- 1942 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
..KUL HAKKI..
Hiç kul hakkı yediniz mi? Zor bir soru… Hiç hakkınız yendi mi? “Evet” seslerini duyar gibiyim. Gerçek şu ki, bilerek veya bilmeyerek birbirimizin hakkını yiyoruz. Hayatın zor ve hızlı temposunda bu konuyu unutmuş gibiyiz. Hakkına girdiğimiz kişileri, hakkını helal ettirmeye çalışmamız gerektiğini çok zaman aklımıza getirmiyoruz. “Kul hakkı”nın, sadece hak gaspına uğrayarak mağdur edilmiş insanlar için bir şey ifade eder hale gelmesi ne kadar üzücü. Oysa “Kul hakkı”, manevi, insani ve etik bir anlam taşımaktadır. Bu dalgınlığımız, kul haklarına Allah’ın karışmayacağını bildiğimiz için midir.
Artık topyekün kendimizi sorgulama zamanı gelmedi mi? Çünkü Allah “Hangi günahla gelirsen gel ama kul hakkı ile gelme” der. Kul hakkını çiğnemek, Allah’ın hududuna tecavüz anlamına gelir. Dinde, olmazsa olmazlardan biri “Kul hakkı”dır. Peygamberler kadar makbul amelimiz olsa da kul hakkı nedeniyle sırat köprüsünde bekletileceğiz. O kişi ile anlaşıncaya kadar... Bu nedenle, kul hakkını ahirette değil de bu dünyada vermek gerekir. Haksızlığa uğrayan kişi ya da kişilerin zararını, haksız taraf tazmin etmelidir. Yine helalleşme de bu dünyada yapılmalıdır.
Kim bu dünyada hakkını helal ederse, ahirette alacağı haktan çok daha fazlası onun olacaktır. Elbette, hukuk devletinde her sorun öncelikle hukuki zeminde tartışılır, çözüm aranır. Ya hukuk çözemiyorsa… İşi ahirete bırakmayıp, bu dünyada hakkınızı helal edebilirsiniz. “Helal olsun” diyebilirsiniz. Ancak, kul hakkı yenilen bir insanın kendisi dışında başkaları da mağdur olduysa… Ve onlar, “hakkımı helal etmem” diyorsa.
Kul hakkıyla Ahirete göç etmeyelim dostlar,bugün den itibaren kul hakkına daha çok önem gösterelim,
Allah bizi nefsimizden korusun AMİN.
Çekil Ey nefsim çekil , Hakikate perdesin ... Hakikat başka yerde sen bambaşka yerdesin ... " N.F.K.....
YORUMLAR
Söz kendisini aşan bir şeydir. Yukarda zikredilen. Bana ne ile gelirsen gel.KUL hakkı ile gelme ifadesini çocukluktan beri duyar kaynağını bulamam.Çok ta umrumda değil.Ben bu ifadenin açtığı ikinci bir kapı varmış gibisine takılıp kalıyorum.Tamam Yarap Gelmeyelimde Gidecek kapı göster o zaman demez mi İnsan.Kul hakkından korunmak mümkünde değildir üstelik.Bir sabah evden çıkarken Selam vermediğiniz komşudan tutunda aksırdığınızda size yerhemuküllah demeyene kadar.Yani günümüzde milyonların vebali üzerimizdedir.
Hani kul hakkından vaz geçelim de.Anne baba komşu hakkı nı ne kadar ihata edebiliyoruz acaba.
Allah yar ve yardımcımız olsun.
Ruken Bilici
..gayet yalın sade anlaşılır düzgün bir yazı..tüm inançlara büyük saygımın yanında mesafeliyimdir dinlere..tabii ki bu coğrafya islamı benimsemiş ve 'kul hakkı' uyarıcılığıyla dünyeviyette insanların diğer insanlara karşı davranışlarıyla sosyal bir meseledir aslında ve ciddi bir vicdani kültür kavramı olmuştur uzatmayayım özlü çok güzel yazı olmuş umarım inançlı insanlar kul hakkını sindirir içselleştirir o iç huzuruyla hayat idame ettirilir ve ahirete öylece varır teşekkürler Ruken Hanım tebrikler etkileyici güzel bir yazıydı...
Ruken Bilici
saygı ve sevgilerimle..
Necip Fazıl ın sevdiğim sözüdür... Kul hakkı yemedim diyen olmasın az da olsa yenmiştir.. dikkatsizlikten kaynaklı tabi....
daha dikket etmek gerek tabi...
saygılarımla
Ruken Bilici
sevgiler..tesekkürler..