- 1750 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
UTANMA DUYGUSU
“İnsan ne kadar daha fazla şeyden utanırsa o kadar şeref ve onur sahibi olur »
BERNARD SHAW
Yüzünüzün en son ne zaman kızardığını hatırlıyor musunuz.
Utanma duygusu sizin için ne anlam ifade ediyor.
Mevki ün başarı ve erk sahibi olmak demek, Utanmayı da bilmek demek midir.
Bilgili akıllı zeki ve üretken bir insan, aynı zamanda Utanma duygusunu da edinmiş midir.
Lütfen şu dilinize ve kaleminize pelesenk ettiğiniz; özellikle aile içi ilişkilerde sevelim-sevilelim. Sayalım-sayılalım.Okuyalım-okumaya özendirelim. Söylemlerinden hiç olmazsa bir süreliğine vazgeçin.
Neden mi?
Çünkü toplumun ne denli kötüye gittiğini. Manevi değerlerin hızla tüketildiğini.
Edep. Haya.Utanma duygularının anlamının ise çoktan unutulduğunu yine sizler haykırıyorsunuz.
Öyle değil mi.
Oysa görünen o ki; okur–yazar oranı giderek yükseliyor.
Okuma alışkanlığı ise söylenenin aksine sürekli artıyor.
Ayrıca; Benim ailem. Benim çocuklarım, diye başlayan ifadelerle yıkılıyor ortalık.
Yani; görünen köy kılavuz istemese de…
Okula başlama yaşı altıdan beş buçuğa indirildi. Bu da demek oluyor ki onlar hayata bir altı ay öncesinden merhaba diyecekler.
Kreş. Çocuk yuvası. Ana sınıfı derken. Bu yıl alt yapıları oluşturulmuş çocuk-yetişkin bir topluluk sekiz yıllık zorunlu öğrenim-eğitim görmek için sıraları doldurdular üst üste de olsa.
Hadi hayırlısı.
Çocuklar henüz birinci sınıfta inci gibi el yazısı kullanıyorlar benim berbat küçük harf yazıma inat.
Meslek edindirme kursları yediden yetmişe pek çok insana el becerisi ve meslek edime olanağı sağlıyor görünürde.
Bu gün ülkenin kendilerini baş tacı ettiği birçok sanat dalından çok yakından tanıdığım -erkek kadın kimseler var. Ancak Ar Damarları yok!
Toplumun içinde her an görüp tanık olduğum anne-baba ve çocuk fotoğrafları ise büsbütün hüzün dolu. Acıklı…
Anne-Babalar:
Çocuklarınız;
Devlet idarecisi. İyi bir sanatçı. Hekim-Hakim-Hukukçu. Hatta bilim insanı olabilirler.
Ve siz ailelerine yar-yaren de olmuş olabilirler.
Oysa görevini kötüye kullanan. Ahlak ve Haya sahibi olmadıktan sonra neye yarar bütün bu emekleriniz.
Lütfen çocuklarınıza UTANMANIN en büyük değer olduğunu öğretin öncelikle.
YORUMLAR
Utanma duygusu, içimizde yaşayan çocuğun masum şaşkınlığıdır. İçinde ki çocuğu öldürenlerin kalmamıştır, utanma duygusu da sevgi renkleri de.
En değerli hazinedir, utanma doğallığı. Doğallığı kalmayanlardan utanmasını beklemek hayal olur. Yazınız çok güzel bir konuya değinmiş , mutsuz artık aileler. Dönüp geriye ince bir araştırma yapmak lazım. Hızla yol alırken, hangi hazineleri fazla bulup attık yola diye bakmak lazım. Çok geç olmadan da toplamalı, en önemli değerlerimizi.
Saygılarımla.
TÜLİN ÖZTUNÇ
En değerli hazinedir, utanma doğallığı. Doğallığı kalmayanlardan utanmasını beklemek hayal olur. "
Bu cümleler kitap dolusu yazıya bedel olmuş. ÖMrünüze be reket.
Ancak ben herzaman olduğu gibi çok umutsuzum. Çünkü bu toplun her zaman bencilik ve arsızlığı kendine ilke edinmiştir.
Esenlikler dilerim.
EVET, CANIM BİRTANEM BENİM.
Ne güzel ne harika bir tesbit. Ömrüne bereket.
Hayretten donup kaldığım nedir biliyormusun...
Şu toplumun en zeki en akillı ve en iyi insanı biz ve bizim gibi düşünüp hisseden bir avuç insan mı?
İnan bana İncinaz'ım ben hiç göremiyorum bizim gibilerini..
Vah ki vah!
Sevgiyle Kal...
:)))))))
( yok olmaz. Kişiligini bastıramayız çocukların onlar özgür büyümeliler.)
Ne saygıyı nede utanmayı öğretiyoruz artık. Üstelikte onlara "utanma yavrum, utanılmaz diyerekte, UTANMA DUYGUSU AYIP YADA KAYIPMIŞ GİBİ DAVRANIYORUZ..
Ellerine sağlık sevgili yazım dostum.
TÜLİN ÖZTUNÇ
Kocaman ve İçten sevgilerimle.
inci*
Ben ararım en azından :)))))))))
TÜLİN ÖZTUNÇ
Ne güzel ne harika bir tesbit. Ömrüne bereket.
Hayretten donup kaldığım nedir biliyormusun...
Şu toplumun en zeki en akillı ve en iyi insanı biz ve bizim gibi düşünüp hisseden bir avuç insan mı?
İnan bana İncinaz'ım ben hiç göremiyorum bizim gibilerini..
Vah ki vah!
Sevgiyle Kal...
Yazıyı sana cevap olarak yazmak istemiştim. Yorum olarak çıkmış haaa...