Dostu olmalı insanın
Dostu olmalı insanın
İhtiyacın olduğunda yetişen..
Sen iyi değilim demeden, gözlerindeki hüznü anlayan dostlar olmalı.
Senin hüznünden çok başarılarına sevinen dostlar olmalı.
Seni beklentisiz çıkarsız seven, karşılık beklemeden iyilik yapan dostlar.
İnsanlar seni yalanlarken, sana sahip çıkan dostlar tıpkı Ebu Bekir gibi, herkes Rasulullah’ı miraç olayında yalanlarken o daha O’nu dinlemeden Muhammed söylediyse doğrudur dedi, sıddık dost oldu.
Sadık dostlar olmalı sırrını tutan, beni arkamdan vurur mu endişesi olmadan güvenebileceğin çınar gibi.
Herkes senden uzaklaştığında yanında olmalı, senin iyiliğini senden çok düşünen.
Mevlana’nın dediği gibi ne olursan ol yine gel diyen. İnsan beşerdir şaşar hata yapar, affeden dostlar olmalı.
İnsanlar senden uzaklaşırken yanında olan.
Bir anne sıcaklığında başını dayayabileceğin bir omuz olmalı, küçük bir çocuk gibi saçını okşayan dizinde uyuyabileceğin, ağlayabileceğin dostlar.
Senin iyiliğini isteyen seni ateşe atmayan dostlar olmalı..
Beraber şarkılar mırıldanabileceğin dostlar
Bir dilim ekmeği bölüşebileceğin dostlar
Beraber ağlayıp gülebileceğin
Yağmurda ıslanma korkusu olmadan şemsiyesini paylaşan
Hüznünü mutluluğunu bölüşebileceğin
Vefalı, sadık
Gerçekten seven dostları olmalı insan.
Ve..
İyi bir dost istiyorsak iyi bir dost olmalı ve kusursuz dost aramamalı yoksa dostsuz yanlız kalır insan.
Sevgiyle dostça kalın…
YORUMLAR
aklımıza düştüğünde gülümsediğimiz, görmediğimizde özlediğimiz, varlığıyla kederlerinizi unuttuğumuz, gönlümüzü ısıtan dostlarımız olmalı hayatta..
sevinçli ve mutlu anlarımızı paylaşacak çok insan olur etrafımızda,
ancak karabulutlarla çevrelenip hüzüne kapıldığımız anlarda saçımıza değen sıcacık bir dost eli ne zor bulunuyor değilmi?
bize kendimizi iyi hissettirecek,sevincimizi,kederimizi,hayatımızı paylaşacak,bizimle aynı yöne yürüyebilicek dostlarımız olmalı.
ve bulduğumuzda sıkıca tutmalıyız elini..
ne güzeldi,anlamlıydı yazı sevgili Zümra
kutluyorum gönülden
sevgimle..
Zümra Zen
Ama önce kendimizi sevmeli kendimize dost olmalı sonra başkalarından beklemeli..Sizden çaldım :)
Kıymetli katkı için teşekkürler hayat ablam..Sevgiyle kal..
Hayat.İşte
önce kendiyle barışıp,kendiyle dost olabilmeli insan elbette.
çok teşekkür ederim sevgili Zümra..
Yüreğime damla damla düştü satırlarınız, riyadan uzak ,gerçek dosta hasret, dostluğun kıymetini bilecek.
Sır son cümlede gizli, 'iyi bir dost istiyorsak, iyi bir dost olmalı'.
Bir cümle de ben ilave edeyim, hatasız dost arayan yalnız kalır.
Selam ve saygılarımla.
Zümra Zen
Sevgiyle dostça kalın yazarım..
handan akbaş
Ah Zümra !
yüreğini hüzne bulayıp, acı yutkunarak sancılı cümleler kurmuş dilin !
Kalem hakkı için söyle içinden acı geçmeyen hangi kalbin eli böyle kalem tutar !
Belli ki canın yanmış dostluklarından, belli ki siciline kara düşüren tüm yaşanmışlıklarını kalbinin merhamet yanına sürmek istiyorsun hep... İlaç niyetine... Dost dost diye !
Acımasın kalbin ey güzel yürekli insan !
Dost olabilecek kadar merhamet dolu yüreğin dert görmesin...
Seviyorum yazılarındaki bu sıcaklığı...
Eyvallah... Duamla !
Söyletene Şükürle !
Zümra Zen
Gece okudum kıymetli yorumunu ve gecenin hüznü ileiçimi doldurdunuz yazamadım cevap.
Belkide hata bizde bende. Son cümle iyi bir dost olmak istiyorsak iyi bir dost olmalı. Bunları yazarken ben böyle miyim diye diye yazdım. Hatasız dostluk olmaz kimse mükemmel değil. Önemli olan hatalarımızla birbirimizi kabullenebilmek.
Ve sadece beşeri dostluklara değindin..Baki dost şah damarından yakın ama biz yanlışlarda aradığımız için huzura erişemiyoruz..
Ve son cümlen mükemmel cümlen ..Söyletene şükürle.
Bunu ilk yazdığın yazımdan beri içimde karalıyorum. Ondan sonra köyüme gittim çay bahçelerinde çay toplarken hep aklımda içimdeydi şükürle hep şükürle..O kadar neden var ki..Ama kaleme almak nasip olmadı. demek kendim yaşamalıyım ki aktarabileyim yaşamadan olmuyor nasip olmuyor..
Teşekkür ediyorum kıymetli insan...