- 1747 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Fotoğraf...
" Çekiyorum, gülümseyin…"
Ve gülümsersiniz. Şartlı bir tepkidir, komuta uygun düşen…
Sonra…
Sonra, asılır yine suratınız; mutsuzsanız…
Ya da devam eder gülüşünüz; mutluysanız…
Yıllar geçtiğinde üstünden, o karenin, hiç olmadık bir zamanda; yeniden elinize alırsınız, o fotoğrafı.
Düşünürsünüz; neden üzgündüm / neden sevinçliydim? Diye.
Sevincinizin sebebini hatırlamakta zorlanırsınız, genellikle.
Bir çırpıda hatırlarsınız, üzüntünüzü.
Ve birbiri ardına yığılmaya başlar, fotoğraflarınız…
Bebek, siz…
Emekleyen, siz…
Okula başlayan, siz…
Mezun olan, siz…
Evlenen, siz…
Sizin çocuğunuz…
Ne kadar çokturlar.
Ne çok anıdırlar.
Ne çok geçmiştirler.
O gün…
O gün, farkedersiniz ki; tüm hayatınızdırlar.
Kayarken elinizden; tutarsınız, sımsıkı…
Ben, buradaydım; dersiniz.
Gençtim ve yaşadım.
Ve biri, bana değer verdi.
Bu fotoğrafları, çekecek kadar.
O zaman; bir gülümseme yerleşir, dudaklarınıza…
Çekiyorum, gülümse der, hayat…
Belki de ilk kez…
Değerli olduğunuzu hissedersiniz; birileri için, bir zamanlar…
Yorgun bedeniniz düşerken, anılarınızın üstüne…
Vizöre yansıyan, son görüntünüzdür…
Hayat, deklanşöre basmadan önce…
Eser Akpınar
22.09.2012
İzmir
YORUMLAR
Eser Akpınar
Merhaba...
İnana önce kendi olmalı...
Hayatı seven...yapıcı...üretici...pozitif...sosyal...egolarından sıyrılmış...
Fakat eksikliklerini de bilen...
Gayesi olan, aşırı hırsı olmayan...ben duygularından arınmış...
Kendini kibirsizce sevebilen...
Yardımetmekten zevk alan...sanatın dışında duygularını kullanmayarak akılcı hareket edebilen...Objektif...vb...
Gerisi kolay...
O yüzden eğitim kendisini gerçekleştirmiş bireyler yetiştirmeyi hedefler...
Bu bağlamda yazınızı zevkle paylaştım...
teşekkürlerimle...
Eser Akpınar
"O yüzden eğitim kendisini gerçekleştirmiş bireyler yetiştirmeyi hedefler..." Ne kadar dogru...
Merhaba ve tesekkur ederim... Selamlar.
Güzel bir konu seçmişsin. Bir deklanşörün basımıyla sevgiye dair bir yazı üretmişsin. işte edebiyatta üretim de budur bence. Anlık olaylar, anlık hüzünler, anlık sevinçler anlatılmalı zamana yayarak.
Yazıdaki paragrafları sık kullanmak evvelden beri yazı tekniğin senin. Sanıyorum bunun nedeni enstantanelere yenik düşmemek olmalı. Hani her insanın saliseler içinde yaşadıkları, hissettikleri vardır da; kalem ya da klavyeyle onları aktarmaya yetişemeyiz asla. Çünkü o enstantanenin bitiminde bir diğeri başlamıştır. Resmedemeyiz onlrı hiç.
Bence bu nedenle sıkça paragraflar kullanarak yazıyı daha bir gerçekçi yapmak istemektesin.
Konu da, anlatım da çok güzeldi.
Tebrik ediyorum..
Selamlar...
Eser Akpınar
Tesekkur ediyorum, guzel yorumun icin. Selamlar.
Nedense ben de hep gülümserim fotğrafta,şartlarım kendimi en baştan. Mutlu mutsuz olmam hiç
farketmez. Sanıyorum o yaşanılan an gülümsemek olsun diye. Belgelere de ötyle yansısın diye.
Belkide gülümsemek hayatın yapısı diye.
Elimizde kalan yaşanmışlıkların belgesidir fotoğraflar, bütün geçmişle birlikte..
tebrikler, kısa ve özlü bir yazıydı..
sevgiler..
Eser Akpınar
Sevgiler, selamlar.
Bireylerin yanlizlastigi modern toplum sisteminde, anilarda kalan resimler, ruhlara cizilen cizgilerdir. Biz onlari terketmek istesekde onlar tenimize hayatin cizdigi cizgiler olarak kalacaklardir. Sizi kutlar denklansöre bir daha dokunarak yeni resimler cekmenizi temenni ederim. Beyninize, yüreginize ve duygulariniza bütün yüregimle selamlar ve siirlerinizin devamli olmasini temenni ediyorum.
Eser Akpınar
Lezzet katan yorumunuz için çok teşekkür ediyorum. Selam ve saygıyla...
Belki de ilk kez…
Değerli olduğunuzu hissedersiniz; birileri için, bir zamanlar…
Yorgun bedeniniz düşerken, anılarınızın üstüne…
Vizöre yansıyan, son görüntünüzdür…
Hayat, deklanşöre basmadan önce,…
ÇOK GÜZEL VE ANLAMLI BİR PAYLAŞIM DİYOR GÖNÜLDEN KUTLUYORUM SEVGİLİ ESER SEVGİLERİMLE
Eser Akpınar
Bizler birey olarak her zaman önemliyiz, doğumumuzla anne babamıza, sonra eşimize, yoksa çocuklarımıza en önemlisi de birey olarak kendimiz için önemli ve kıymetliyiz.
Düşündüren satırlar sevgili Eser , haklısınız, fotoğraflar ne çok anı saklarlar bünyelerinde, ne kadar da kıymetli yaşanmışlıklar, al albümü eline, saatlerce hayatını tekrar yaşa.
Satırlarınız beni de gevezeleştirdi kardeşim kusura bakma, çok beğendim, sevgilerimle.