- 3337 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
.GÜZEL AHLAK.
Ahlak insanda olması gereken bir takım güzel huylardır
Ahlak terbiye yoluyla, aile eğitimi ile kazanılır
Güler yüzlü olmak, temiz olmak, merhametli olmak, tevazulu olmak, affetmek, susmak, doğru konuşmak, sabr etmek, güzel ahlaktan bazılarıdırAhlaki vazifelerimizin ilki Allah’a karşı olanı dır.
Allah’ın ismini hürmetle anmak, onun sevgisini kalbe yerleştirmek, ona isteyerek ibadet etmek ahlaki vazifelerimizdendirSonra Peygamberimize karşı olan ahlak vazifemizdir. 0 hürmete en layık olandır. Onun getirdiklerini kabul etmek, ona hürmet etmek, adı anıldığı vakit (Sallallahu aleyhi vesellem) demek, o ne söylemişse tereddütsüz kabul etmek ahlaki vazifelerimizdendir.
Sonra kitabımız olan Kur’anı Kerime karşı hürmet etmek, o okununca sessizce dinlemek, onda emr edileni yapıp nehy edilenden uzaklaşmak ahlaki vazifelerimizdendirBedenin ve ruhun terbiyesiİslamda beden terbiyesinin yeri çok önemlidir. İnsanın dünya ve ahiret işlerini tam olarak yapabilmesi için önce sağlığına ve sıhhatine dikkat etmesi gerekir.Yemesine içmesine, uykusuna, dış görünümü ne, temizliğine, hastalanınca tedavisine dikkat et mek her insanın görevidir.
Peygamberimiz bir hadislerinde şöyle buyurmaktadır: `Ben ahlakın güzelliklerini tamamlamak için gönderildim.` (Muvatta, 2/904) . Bu sözleriyle Müslümanlık`ın en önemli ve ilk şartının ahlaki kişilik olduğunu ifade etmektedir. Peygamberimiz bir gün arkadaşlarıyla otururken, onlara `Benim için en sevgilinizi ve kıyamet gününde bana en yakın olanınızı haber vereyim mi?` diye sormuştur. `Evet, ey Allah`ın elçisi` dediklerinde şöyle buyurmuştur: `(Kıyamet günü bana en yakın olanınız) ahlakı en güzel olanınızdır.` (BuhEdebu`l-Müfred, 1/104).
Peygamberimiz bir başka hadislerinde de güzel ahlaka dikkat çekerek şöyle demektedir: `İslam`ı en güzel olanınız, ahlakı en güzel olanınızdır.` (BuhEdebu`l-Müfred, 1/107). Yani ahlakı en güzel olan Müslüman en iyi Müslüman`dır.
Kendimizle, çevremizle ve tüm insanlıkla barışık yaşamanın ilk şartı, güzel ahlak sahibi olmaktan geçmektedir. İnsanın adalet sahibi olması, haksızlıktan uzak durması, emanete riayet etmesi, yalandan uzak durarak doğru sözlü olması, işinde ve çevresiyle ilişkilerinde dürüst davranması, dedikodu ve söz taşımak gibi kötü fiillerden sıyrılması gibi daha birçok şey, onun dünya ve ahiret mutluluğunun anahtarıdır...
YORUMLAR
..Ruken hanım gayet güzel ve hep hayatın içinden anlamlı ve değerli konuları anlaşılır sade bir dille yazıyor ve cidden bilgilendirici yön gösterci..teşekkürler tebrikler selamlar
..yalnız bir minik eleştiri notu düşmem gerekiyor..tartışılır bir cümle eklenmiş başlangıça
''Ahlak terbiye yoluyla, islam eğitimi ile kazanılır'' ..burası islam eğitimi dışında kalanlar yani milyarlarca insan ahlak yönünden zayıftır anlamı taşıyor..dememe gerek yoktur sanırım..yazının tümüne zaar vermeyen bu kadarcıktı eleştirim ...
Ruken Bilici
istedikleri inanclara inanır ve buna göre hareket ederler,ben daha çok islam üzerine yazdığım için direk böyle bir giriş yaptım,
her zaman eleştırıye acığım efendim,sevgi ve saygımla..
Günümüzde özellikle ilişkilerde olsun evliliklerde olsun dış görünüş ve maddi güce bakılır olmuş, ahlak ikinci plana itilmiş sonradan aranan şey olmuş.
Bir insanın ne namazına ne niyazına bakılır arkadaşlıklarda, önce ahlak ahlak ahlak.
Öyle insanlar vardır dini vecibelerini yerine getirir insanlara diliyle hareketleriyle zulüm eder.
Güzel ahlaktan daha güzel bir şey var mıdır dünyada? Merhamet dolu olmak, sevmek, cömertlik vs vs vs...
Rabbim ahlakı güzel olanlardan eylesin..
Bu güzel faydalı yazı için teşekkürler...
Ruken Bilici
bu guzel yorum için tesekkürler efendim,
onure ettiniz,saygı ve duamla..