- 899 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SU ÇIKTI'DA ŞİİR AKŞAMLARI
Anadolumuzun değişik kentlerinde il ve içelerinde her yıl çeşitli şiir etkinlikleri, şiir şölenleri yapılıyor. Örneğin Elazığ’da bu yıl Uluslararası Hazar Şiir Akşamları’nın 20. si birkez daha görkemli törenlerle halka açık olalarak yapıldı. Ankara, İstanbul, İzmir, Adana, Eskişehir, Kahramanmaraş, Konya, Aydın, Isparta Antalya, Balıkesir, Burdur, Sakarya, Tokak / Niksar, Çorum, Yozgat, Muğla, Bodrum, Fethiye, Ölüdeniz, Aydın / Didim, Nazilli, Söke, Kuşadası, Sivas, Gaziantep, Tokat, Niksar, Kütahya, Simav, Afyon ve Denizli gibi il ve ilçelerde sanatımız, kütürümüz adına bunlar insanı sevindiriyor. Sanat ve edebiyat buluşmasında şairlerimiz ve yazarlarımız bir araya gelip kültür alışverişini yapıyorlar. Bu işi destekleyein İl Valileri, İlçe kaymakamları ve belediye başkanları vardır. Bazı kurum ve kuruluşların yardımlarını da unutmamak lazımdır. Sanatımız ve kültürümüz adına elbette bu çabalar alkışlanmalıdır.
Bu yıl Balıkesir’in Dursunbey’de 14–15 Temmuz 2012 ‘de Suçıktı Şiir Akşamlarının 19.su yapıldı. 19. kez Anadolu şairlerini bir araya getirmek elbette kolay değildir. Ama bunu Dursunbey Belediye Başkanı Mehmet Ruhi Yılmaz, bunu başarışla gerçekleştiriyor. Her yıl değişik il ve ilçeerden bu etkinliye davet edilen şairlerimiz buraya geliyorlar. Sanatımız, edebiyatımız bağlamından Dursunbey’den Anadolu’ya körprü kuruyorlar. Bu yıl ki Suçıktı Şiir akşamları eleştiriye bir bakış ortamında gerçeleştiğini öğreniyoruz. Gerçek bu etkinliğe gimek daha bana kısmet olmadı. Ancak oluşumları ve etkinlikle haberleri basında izlediklerimi ve duyduklarımı yazıyorum. Ancak Dursubey belediye başkanını yakından tanıyorum. Sanatımıza, kültürnümüze ve şiirimize gönül veren bir belediye başkanı. Geçen yıl Ürgüp Kapadokya’da yapılan 6.Uluslar arasın Kapadokya Şairler buluşmasında onu tanıma fırsatını bulmuştum.
Sanatımıza, edebiyatımıza sevdalı, âşık bir öğretmendir Dursunbey Belediye başkanı. Mehmet RuhiYılmaz. Bu yıl ki şiir akşamına İhsan Deniz, Osman Özbahçe, Zeynep Arkan, Vural Kaya, Fatma Çolak, Mustafa Akar, Emel Özkan, Ercan Yılmaz, Mustafa Köneçoğlu, Ali Emre, Şakir Kurtulmuş, Said Yavuz, Hüseyin Karaca konuk olarak katıldı. Suçıktı Şiir Akşamları’nın en aktif isimlerinden biri de, aynı zamanda edebiyat öğretmeni olan Dursunbey Belediye Başkanı Mehmet Ruhi Yılmaz’dı. Tüm etkinliklere katılan ve dinleyici olarak düşüncelerini aktaran Yılmaz, Suçıktı’daki değişimin de dinamosu oldu adeta…
Balıkesir’in Dursunbey ilçesi her yaz Suçıktı Şiir Akşamları’na evsahipliği yapıyor. Başlangıcından bu yana alışıldık şiir şölenleri ve şiir buluşmalarından farklı bir yapısı olan Suçıktı Şiir Akşamları’nda bu yıl sadece şiirler okunmadı, şiir ortamına dair sorular da tartışmaya açıldı.
“ Sayıları her geçen yıl artan şiir etkinlikleri ve şiir akşamlarına dair kulaktan kulağa yayılan eleştiriler Suçıktı Şiir Akşamları’nda enine boyuna tartışıldı. Ali Sali’nin yönettiği “ Şair Gözüyle Şiir Akşamlarına Eleştirel Bir Bakış: Artıları ve Eksileriyle Şiir Etkinlikleri” konulu atölye çalışmasında Şaban Abak, Ercan Yılmaz ve Furkan Çalışkan şiir etkinliklerinin tarihsel kökleri ve günümüze yansımaları, sonraki yıllarda yapılabilecekler üzerine fikir yürüttüler. Şiir etkinliklerinin daha çok şairleri buluşturan, kaynaştıran bir tanışma fırsatı ürettiğine dikkat çekilen toplantıda, bu sayede, özellikle yaşayan edebiyatla temas fırsatlarına zemin hazırladığı kaydedildi. Toplantıda, gelecekte şiir etkinliklerinin daha zengin içerikli programlara dönüştürülerek sanatçı- toplum birlikteliğine zemin hazırlayan platformlar haline gelmesi gerektiği ifade edildi. Bu yıl 19. kez yapılan Suçıktı Şiir Akşamları’nda, “Şiir Şairin Neyi olur?” konulu toplantı ise şiir ile şair arasındaki ontolojik ilişkinin konuşulmasına vesile olan bir diğer konu başlığıydı.
“Edebiyat ve Ahlak: Edebiyat Ortamlarında Yozlaşma ya da Alan Kirlenmesi” paneli ise yazılı edebiyatın maruz kaldığı sanal terörü masaya yatırdı. Panelin oturum başkanlığını Hüseyin Akın yaparken Cemal Şakar, Mustafa Muharrem, Alper Gencer ve Zeki bulduk konuşmacılar arasındaydı. Edebiyata sosyal medya mecrasının verdiği hasarın da konu edildiği toplantıda şair ve yazarların ‘aşkın hakikat’in getirdiği sınırları tanımama imtiyazını taşımadıkları, etik sorumluluktan ve etik duruştan azade davranamayacakları hatırlatıldı.
19. Suçıktı Şiir Akşamları’da bu yıl iki farklı uygulama dikkat çekti. Dursunbey’de öğrenciler arasında yapılan şiir yazma yarışmasında ilk üçe girenler, şairler gecesinde şiirlerini okudular. Ayrıca bu yıl ilk kez açık oturum, panel ve atölye konuşmacıları ile dinleti programında farklı konuklar ağırlandı. Dinletide şiirlerini seslendirenlerin daha önce “Suçıktı Şiir Akşamları”na hiç gelmemiş şairlerden seçilmesi şiir akşamlarında bir tazelenmeye vesile oldu. Şiir akşamına İhsan Deniz, Osman Özbahçe, Zeynep Arkan, Vural Kaya, Fatma Çolak, Mustafa Akar, Emel Özkan, Ercan Yılmaz, Mustafa Köneçoğlu, Ali Emre, Şakir Kurtulmuş, Said Yavuz, Hüseyin Karaca konuk olarak katıldı. Suçıktı Şiir Akşamları’nın en aktif isimlerinden biri de, aynı zamanda edebiyat öğretmeni olan Dursunbey Belediye Başkanı Mehmet Ruhi Yılmaz’dı. Tüm etkinliklere katılan ve dinleyici olarak düşüncelerini aktaran Yılmaz, Suçıktı’daki değişimin de dinamosu oldu adeta.
Şiir yolunda yapılan paneller ve oturumlar şiir coğrafyasının genişliği üzerinde durdular. Şiirimizin neolduğu dünden yarına getirdiği tartışıldı. Okullar arasında yapılan şiir yarışması bir hayli destek gördü. Okunan şiirler şairlerimiz tarafından yorumlandı. Sözün özü Balıkesir Dursunbey’de Türk şiiri yaşıyor. Yaşatanlara selam ve sevgiler gönderiyorum. Ve de Belediye Başkanı Sayın Mehmet Ruhi Yılmaz Bey’i bu çalışmalarından dolayı da tebrik ediyor, şiirinrimiz, sanatımoız ve kültürümüz adına tüm emeği geçenlere selam ve saygılar gönderiyorum. Daha nice şiir dolu günlere diyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.