- 2481 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
Sevgiye Açız!
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Sevgi…
İnsan yüreğine Yüce Yaratanın kimine bol kimine az verdiği, en önemli erdemlerden bence.
Camın dışında guruldayan kumruların, kapının önünde karşılaştığımız minik bir kediciğin, üzgün bir yüz gördüğümüzde kalbimizin rikkatle titremesi, bizleri normal insanlar yapan güzellikler.
Toplumun çekirdeği aile bireyleri arasındaki iletişim sevgiye dayalı olduğunda, huzur, sükûn saygı hayatı kolaylaştıran etkenler olarak çıkıyor karşımıza.
Güne güler yüz ve sevgimizi hissettiren bir başlangıç, yüreklere bir hafiflik ve huzur yerleştirir.
Sevgisini her an hissettiren ailelerin çocukları, derslerinde başarılı, toplumda sevilip saygı gören kişiler olarak değer kazanırlar.
Seversek şımarır, o yüzden sevgini içinden yaşa savı, çoktan çöpe atılmıştır.
İnsanlar birer makine ve robot olmadıklarından, duyguları sevgiyle beslenince, moral ve motivasyonları her zaman en iyi seviyelerde oluyor.
‘Seni seviyorum demek’ ne kadar kolay, bazı kişilere göreyse oldukça cimrice kullanılabilen iki sözcük.
Sevmek ana karnına düştüğü andan başlıyor etkisini göstermeye.
Bebeğine sevgisini doğumdan önce ve sonra bolca hissettiren anne, onu kucağına aldığında ilk ödülünü, onun minik yüreğinden kopan çığlıklarla, biraz büyüyüp annesine verdiği gülücüklerle alıyor.
Sevgiyle büyütülen her çocuk, özgüveni yerinde, başarılı kişiler olarak çıkıyor hayatın karşısına.
Seversek çocuğumuz şımarır, laf söz anlamaz, birçok ailenin korkusu.
Sevgi ücretsiz, bolca harcanabilecek güzel duygulardan. Yüz binlerce liralık araba ve bol parayla sevgisiz yaşamları renklendirilmek istenen mutlu azınlık, sevgiyle büyüyenlere oranla
daha mı güzel yaşama sahipler?
Bence hayır!
Haberler, benim hayat tecrübeme dayanarak savunduğum bu inancı destekler nitelikte.
Türkiye’nin sayılı zenginlerinden sayılan önemli ailelerinden bir fert geçen günlerde evinde intihar etti.
Sebebini bilmemekle birlikte içim cızz etti.
Cenazeyi eve gelen temizlikçi bulmuş.
Eğer psikolojik bir rahatsızlığı yoksa, yalnızlık ve sevgisizlik olabilir mi diye geldi hatırıma.
İnsanlar sevgilerini içlerinde yaşamaktan vazgeçip, ‘seni seviyorum’ demeyi öğrenip, yaşam biçimi haline getirirlerse:
Seven insan eşine dostuna, birlikte hayatı paylaştıklarına acımasız olamaz, sevdiğini hisseden ve paylaşan insan, konu komşusuna güler yüzle davranıp, sınırlarını aşmaz, seven insan insana kıyamaz, hayvana eziyet etmez, seven insan vatanını teröre peşkeş çekmez, seven anne çocuğunu sevgisiz, eşini umutsuz bırakmaz, seven insan sevginin kıymetini bildiği için, kolay kalp kırmaz, bu seçenekler böyle artarak devam eder.
Sizleri sıkmak değil niyetim, sadece insanların yüzlerinde, yaşamlarında gördüğüm sevgisizlik içimi acıtıyor.
Sözüne değer verdiğim bir gazeteciden duyduğum beğendiğim bir sözle bitirmek istiyorum yazımı: Sevgimizi gösterirsek çocuklarımız şımarır diye korkmayalım ‘Asil azmaz, bal kokmaz’.
Günleriniz sevgiyle taçlansın!
Yazımı güne lâyık gören değerli yazar arkadaşlarıma, saygıdeğer seçki kuruluna selam ve sevgilerimi sunuyorum, teşekkürlerimle.
YORUMLAR
geç kalmışlığım bağışlana
güne güzel bir yazı düşmüş
kutlarım Handan Hanım
selam ve sevgilerimle
handan akbaş
Sevgisiz susuz bir toprak gibidir insan desem.
Tebriklerimle
Nar-ı Çiçek tarafından 9/21/2012 10:58:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
handan akbaş
Tebrikler bu anlamlı sevgi dolu yazıya , yazıda bir haberden etkilendiğinizi yazmışsınız şu varki toplumumuzda farklı kesimler var ve bizler şanslı kesimdeniz sanırım şükürler olsun...
saygımla selamlıyorum...
handan akbaş
"İnsanlar çekici olup olmadıkları sorusuyla gereğinden fazla ilgilenerek esas çekiciliklerinin sevme güçleri olduğunu unuturlar. Erich FROMM"
Gerçek güç sevgi ile gösterilir. Nietzsche
Gücünün farkında olan değerli kalemi kutluyorum.
İlyada odyssiea(N.D) tarafından 9/21/2012 3:00:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
handan akbaş
Sevelim ki sevgiler çoğalsın...Parayla alamayacağımız tek şey sevgi...Tebrik ve sevgilerimi yolluyorum...
handan akbaş
handan akbaş
Sevdiğini söylemek kolaydır da!
Zordur yürekten sevmek...
Mevlâm gönlümüzü temizlesin ve sevgiyle şefkatle doldursun inşaallah...
Tebrik ederim sizi günde görmek güzel hemde ; SEVGİ ile...
Peki madem, sevgim daim bilesiniz...
handan akbaş
Değerli yorumunuza teşekkürler, yarın inşallah sayfanıza dönüp, okumadıklarımı okuyayım.
Bir ara çok kısa girebiliyordum deftere, hayırlı geceler, sevgiyle ve huzurla kalın.
(( Seçil Nimet ))
Her yazıda gözlerim arar oldu yorumlarınızı sevgili HAndan...
Her zaman beklerimi her zaman severim hem seni...
Allaha emanet ol !
handan akbaş
Sevgiya açız, yürekler katı..Ya da biz yeterince sevgi veremiyoruz etrafımıza..
Sevgi zekasını okurken bu söz çok etkildei beni" Hayatınızı daim ettirebileceğiniz bir meslek uğruna yıllarca okudunuz çalıştınız ya yüreğinize yeterli yatırımı yaptınız mı?"
Beynimde zonkladı..Günlerce düşündüm. Herşey iş mi, para mı yürek yoksun olsunca onlar mutlu etmiyor maalesef. Birilerine sevgi göstermek için kendini sevmeli insan. Ve kendini sevmek için nedenlere sarılmalı, nefes alıyorsak her gün güneş üzerimize doğuyorsa elimiz kolumuz ayağımız yerindeyse şükürle ..Biraz şükür gerek sevgi için vereni sevmek, yaratılanı sevmek , yaratılanın hatrı yoksa yaratan hatrına sevmek..
Sevgi emek ister,emekte yürek ister. Bu yürek bizde var ama hep başka yönlere yatırım yaptık dünyada kalacakmışcasına yüreğe bize fayda sağlamayacak sevgileri yerleştirdik.
Benım çocukluğum yatılılarda geçti. Annem çok çekmiş büyüklerin baskısında yaşamış mükemmel bir kadın olarak bir kez bizi sarılarak evden yollamamıştır, şimdi söyleyince ona biz böyle gördük , çocuk sevilmez uyurken seveceksin yoksa şımarır..Biz yanlış yaptık siz yapmayın diyor..
Sevgi kadar bedavadan insanları mutlu eden birşey var mıdır? Gönlü zengin olmak sevgi gözüyle bakmak..Birçocuğun başını okşamak, bir yaşlıyı sevmek bir çiçeği insanları sevmek.
Ne diyor Hz Muhammed"Seven sevdiğine sevdiğini söylesin"
Dahane bekliyoruz...
Samimi, değerli bir yazı kutlarım sevgiyle kalın..
Zümra Zen tarafından 9/21/2012 12:26:17 AM zamanında düzenlenmiştir.
handan akbaş
Selam ve sevgiyle kalın.
handan akbaş
handan akbaş
Yazdıklarınız ne kadar doğru. "İnsanlar sevgiyi sadece aşk mı sanıyor ki?" dedim içimden. Sevgi gibi çok boyutlu bir kavramı bu kadar küçülttük mü ki?
Oysa sevgi ne büyük bir kavram. neyi sevmeyiz ki evrende? Ya da neyi sevmeyiz ki...
Verdiğiniz örnek ne güzel.. para ve sevgisizlik.. Ve ölüm...
kutlarım... Selamlar...
handan akbaş
Zümra Zen
Herşeyi imkanları evladına sunan ailelerin evlatları doyumsuzlukta yürekler yoksun..
Çok yanlış sevgilere tutulduk huzuru bulamadık..
Ve kaçışı olmayan yol ölüm turgay hocam sık sık yazılarınızın arasına soktuğunuz gerçek...
An sonrası meçhul..Kalpler yanlış sevgilerle bitap düşmüş..Yanlış yatırmlar yapılmış..
Sevgiyle kalın
Turgay COŞKUN
Hem de çok genç bir yazarın bu kadar düşünmesini gururla izliyorum...
Selamlar...
Seni seviyorum Handan abla, yüreğinin güzelliği kelimelerle sayfana akıyor. Huzur bulduğum, sığınağım bir yazıydı. Sevgilerimle ablacığım.