Mozart a Yolculuk 5
Mozart a Yolculuk 5
Bir Rondo Alla Turca Macerasi 25 Agustos 2012
Schlögen de sivrisineklerle sevismek…
Sığındığımız konuk evinde oda kiralamak yerine daha ekonomik olan çadırda kalmayı tercih ettik. Fakat çadırımızın yağmura dayanamayacağını düşünerek yakında ineklerin kaldığı ahırın yanında bulunan üstü kapalı emekliye ayrılmış eski bir teknede uyumaya karar verdik. Most denilen yöre halkının armuttan yaptığı biradan iki bardak aldık ve yanımızda getirdiğimiz konserve balıklarımızla karnımızı doyurduk. Yorgunduk ve havada yağmurluydu, televizyon, radio ve internetimiz yani hic bir teknoloji aletimiz de yoktu yatıp uyumanın tam vaktiydi… uyku tulumlarımızın icine girip güzel bir uyku çekmeyi düşünürken, sivrisineklerin saldırılarına maruz kaldık ve apansız bir savaş başladı. Havluyla yüzümü örtüyor nefes almak icin ufak bir delik açtığımda hemen içeriye hücüm ederek elimi yüzümü ısırıyorlardı. Bu sivrisinekler kapitalist ülkeler gibi kan emerek rahat yaşamayı iyi beceriyorlar. Denediğim bütün taktikler beni onlardan korumaya yetmedi. Pes ettim ve başladık sivrisineklerle mecburi bir sevişmeye… elimi ve yüzümü kaşımaktan uyuyamadım. Kısa bir süre sonra teknemizin çatısının aktığını farkettim, ayaklarımız su içindeydi. Aksi şeytan sivri sineklerden sonra birde bu çıktı. Islanıyorduk ercan I uyandırdım ve çatısı damlamayan tarafa geçtik. Ercan ın sivrisineklerle barışık bir sekilde rahatca uyumasını kıskandım. O an icimde ki savaşcı yanımı kesfettim. Bu sivrisinekleri halletmenin bir yolunu bulmalıydım. Teknede bulunan merdiveni üzerimize yanlamasına uzatarak üstünede çadırımızı örttüm kurtulmayı umut ettim sivrisineklerden yine başarısız oldum. Bu sevişgen canlılar inatla ve zorla sevişmek icin hücum ediyorlardı. Aslında sevişmek iki tarafın isteyerek gerçekleştirdiği bir aktivite. Bu olayda biz istekli değildik ve sivrisineklerin yaptığına düpedüz tecavüz denilebilir.
Bach ile iyi bir dostluk kuran Mozart 1768 ile 1769 yıllarında viyanaya gelerek konserler vermeye başlarla fakat bu konserleri esnasında Mozart çiçek hatalığına yakalınır. Daha sonraki yıllarda Mozart italya üç gezi düzenler bu gezilerinde üç opera besteler. İtalya’daki yolculuğu esnasinda Gregorio Allegri’nin Miserere’sini dinler ve tamamını hafızasına yazar. Yalnız bunu yaparken parçadaki küçük hataları düzeltir ve böylece Vatikan malının ilk illegal kopyasını üretmiş olur. 1777’de annesi ile beraber Mozart, Münih, Mannheim ve Paris’i kapsayan bir Avrupa turuna çıkar. Mannheim’da, o dönemin en iyisi Mannheim orkestrası ile çalar. Aloysia Weber’e aşık olur, ancak daha sonra ikili ayrılır. 4 yıl sonra da, Aloysia’nın kız kardeşi Constanze ile evlenir. Paris’e başarısız ziyareti sırasında da, annesi 1778 yılında ölür.
Yorgundum ve uyumalıydım, çünkü uzun bir yol bizi bekliyordu. Kalktım uyuyacak yer aramaya başladım. Konuk evinin önünde bulunan restaurantın terasında bulunan masalar ve banklar gözüme takıldı. Iki tarafından püfür püfür rüzgar alan çatısı damlamayan yedi yıldızlı yatacak bir yer. Ercan ı hemen uyandırıp bu yeni yerimizde bankların üzerinde tatlı bir uykuya daldık. Iki tarafından rüzgar aldığı için sivrisinek yoktu. Yağmur siddetlendi rüzgar önüne geleni sağa dola savurmaya başladı fırtına koptu. Bu kızılca kıyamette biz uyumayı başardık. Sabah kalktığımızda fırtına bitmişti ve her yerimiz ağrıyordu…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.