- 867 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tembel Olmayan Kızım
TEMBEL OLMAYAN KIZIM
Canım kızım,
Bilim adamları araştırmışlar ve tembel insanların özelliklerini şöyle saptamışlar:
1. Konuşkandırlar. Yani, çalışkan insanın dili değil eli , beyni ve kalbi çalışır. Konuşsa da ya hayır konuşur ya da susar. Sen hangisi olmak istersin ?
2. İş sırasında normalden çok problemle karşılaştıklarını abartarak anlatırlar ve problemleri halletmenin çok zaman aldığını söylerler. Çok farklı yaklaşımlarda bulunarak muhatabı ikna etmeye çalışırlar. Yani çalışkan insan problemlere değil, problemlerin çözümlerine odaklanarak problemleri çoğaltmak değil azaltmak için çaba harcarlar ve çözüme odaklanırlar. Sen hangisi olmak istersin?
3. İşe başkalarını dahil ederek sorumluluklarından sıyrılırlar. Çalışkan insanlar ise mümkün olduğu kadar işi kendileri yapar ve tek başına yapamadıkları işer için nadiren başkalarından yardım isterler. Sen hangisi olmak istersin?
4. Açıklamaları yuvarlaktır. Çalışkan insan ise lafı dolandırmadan ve eğip bükmeden net ve açık olarak anlatarak karşısındaki insanın işe ve kendisine şüphe ile bakmasına fırsat vermezler. Sen hangisi olmak istersin ?
5. Planları çoğu zaman yoktur ve olsa bile uymazlar . Çalışkan insanlar ise planlıdırlar ve planlarından asla vazgeçmez ve planladıkları işleri tamamlamadan planlamadıkları serbest zamanlarında yapacakları işlere geçmezler. Canım kızım sen hangisinden olmak istersin?
6. İyi bir fikri başka fikirlere boğarak bulanıklaştırırlar. Çalışkan insanlar ise iyi fikirler olduğu zaman hemen o fikri uygulamaya çalışırlar ve güzel fikirleri bulanıklaştırmadan daha net ve uygulanabilir hale getirmeye bakarlar. Kıskanç ve cahil insanlar ise güzel fikirler getiren insanların fikirlerinin hayata geçmemesi için kararları uygulayacak olanları olumsuz bilgiler ile kararı uygulatmamaya bakarlar. Sen hangisinden olmak istersin tembel , çalışkan veya kıskanç insan ?
Canım kızım,
tembel insanların marifetleri saymakla bitmez ama biz burada birkaç tanesini daha sayalım da noksan kalmasın.
7. İşleri başkalarına havale etmekten çok hoşlanırlar. Çalışkan insanlar ise kendi .çözecekleri işleri başkalarına havale etmez , ancak zamanları yoksa veya işleri çoksa işlerinin ancak küçük bir kısmını başkalarına havale ederler. Burada amaç işlerin zamanında tamamlanmasıdır. Zamanında yapılan işler zamanında yapılmayan işlerden çok daha değerlidir.
8. Erteleme hastalıkları vardır. Çalışkan insanlar ise işleri zamanında yaparak eğer bir iş ile yeni iş arasında zaman varsa o zaman arkadaşları ile sohbet etmek veya başka güzel işle meşgul olmayı seçerler.
9. Kendilerinde hata görmez ve hep başkalarını suçlar, suçu başkalarına atmaktan büyük zevk duyarlar. Çalışkan insanlar ise başkalarını suçlamaya vakit bulamaz ve problemlerin temelinde hep kendi hatalarını aramaya bakarlar.
10. Tembel insanlar başkalarının da tembel olduklarını düşünürler. Mesela mesai arkadaşlarını ziyarete gelen ve onunla fikir alış verişinde bulunan insanların tembel olduklarını ve sadece laflamaya geldiklerini zannederler. Çalışkan insanlar ise herkesin de çalışkan olduğunu düşünerek boş zamanlarında arkadaşlarını ziyaret eden insanları arkadaşlarına moral verdiklerinden dolayı tebrik eder ve onlara gıpta ile bakarlar. Kıskanç insan ise arkadaşını ziyarete gelen insanı kovmayı veya sözleri ile rencide etmeyi severler. Sen bunlardan hangisi olmak istersin canım kızım?
Sevgili kızım,
Tabii ki sen çalışkan insan olarak çalışkan insanların özelliklerini taşıyan bir insan ve bu tutumunun da bir ömür boyu devam etmesini candan dilerim her zaman.
Canım kızım,
Tembellerin bunlardan başka benim de tespit ettiğim başka 5 özelliğini de sana yazayım da onlardan da umarım ibret alırsın.
11. Çok söz verir ama tutmazlar. Çünkü tembeller sözlerini hemen unuturlar. Sözde durmak enayi insanın işidir ve insanları baştan savan insanlar en akıllı insanlardır. Fakat aldanmış gibi görünen ama baştan savılmayı unutmayan insanların intikamının acı olduğunu da intikam alındığı zaman ancak anlarlar.
12. Çalışkan insanlardan hem kendi hem de aile fertleri olarak faydalanmak yerine onların hatasını arayarak güzel hasletlerini bile hata olarak görerek akılları sıra akıllılık ettiklerini sanırlar ama çalışkan ve güzel fikirleri olan insanları üzerek kırarak ne kaybettiklerini anlamazlar bile…
13. Çalışmaya erken başlayanlar ile alay ederek “ Nasıl olsa daha çok zaman var şöyle yatayım” diyenler kısa zamanda yaptıkları işi hem patronlarına beğendiremezler güzel güzel yapacakları işi kısa zamanda yaptıkları içinde hem kendilerini hem de çevresindeki insanları strese sokarlar. Ödevlerini zamanında yapmayan arkadaşlarını ve arada senin de unutarak zamanında yapamadığın ödevlerini düşün.
14. Tecrübeli ve bilgili insanlardan faydalanmazlar ve “ Ben kendi işimi kendim yaparım” derler ama denenmişi ve tecrübe edilmişi yeniden denemek ve tecrübe etmek hem zaman kaybı hem de bencilliktir.
15. Çok uyumayı, çok yemeyi ve çok konuşmayı marifet sayarlar ama bunun üçünü de bir arada yapan insanlara baktığımız zaman az uyuyan , az konuşan ve az yiyen insanlara nazaran yanlarında kaç kişi olduğunu, o çok konuşmalarını kaç kişinin ciddiye aldığını, o çok uyumalardan ne kazandıklarını ve yediklerinin kar mı yoksa zarar mı olduğunu var sen düşün
İşte hayat böyle canım kızım, ben tembel olmayan ve bunun bilincinde olan , insanlara zarar vermeyen ve yük olmayan , daha çok insana faydalı olmak için tutarlılıkla canla başla çaba harcayan bir evladın babası olmak istiyorum. Bunu başaracak olan da sensin.
Kucaklıyor ve gözlerinden öpüyorum.
Baban
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.