişti biz seyredenlere....
AYSE 09
ama bu hafta sonu izlediğimiz sadece bir bölümlük sinemaydı
bitmeyen kölelikler işte zor yaşam zor
çok teşekkür ederim sayfama uğrayıp yazdığınız güzel yoruma
saygılarımlasınız herdaim
AYSE 09
saygımlasınız
Şairem bende çok etkilenirim bazende yazarım sen gibi ,film izlemişsin ama ne yazıkki dediğin gibi film değil gerçek olanlar ve hala yaşanıyor dünyamızda ...
Duyarlı yüreğin sağolsun sevgimle...
AYSE 09
çok teşekkür ederim sayfama hoş geldin sevgimlesin
Çok güzel tespitler Ayşe ablacığım. Filmlerde gerçek hayattan. Onlar hayatın aynası. Tebrik ederim ablacığım. Sevgiyle...
AYSE 09
saygım sevgimlesin bitanem
Şimdi deçok kötüinsanlar şimdidekadın ticaretiyapıyorlar Televizyonda UÇURUM diye bir türk dizisi var izlerken içim şişiyor üzülmekten para için insanlarherşeyi yapabiliyorlar. Allah ıslah etsin
sevgiler
AYSE 09
ama biliyorum ki insanlığı unuttuk artık herşey para ve yapılmayacak hiç bir şey yok sağ ol canım seni görmek güzeldi saygımlasın
AYSE 09
insanlık dışı olmuş o zamanlar insanlar
saygımlasın bitanesi
şimdilerde onlar medeni!
Biz Türkler ise barbar olduk ne hazin bir yaklaşım.Çocuklarımıza bile doğru sürüst anlatamıyoruz.
Hele şimdilerde birde Müslüman=terörist yaklaşımı ortaya çıktı ya....
Ah benim müslüman kardeşim zararın nerden geldiğini bir anlayabilse.
Cemaatler var edildikçe arkalarında bilmedik ajanlar çıkmakta.
ve inananlar bir liderin peşinden koşarak gitmekte.
Akıl dini olan İslam dinindenim der,sorgulamayı unutur.İşte böyle müslüman topluluk yarartıdı.
sonuç terörle özdeşleşen bir Din...ne acı bir tablo.Yaratıcısı yine o çağdaş dediğimiz sömürge dünya.
çok anlamlı bir yazı okudum.sayfalar dolusu yazsak sonu gelmez
tebrikler.
AYSE 09
çok teşekkür ederim sağ olun saygılarımlasınız herdaim
Hem kacirmislar hem de asagilamislar; kole yapmislar. Ve ne gariptir ki yillar sonra, muzik ve spor alaninda, en basarili olanlar olmuslar. Azim, boyle birsey.... Tesekkurler, Ayse hanim. Sevgiler, selamlar.
AYSE 09
evet dünyanın aşağıladığı insanlar şimdi ne oldular sabır ve gayretmi diyelim saygı sevgimlesin
Sırf renkleri koyu diye, yüzlerce yıl başta Amerika olmak üzere yeryüzünde itilen horlanan insanar.
Ben dayanamıyorum o tip filmlere, haklısın canım çok korkunç, selam ve sevgiler.
AYSE 09
saygım sevgimlesin