- 1537 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
Şehitlere Ağıt!
Gecenin karanlığı fecrin alacasıyla yavaş yavaş aralanırken, şimşekler eşliğinde ilk damlalar düşmeye başladı. Yağmur hızını giderek artırırken, yaz aylarından kalan toz toprak yağmurun etkisiyle yıkanıp, çevreye mis gibi yağmur ve toprak kokusu sinmeye başladı.
‘Hayırlı yağmurlar olsun Yarabbi’ diye geçirdi içinden, bir nefes serinlik olur yazdan çölleşen yüreklere.
Güvercinler ve her gün camlarını ziyaret eden kumrular şiddetli yağmur esnasında kuytu bir saçak altı bulup sinmişlerdi çoktan.
Sanki gök yarıldı bir an ve olanca suyunu birden bıraktı İstanbul semalarından.
Sokakta oraya buraya kaçışan insanlar, endişeli gözlerle yağmurun dinmesini bekleyenler, işe yetişme telaşında olanlar…
Bir an ‘insan olarak ne kadar aciziz Yarabbi’ diye düşündü.
‘Susuzluktan kavrulsak da sen vermezsen rahmetini, hiçbir şey gelmez elimizden.
Sular nehirler gibi coşarsa da durduramayız.
Bir an hastanenin cam avlu çatısı çökecek zannetti, suların bolluğu ve darbelerinin şiddetinden.
‘Allah’ım afete dönmeyen hayırlı yağmurlar olsun ne olur!
Tatlı ve serin havası bunaltmayan, ilkbahar ve sonbaharı çok seviyordu.
Bütün ihtişamıyla geçen yazdan sonra, ruhuna huzur veren sonbahar yavaş yavaş kendini hissettiriyor.
Önce sararıp, kızararak dökülmeye meyleden yapraklar, sonra daha serin ve sert esmeye başlayacak olan rüzgârlar, denizin renginin uçuk maviden, karanlık ve gizem dolu laciverte dönmesi gözlerinde canlandı.
‘Mevsimler de ömrümüz gibi’ diye düşündü.
İlk bebeklik yıllarımız taze filizler gibi hassas ve nahif, sonra gençlik ve ergenlik dönemi, yetişkin olduğumuz pırıl pırıl yaz aylarından sonra, kâh hüzünlü kâh mutlu geçen hazan…
Son günlerde artan teröre bağlı şehit haberleri arttıkça yürekler hep üzgün, kimsenin keyfi yerinde değil,
Sürekli kabuk bağlamadan kanayan yaralara yenisi ekleniyor.
‘Bugün gökyüzü günlerdir ardı arkası kesilmeyen şehitlerimize ağıt yakıyor, onların yasını tutuyor’ diye geldi aklına.
Rabbimin müsaadesiyle gökyüzü de şehitlerimize ağlıyor.
YORUMLAR
Haberleri duymak dahi ürkütüyor insanı. Öylesine canım yanıyor ki duyduğum her fidanın devriliş haberiyle. Her sabah ezanında Allah'a yalvarıyor ve ondan terörü , içinde bulunanı , yardım ve yataklık eden hainleri kahretmesini diliyorum . Rabbım dan akan bu masum kanların durmasını niyaz ediyorum. Şehitlerimize Allah'dan rahmet yakınlarına Türk halkına baş sağlığı diliyorum.
handan akbaş
handan akbaş
duyalı yüreğinizi kularım...bu topraklar şimdiye kadar yeterince kana doymuşken hergün bir şehidin kanıyla yaşarması ne üzücü....
en derin saygılarımla...
handan akbaş
DİLEK YILDIZI
Bunlara dur demeyenlari ben Allah a havale ettim ben...
Bu millet yeterince kan ağladı bu çoğrafyada ama artık "yeter" bitsin artık.
Hergün ölüm hergün bir ağıt duyulmasın artık ülkemde....Dahası çok kelimeler yetmiyor...
Duyarlı yüreğiniz için sonsuz saygılarımla....selamlar...
Bugün şehit sayısı on oldu. Kırk tane de yaralı Mehmetçik. Henüz geçen haftalardaki acımız dinmeden hergün artan şehit haberleri. Yeter artık sabrımız yavaş yavaş taşıyor. Canımız ciğerimiz yanarak sadece üzülüp ağlayabiliyoruanları cennet olsun yiğitlerin. Duyarlı dostuma da binlerce teşekkürler.
Handan Hanım,
Hergün olduğu gibi yeni şehit haberleri ile yine sarsılıyoruz. Artık tek basamaklı sayılara alıştık. Çift basamaklı sayılar olunca feryata başladık... Kanıksadık açıkçası...
Üzgün olmak bile yetmiyor...
Yürek haykırıyor ama kalem fazla yazamıyor üzüntüden...
Selamlar...