dua-rad-ibrahim-isra-hıcr
Ey, yüceliğinde sınır olmayan, gerçekten her şeyi işiten, her şeyi gören Allah’ım! Güç, her şeyi ile senindir. Bizi, kaderimizi belirleme gücünü senden başkasında aramaya kalkışan kimselerden etme.
Ey Rabbimiz! Bizi, anne-babamıza karşı; onlarla azarlarcasına konuşan, nankör ve asi bir evlat değil, onlara karşı tatlı dilli, onları baş tacı edercesine yücelten sözlerle sevindiren, saygılı ve olabildiğince nazik davranan evlatlar et. “Ey Rabbimiz! Onların beni, küçükken sevgi ve şefkatle büyüttükleri gibi, Sen de onlara merhamet eyle” diye dua ve yakarışlarda bulunan kullarından et.
Ey, kudret ve egemenliğinde eksiksiz ve kusursuz; yücelikte, ortak koşanların söyledikleri ve yaptıklarından sonsuza kadar ötede ve aşkın olan Allahım!
Bizi, yedi kat sema ile yerin ve onların içinde yer alan her şeyin, senin, sınırsız kudret ve yüceliğini anmakta olduğunu; yüceliğini ve aşkınlığını övgüyle yankılamayan bir tek nesnenin bile olmadığını, kavramaya çalışan kullarından et.
Ey, çok bağışlayıcı ve halim olan Rabbimiz!
Kuranın ayetleri ile aramızdaki her türlü perdeyi kaldır. Bizim için onun ayetlerini anlaşılır kıl. Kavrayışımızı da güçlendir. Kalbimizi, onunla gösterdiğin işaretlere aç. Bizi, ona karşı kör ve sağır etme.
Ey, çizdiği yolda zerre de olsa değişme olmayan, kusursuz, dosdoğru yolun sahibi Allahım!
“Ey Rabbim!Girişeceğim her işe doğruluk ve içtenlik üzere girmemi, bırakacağım her işten de doğruluk ve içtenlik göstererek çıkmamı sağla; bana katından destekleyici bir güç, bir tutamak bahşet.”
“Değişmeyen gerçek geldi, sahte ve tutarsız olan yıkılıp gitti; zaten sahte ve tutarsız olan er geç yıkılıp gitmek zorundadır.” Gerçeğini kavrayan bilinçli kimselerden et. Dilleriyle bu gerçeği defalarca söylediği/okuduğu ve de anlatmaya kalkıştığı halde, yıkılıp gidecek olandan bir türlü kendini kurtaramayanlardan olmaktan merhametine sığınırız. Bizi, değişmeyen gerçek sistemini kavrayan ve sana boyun eğen kullarından et. Kuranın Ayetlerini, bizler için, yıkımımızı artırıcı değil, ruhen sağaltıcı ve rahmet bahşedici kıl.
Ey, Rabbim! Şu an yapmakta olduğum bu işte rahmetin yok ise ve ben, bu yaptığımla yıkımımı artırıyor isem, buna mani ol. Yüreğimde soğukluk ve isteksizlik oluştur ki uzak durayım.
Şayet inandığım gibi, bu iş tamamiyle senin rahmetinden ise işimi tamamına erdir. Yaptığım hatalarımı bağışla. Üzerimdeki lütfunu çoğalt.
Ey Allahım, ey Rahman! Hangi güzel isminle çağırırsak çağıralım bir Tek’sin. Güzel niteliklerin tümünün sahibi sadece sensin. Bütün övgüler, döl edinmeyen, egemenliğinde ortağı bulunmayan, güçsüzlükten-düşkünlükten ötürü herhangi bir yardıma-yardımcıya gereksinme duymayan Sana yakışır. Bizi, gösterdiğin şekilde seni, hep yücelterek anan kullarından et.
Not:İsra suresinden esinlenilerek dile getirilmiştir
Ey, gökleri görülebilir herhangi bir destek, dayanak olmadan yükselten, sonra da, kudret ve hükümranlık tahtına kurulan Allah’ım!
Ey, senin tarafından belirlenmiş bir süre için kendi seyrini sürdüren Güneş’i ve Ay’ı koyduğu yasalara tabi tutan, var olan her şeyi çekip-çeviren yüce Allah’ım!
Ey, işledikleri zulümlere rağmen insanlara karşı bağışlayıcı, cezasında çok şiddetli olan Allah’ım!
Ey, yarattığı her şeyi katında bir ölçüye ve bir amaca bağlı kılan, yaratılmışların duyu ve tasavvurlarının ötesindekileri de onların görüp gözleyebildikleri şeyleri de tam olarak bilmekte olan, büyük olan, var olan veya olması mümkün her şeyin üstünde ve ötesinde olan Allah’ım!
Ey, kendisi için kullarının düşüncelerini saklamasıyla açığa vurması ya da kötülüklerini gecenin örtüsü altında gizlemesiyle gün ışığında cüretle ortalıkta dolaşması arasında fark olmayan yüce Allah’ım!
Ey, kavranamaz ince ve derin planını gerçekleştirmek için sınırsız bir kudrete sahip olduğu gün gibi aşikar ve ortada olan yüce Allah’ım!
Hem korkuyu hem de umudu tattırmak için bizlere şimşeği gösterip yağmur yüklü bulutları çağıran, gök gürlemelerinin sınırsız kudret ve yüceliğini anmakta olduğu, meleklerin korku ve sakınma içinde takdis ettiği, yıldırımlar gönderip onlarla dilediğini çarpan yüce Allah’ım!
Nihai gerçeğe ulaşmak amacıyla yaptığımız bütün duaları, çağrı ve arayışları sana yöneltiyoruz. Senden başka dualarımıza, çağrı ve arayışlarımıza cevap verecek hiçbir güç yoktur. Her şeyin yaratıcısı ve var olan her şeyin üstünde mutlak hükümranlık sahibi olan yegane yaratıcı sensin.
Bizi, davetine güzel bir şekilde karşılık veren, elçin Muhammed’e indirdiklerinin hak olduğunu gören, akıl ve sağduyu sahibi, seninle olan bağlarına sadakat gösteren, son derece saygılı ve duyarlı kullarından et.
Bizi, senin teveccühünü umarak güçlüklere karşı göğüs geren, namazlarında kararlılık gösteren, rızık olarak verdiklerinden gizl-açık başkaları için harcayan ve kötülüğü iyilikle savan kullarından et.
Ey, rızkı dilediğine bolca dilediğine sınırlı ölçüde veren, sapmayı dileyeni saptıran, kendisine yöneleni de kendine yaklaştıran Allah’ım!
Bizi, inanan, seni anmak suretiyle huzur ve doyum bulan kullarından et.Zira kalplerimiz ancak seni anmakla huzur bulur. Sensin bizim Rabbimiz. Senden başka ilah yok. Sana olan güven bağımızı güçlendirip sağlamlaştır. Yönümüzü her an kendine döndür.
Ey, olacak olan her şeye karar verme gücünün sahibi, verdiği sözü yerine getirmekten asla geri durmayan, yaşayan her varlığı hak ettiği şeye bakarak görüp gözeten yüce Allah’ım!
Bizleri, azabı gerektirecek her türlü davranıştan uzak tut. Günahlarımızı bağışla. Bize, dünya hayatında da ahrette de iyilikler bahşet.
Biz, elçin Muhammed (sav) ‘in çağırdığı/bildirdiği “Ben yalnızca Allaha kulluk etmekle ve O’ndan başkasına tanrısal güçler, tanrısal nitelikler yakıştırmamakla emrolundum. Bütün insanlığı O’na çağırıyorum ve dönüşümde O’na olacaktır.” Davetine, canı gönülden inandık ve en güzel şekilde icabet etmek için lütfunu bahşetmeni istiyoruz. Biz de yalnızca yalnızca Sana kulluk etmek, hiçbir şeyi sana ortak koşmamakla emrolunduğumuzun bilincinde olmak istiyoruz. Dönüşümüz Sanadır. Bizi, tam bir teslimiyet içinde kendine döndürdüğün kullarından et.
Bizi, Kuranın rehberliği dururken insanların gelip geçiçi isteklerine uydurma.
Ey, hüküm verdiğinde hükmünün önüne geçecek olmayan, hesabı pek çabuk gören Allahım!
Hakkımızda vereceğin hükmün merhametle kuşattığın hükümlerden olması dileğimizdir. Bize, acı, merhamet et. Bizi iyiliklerle ödüllendir. Ve bizi, kelamını, gerçekten anlayan kullarından et.
Not : Ra’d suresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
Ey, sınırsız merhametin sahibi Rabbimiz!
Bizleri, sınırsız merhametinin bir nişanesi olarak; insanlığı karanlıklardan aydınlığa, yüceler yücesi övgüye layık olan senin yoluna çıkarsın diye elçilerine kelamını/Kuranı indirdiğin için ne kadar şükretsek azdır. Bizi, layık olduğun hamd ile seni öven kullarından et.
Canlı dedikçe canlı, diri dedikçe diri olan kelamın Kuranı bize dosdoğru yolunu gösteren bir rehber yaptığın gibi, bizleri de onun rehberliğinde ahlakı kuranın ta kendisi olan elçin Muhammed(sav)’in izince yürüt. Bizi, kurana ve elçine dost, onları da bize dost et.
Ey Rabbimiz! Yeryüzünde yaşayan ne varsa hepsi, seni inkar etse dahi yine de her türlü övgüye layık ve mutlak anlamda kendine yeterli olan sadece sensin.
Bizi, hiçbir dayanak bulamadığı ve bulamayacağı halde inkar etmeye şartlanmış olan akılsızlardan etme. Her şeyde senin işaretlerini gören, sesini işiten, çağrına kulak verip kalbiyle inanan ve inancının gereği olarak, buyruklarını yerine getirmeye özen gösteren akıllı, erdemli kullarından et.
Bizi, sana güvenen ve sana kavuşuncaya kadar güvenlerini devam ettiren kararlı, samimi, sadık kullarından et.
Bizi, zulmünde ısrarlı, nankörlüğünde inatçı olanlardan etme.
Bizi, imana eriştir. Durumumuzu sapasağlam ve dosdoğru bir sözle hem dünya hayatında hem de ahirette sağlamlaştır. Bizi ve bizden doğan neslimizi putlara tapmaktan ebediyen uzak tut. Bizi, namazı devamlılık ve duyarlılık içinde yerine getiren, kalplerin meyilgahı olan kullarından et.
Şükrümüzü çoğaltacak rızkından/nimetlerinden bol bol bahşet bize.
Ey, duaları, yakarışları işiten Rabbimiz! Bizi ve soyumuzdan gelenleri namaza devamlı ve duyarlı kıl. Duamızı kabul buyur. Hesabın görüleceği gün bizi, anamızı, babamızı ve bütün müminleri bağışla.
Rabbimiz! Bizi, çağrına icabet eden ve elçilerine uyup peşlerinden giden kullarından et.
Rabbimiz! Yerin başka bir yere, göğün başka bir göğe dönüştürüleceği, bütün insanların, her şeyin ilahı-üstün- hükümran olan senin huzuruna çıkacakları Gün’ün şiddetinden merhametine sığınırız. Bizi, akıllı ve sağduyulu kullarından et.
Not:İbrahim suresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
Ey Rabbimiz!
Bizi, kendi halimize bırakma. Yiyip –içip avunan, boş hazların umuduna aldanıp oyalanan insanlardan olmak değil, ayetlerinin her biri bir güneş gibi aydınlatan kelamına sımsıkı yapışan ve elçin Muhammed(sav)’in izi üzere yürüyen, teslimiyet içinde sana yönelen kullarından olmaktır muradımız.
Ey, her şeyin kaynağı katında olan, yarattığı her şeyi belirlenmiş bir ölçüye, bir uyuma dayandırarak kusursuzca var eden Rabbimiz! Hayatı bahşeden ve ölüme hükmeden, geçici olan geçip gittikten sonra her şeyin sahibi olarak kalacak olan yalnızca sensin.
Biz, kibrinden ötürü emrine karşı çıkan, bulunduğu mevkiden kovarak hesap gününe kadar lanetlediğin ve mühlet tanıdığın, doğru yolun üzerine çıkarak kötülükleri süsleyip bezeyerek insanları ayartarak saptıracak olan İblisin her türlü şeytani şerlerinden-tuzaklarından Sana sığınırız. Bizi, İblisin nüfuzunun olamayacağı, iradelerini, sana yönelten kullarından et.
Ey, kullarına karşı, şefkatli, merhametli, esirgeyen ve bağışlayan Rabbimiz!
Bize, acı. Esirge ve günahlarımızı bağışla. Bizi, rahmetinden umudunu keserek, yolunu büsbütün şaşıranlardan etme.
Bizi, senin yüceliğini, sınırsız kudret ve kemalini övgüyle anan, huzurunda teslimiyet içinde secdeye kapanan ve ölüm erişinceye kadar Sana kulluk eden kimselerden et.
Not:Hıcr suresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
msg
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.