Hep şükürle, hep şükürle
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Biraz gönül gözünü açıp etrafa bakınca insan neler görmez ki;
Doğa yemyeşil, her çiçeğin ayrı bir rengi var ayrı bir güzellikte, adeta bir renk sanatı, hangi sanatçının gücü yeter ki hem rengi verip hem can vermeye, yaratana şükürle.
Küçücük bir tohum toprağa düşünce nice filizler yeşeriyor, birken bin oluyor bir dane, her şey insanlığın hizmetine sunulmuş verene şükürle.
Bir su damlasından yaratılan insanoğlu, yüzler birbirine benzemiyor, parmak izlerine kadar ayrı, herkes ayrı bir ses tonunda ayrı bir güzellikte, insanoğlu yeryüzüne halife kılınmış, her şey insanoğlunun hizmetine sunulmuş, bize imkânları sunan yaratıcıya şükürle.
Neden insanoğlu yeryüzüne halife kılınmışken kendine cefa oldu?
Bazen işlerimiz rast gitmez her şey tepe taslak olur, bazen darlıkla bazen de zenginlikle imtihan edilir insanoğlu, Öyle olur ki evlat hayırsız çıkar bazen de çok sever sevdiklerimizle imtihan ediliriz. Beşeri bir aşka tutulur ömrümüzü o aşk uğruna heba ederiz, dünyaya küser her baktığımız yerde, aynada o aşkı görür onu duyar onu işitiriz, bazen de paraya taparız Kalbe bir perde çekilir dünyadaki güzellikleri nimetleri göremez şükrü unuturuz.
Kalkıp silkelenebilsek kendimize gelebilsek, insanlardan değil de yaratıcıya, bunca nimeti verene dayanabilsek, her şey tüm yaratılmışlar O’nun bir “kun” emrine amade iken biz neden bir beşerden medet umarız. O’na dayanabilsek hüznümüzü sıkıntımızı O’na arz edebilsek isyana düşmeden birazda derdimize şükredebilsek ne güzel olurdu. Derdimi seviyorum biliyorum derdimi veren de beni seviyor diyebilsek, umudumuzu yitirmesek acziyetimizi bilip O’ndan istesek
Etrafımıza değil kendimize baksak bile şükretmek için o kadar neden var ki; her şeyi tutan el, istediğimiz yere taşıyan ayaklar dünyada ki eşsiz sanatı gören gözler temiz havayı solumaya yarayan burnumuz işiten kulaklarımız, mükemmel şekilde yaratılan insanoğlu. Her sabah kalktığımızda odamıza güneş doğuyor, yiyip içebiliyoruz, düşünüyoruz kalbimiz var aklımız var, bunlar parayla alınabilecek şeyler mi? Bunlar şükretmek için yeterli neden değil mi?
Mevlana ya sormuşlar bunca yıl okudun ne bildin? Haddimi bildim demiş
Biraz da verilen nimetleri kendimizden bilmeden, hiçlik bilincinde olmak gerek. Bir ekin mi ektik ona can verip yeşertene şükürle, bir çocuk mu anne rahmine düştü onu yaratıp o küçük yerde havasız bırakmadan yaşatana şükürle, bir güzel söz mü söyledik, yararlı bir iş mi yaptık, insanlara faydası olan bir yazı mı yazdık, yazacak gücü verene söyleten şükürle. Kendi nefsimizden bilmeden, benliğe düşmeden hep şükürle hep şükürle…
Rabbim cümlemize şükreden dil, merhamet eden kalp sevgi nazarıyla dünyaya bakan göz nasip etsin
Şükürle kalın, sevgiyle kalın..
Zümra Zen
YORUMLAR
Zümra Zen
Şükürle kalın, sevgiler..
Zümra Zen
Şükürle kalın saygılar..
Bu dua ya AMİİN diyerek başlamak ne kadar güzel.
Hazreti Ali Radyallahu anh demiş ki! Ben görmediğim şeye inanmam. Sahabe de sormuş.-- Ya Ali sen Allah u Tealayı görüyor musun ki?
Hz.Ali efendimiz de- Çevreye bakıp ta Allah u Tealayı görmemek mümkün mü? Diye cevap vermiş.
Allah u Teala Hazreti Ali efendimiz gibi Çevremize bakıp ta Yüce Yaradanı görenlerden eylesin bizleri.
Yüreğiniz hiç dert görmesin inşallah.Hoş bir yazı olmuş.
Zümra Zen
Okuyan gözlerinize sağlık, şükürle kalın...
Merhaba...
Gerçekleri anlamak için bilmek gerek...
O yüzden Yaradan "hiç bilenle bilmeyen bir olur mu? buyurmakta...
Kaptan Kusto Cebeli Tarık boğazında tatlı su ile tuzlu suyun birbirine karışmadığını gördüğünde müslüman oldu...
Darwin gözün bir et parçadı olarak nasıl gördüğünü düşündükçe tepem atıyor diyor...
Vücudumuzdaki damarlara yapılan basınç dünyanın en sağlam borularını patlatmaya yertecek şiddette olduğu halde kan damarlarımız yırtılmıyor...
Güneşten gelen zehirli şualar atmosferden geçerken süzülerek temizlenmekte...O yüzden ozon tabakasının delinmesinden korkuluyor...
Uzaya giden astronotun "anladımki bu muazzam kainatın bir dahibi var" aözleri ilginçtir...
Yaradana bilim adamları daha rahat inanmakta...Oysa müslüman kanıtlamaya gerek görmeden teslim oluyor, inanıyor...Makbulü de bu...
Çok anlamlı ve nasise bir yazı paylaştım..
teşekkürlerimle...
Zümra Zen
Oysa müslüman kanıtlamaya gerek görmeden teslim oluyor, ne güzel söylediniz. Söyletene şükürle..
Kıymetli katkınız için teşekkür ediyorum..Şükürle, sevgiyle kalın...
Acziyetini , noksanlığını bilmekmiş .... Şükründen aciz olduğunu bilmekmiş kulluk meğerse ...
Farkında olduğunu ve unuttuklarımızı bizlere de hatırlatan nazenin kaleminizi en kalbi saygımla selamlıyor , güne gelen nezih eserinizi tebrikler ediyorum efendim !..
Öyle hoştu ki !..
Zümra Zen
Sevgiyle, şükürle kalın..
Ne samimi bir anlatım ,ne güzel bir konuydu sevgili Zümra Hanım...
Benim için büütün anlam ''derdimize şükretmeyi bilmek ''ifadesinde gizliydi.
Şükürsüzüz ...belki de bu yüzden hep mutsuzuz.Sığınmayı ve teslimiyeti bilmiyoruz.Oysa bize bunca nimeti verenin bir bildiği vardır.Yaşadığımız tüm olumsuzluklar misafirdir bize.Onu layıkıyla ağırlayıp uğurlamak gerekir.
Yüreğinizden öpüyorum sizi.Farkında olanlardan olup fark oluşturduğunuz için.
Tebrik ve sevgimle...
Zümra Zen
Bu birazda "îsâr" ahlakı gibi bir şey, Ebu Bekir gibi olabilmek yoklukta vermek. Varken herkes verir önemli olan elimizden gidince azda olsa kalanı verebilmek yani elde yokken de şükrü dilden bırakmamak.
Allah'ı hatırlatan dert O'nu unutturan maldan ve evlattan hayırlıdır " diyor bir büyük.
Bu sözü aklımıza yaşayışımıza nakşetmek gerek..
Sevgiyle kalın şükürle kalın Yadigar hanım..Okuyan gözlerinize sağlık..
herşey iyi gittiğinde şükreder insanoğlu genelde....bir anlık bir cümle idi yazdığım ve yeni düsturum oldu her daim...işler yolunda olmadığında nasılsın sorusuna verdiğim cevap;
"bozuk allaha şükür"
Zümra Zen
Varlıkta da yoklukta da şükredebilmek..Belki yokluk hayırlıdır , çünkü bize şükrü hatılatıyordur.
Ne demiş bir büyük "ALLAH'I HATIRLATAN DERT O'NU UNUTTURAN MALDAN VE EVLATTAN HAYIRLIDIR"
Şükürle kalın, saygılar..
Şükür ve erdem yaratılışımızın bize bahşettiği hazinedir...
İnsan olmak yaralı yanlara hançer vuracağına duâlı avuçlarını değdirmektir...
Yüreğine sendelemeni bekleyip hançerini hazırlayanlar değil dualı avuçlarını değdirenler gelsin hep...
Güne ne çok yakışmış Sevgili Zen...
Yaz hep yaz lütfen...
Samimiyetinin gözlerinden öpeceğim hep...
Tebrikler...
Zümra Zen
"Şükür ve erdem yaratılışımızın bize bahşettiği hazinedir.."
Bazen insan özünden sapabiliyor, takıldığı acıların peşinde sürüklenirken şükrü unutuyor. Biir beşerde medet arıyor halbuki "Allah kuluna kafi değil mi?"
Bu bilinçte olmak ümidiyle,söyletene şükürle..
Şükürle, duayla kal sevgili ablam...
Zümra Zen
Sevgiyle şükürle kal..
"Mevlana ya sormuşlar bunca yıl okudun ne bildin? Haddimi bildim demiş"
Ne derin bir mana... Haddini bilmek. Şimdilerde bilen mi çok bilmeyen mi? Bu sorunun cevabı verir şükürün önemini..
Bilinçlendirici, güzel yazıyı kutlarım...
Selamlar...
Zümra Zen
Yapılan güzel işlerde nefiste benlik davası var, kul kendinden bilir, onu verene söyletene şükretmeyi unutur.
Selam benden size olsun..
Helaket ve felaketlerin,insanları zillete ve sefaletlere korkunç küfür ve dalalete sevk ettigi bir devirde,Allahın sonsuz lütuflarını unutmuşuz,
Çevremize bakmaz görmez olmuşuz,kibir almış götürmüş bizi yerin bin kat dibine farkında degiliz...
Hamdu senalar olsun verdiği bütün nimetler için.....
bu guzel yazı için tesekkürler,saygılar..
Zümra Zen
İnsanın kendini ve haddini bilmesi kadar güzel bir şey var mı Mevla'nın buyurduğu gibi.
Kendini bilen Yaradanını da onun mucizelerini de bilip şükreder elhamdülillah.
Damla damla huzur ve şükre davet var yazınızda.
Rabbime sonsuz şükür bütün nimetleri için, tek tek saysam eksik kalır!
İçime huzur ve vecd veren bir yazı tebrikler, teşekkürler, selam ve sevgiler değerli kardeşim.
Zümra Zen
Sabahın fecir vaktinde hüznüme bakıp şükür etmeyi seviyorum ben...
Kavruk bir gece de gözlerimden düşürmediğim umuduma şükür etmesini seviyorum ben...
Hamd ve şükürle ;
“El-hamdü-lillâhi dâimen ve alâ külli hâl ve E'ûzü billâhi min hâl-i ehlinnâr”.
Eyvallah Zümra.. Şükürle... Söyletene...
Zümra Zen
Umudun hiç bitmesin, şükrün hiç bitmesin..
“El-hamdü-lillâhi dâimen ve alâ külli hâl ve E'ûzü billâhi min hâl-i ehlinnâr”.
recepguness
Sabır sadece sabır !