- 1151 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
BİR DE BENDEN DİNLEYİN EĞİTİM ÖĞRETİMİN AHVAL-İ PÜR MELALİNİ -2-
ZEYNEP’E MEKTUP
Sitemizin değerli üyelerinden gencecik bir kızımız bakın ne diyor:
‘’Hocam şu an imam hatip lisesi öğrencisiyim.. ve inanın diğer liselerin hiçbirinin karşılaşmadığı sorunlarla karşılaşıyoruz.. okulumuz küçücük olduğu için sabahçı öğlenci kavramına geri dönmek zorunda kaldık. günde 8 saat ders görürdük her biri kırk dakika olarak ama şimdi 4 der görüyoruz. Her biri 80 dakika. Türkiye’de hangi lisede var bu uygulama.?Ayrıca bir öğrencini n 80 dk ders görmesi normal mi?’’
Sevgili Zeynep
Cevap veriyorum: Elbette normal değil sevgili Zeynep..Elbette normal değil. Ama eminim ki bu soruyu başka birilerine sormuş olsaydın alacağın cevap şu olurdu büyük bir ihtimalle: ‘’ Sen de İmam- Hatip Lisesine gideceğine başka bir okula gitseydin. Ne vardı da ıkış tıkış İmam- Hatip Lisesine doluştunuz. Orada okuyup da imam mı olacaksın?’’
Yani bir başka okulda okusaydın belki senin için de bir eylem yapılacaktı ‘’80 dakika ders mi olur?’’ diye ama İmam-Hatip Lisesinde okuduğun için hiç kimse böyle bir eylem yapmayacak.
Bak daha neler için eylem yapmayacaklar...Otobüs duraklarını yakıp, sekiz tane polisi yaralamayacaklar söyleyeyim:
Mesela çocuğunu düz bir liseye kaydetmeye götüren bizim hizmetlimiz Gönül için de eylem yapmayacak hiç kimse. Şimdi diyeceksin ki ‘’ Yahu Gönül için niçin eylem yapsınlar ki? ‘’ Anlatayım: Gönül çocuğunu düz bir Liseye kaydettirmek ister. Mahallesindeki düz bir Lise...Ama kaydettiremez. Çünkü kayıt parası istemektedirler. Gönül bu kayıt parasını verecek durumda değildir çünkü bizde 750 lira maaşla çalışmaktadır. Sonuçta oğlunu alır ve bazı safların da yönlendirmesiyle oğlunun ancak iki vasıtayla gidebileceği ve de kayıt- kuyut parası istemeyen ya da cüz’i bir şeyler isteyen bir endüstri meslek lisesine yazdırır. Sırf ‘’bir meslek sahibi olsun mezun olunca ‘’ diye.( Meslek liselerinden mezun olanlar hemen iş –güç sahibi oluyorlar ya (!) İşte bu gün 4+4+4 ü protesto edenler Gönül için kıllarını bile kıpırdatmaz. Çünkü kendileri çoktan çocuklarını dünyanın parasını vererek bir özel okula atmışlardır. Onlar için kayıt parası diye bir problem yoktur ki eylem yapsınlar.
Sana bir şey daha diyeyim mi sevgili Zeynep? Aslında onların bu hükümetle ve onun başbakanı ile de bir sorunları yok. Eğer olsaydı gözlerini İmam- Hatip okullarına, beş buçuk yaşında okula başlayan çocuklara değil başka şeylere dikerlerdi.
Geçenlerde dershaneler adına bir yetkili ile Tv Kanalarından birinde bir tartışma yapılıyordu. Adam konuştu da konuştu. Aklımda kalanları biraz da ben kurgulayarak yazayım.
SUNUCU- Efendim dershanelerin kapatılması konusunda sizin fikriniz nedir?
ADAM- Bu konu senelerdir gündeme gelir. Her hükümet döneminde dershaneler kapatılmak istenmiştir hep Ama bu mümkün olmamıştır. Yine de olmayacaktır.
SUNUCU- Ne yani hükümete kafa mı tutuyorsunuz ‘’ Yapamazsınız ‘’ diye
ADAM- Kat’iyyen…Ama olmaz.
SUNUCU-Neden peki?
ADAM- Çünkü bir lise mezununun diyelim ki Uçak Mühendisi olabilmesi için Üniversite sınavına giren bir milyon sekiz yüz bin öğrenci içinde ilk beş yüze girmesi gerekiyor da ondan.
SUNUCU- Bunu okulunda okuyarak yapamaz mı?
ADAM- Sizce yapabilir mi? Bu bir yarış..Bu yarışta en önde olmak için öğrencinin daha fazla, daha fazla, daha fazlasına ihtiyacı var. Bir lisede bunu sağlaması mümkün mü? Müfredatlar bile üniversite sınavlarına uygun değilken hem de.
Adamla sunucu baya bir konuştu. Sonunda sunucu ‘’ dershaneler için son sözünüz nedir ‘’ diye sordu: Adamın verdiği cevap karşısında sizler donup kalırsınız…Bir dershane patronu nasıl böyle bir şey der diye düşünürsünüz ama ben hiç de şaşırmadım. Çünkü malum ‘’ Demokrasilerde çare tükenmiyor’’..Neyse…Adamın verdiği cevap aynen şu: ‘’ Dershanelerin kapatılması gerektiğine inanıyorum.‘’ Evet evet yanlış duymadınız. Türkiye’de üniversitelere en fazla öğrenci sokan, pek çok Türkiye birincileri çıkaran dershanenin kurcusu ‘’ Dershaneler kapatılsın ‘’ diyor… Aynen Başbakan gibi o da dershanelerin okullara dönüştürülmesi taraftarı. ‘’ Haydaaaaa’’ dediğinizi duyar gibiyim.
Merak etmeyin..Dershane patronu kafayı yemiş filan değil. Balina gibi kendini karaya vurarak intihar filan da etmiyor…’’ Demokrasilerde çare tükenmez’’ dedik ya . Hesabını kitabını yapmış adam. Dershaneler kapatılırsa ben de açarım özel okul ‘’ diyor.
İşte zurnanın zort dediği yer burası…Millet ‘’İmam- Hatip liseleri yine açıldı, eğitim yaşı beş buçuğa indirildi, okullara seçmeli Kur’an dersi konulup okullarımız medreseye dönüştürülüyor…Aman eyvah şeriat geliyor ‘’ paranoyasına sokulurken …
Ya durun şu okullardaki seçmeli ders konusuna da bir dokunayım.
Bu yıl okullarda üç grup ders olacak….1- Zorunlu dersler…2- Birinci grup seçmeli dersler 3- İkinci grup seçmeli dersler.
Uzun uzun yazıp can sıkmayayım. Bunlar daha önce de var olan durumlar. Tek değişiklik 2. Grup seçmeli derslere Kur’an, Siyer ( Peygamberimizin hayatı ) ve Temel dini bilgiler derslerinin ilave edilmesi.
Bu sene Liselerin 9. Sınıflarında haftalık ders saati de 30 dan 37 ye çıktı…( Anadolu liselerinde 40 ) Düz Liselerde sadece 9. Sınıflarda 7 si seçmeli ders olmak üzere toplamda 37 saat ders okutulacak..Bu yedi saat seçmeli dersin beş saati 1. Grup seçmeli derslerden olacak. 2 saat de ikinci grup seçmeli derslerden seçilecek. Yani bir öğrenci gece gündüz ‘’Elif üstün e, be üstün be,’’ demeyecek. Haftada sadece iki saat..O da velisi seçerse..Ya da okulu ( Şimdi doğru konuşalım..Seçmeli dersleri maalesef okullar kendi öğretmen grubuna göre seçiyor..Örneğin matematik öğretmeni bolsa dayıyor seçmeli matematiği, edebiyatçı bolsa da benim yaptığım gibi bir sınıfa toplamda -haftada- dokuz saat edebiyat, dil ve anlatım dersini dayıyor ) Yani öyle millet ‘’ Aman Kur’an dersi var alalım ‘’ filan demiyor. O yeni ilaveler içinde en çok seçilen Temel dini bilgiler dersi…Bir daha söyleyeyim…Haftada iki saat sadece. İşte üzerinde fırtınalar kopartılan bir kaşık su bu: Bu yüzden Atatürk İlke ve İnkılapları elden gidiyor, bu yüzden okullar cemaat yuvaları haline geliyor, hep bu yüzden irtica yeniden hortluyor.
Bazıları önlerine atılan otu çiğneyip geviş getirirken arada başka işler dönüyor.
Neyse tekrar dershanelerin özel okullara dönüştürülmesi konusuna dönelim.
Neden istiyor dershane patronu dershanelerin kapatılıp da yerine özel okul açılmasını: 1- Hükümet de öyle istediği için ( Böylece hükümetin gözüne girecek ) 2- Kazancında bir değişiklik olmayacak çünkü dershaneye gelen öğrenci bu sefer özel okuluna gelecek 3- Kontenjanı doldurma problemi olmayacak çünkü hem eskiden kalan bir adı var hem de [ Zurnanın zırt + zırt ettiği yer..Dikkat ] eksik kalan kontenjanını doldurması için devlet öğrenci başına 2500 tl yardımda bulunacak…Mesela vergiden öğrenci başına 2500 Tl daha az alacak. Vs..( Teknik konular… Pek aklım ermez muhasebe ve iktisat işlerine ) Kısacası daha karlı olacak pozisyonu…[İmam-Hatip Liselerine -Genelde pansiyonlu okullar olduğu için - devletin her türlü yardımı yapmasına yaylım ateşi edenler…Özel okullara sağlanan bu 2500 Tl avantaj için de söz söyler mi acaba? ] 4- Öğrencilerinin üniversite sınavlarında başarısız olması durumunda ise yine topu hükümete atacak ve ‘’ Ne yapalım dershaneler kalktı iş böyle oldu’’ diyecek.
Peki özel okullarda okuyan öğrenciler devlet okullarında okuyanlardan daha başarılı olacak mı? Onu da anlatayım ki asıl feciatı görsün millet ve bir eylem yapacaksa doğru bir şey için yapsın…
Yaşanan bir olay:
Bir öğrenci velisi çocuğunun naklini almak istiyor okuduğu devlet okulundan, özel okula.
Okul müdürü soruyor:
- Niçin alıyorsunuz çocuğun naklini özel okula.
-Hocam burada okuyamıyor çocuk..Hep sınıfta kalıyor..Özel okulda bana sınıf geçme garantisi veriyorlar.
-O özel okula kaç para vereceksiniz senede?
-On bin lira
-Onun yarısını bana ver ben de garanti edeyim çocuğunun sınıf geçmesini…
Özel okul on bin liraya, devlet okulu 5 bin liraya sınıf geçme garantisi veriyor( ! ) Bu çok daha vahim bir durum değil mi? Bu şekilde lise bitiren öğrencinin üniversiteye girebilmek için bu sefer de özel öğretmen tutarak onlara katriyonlarca Türk Lirasını akıtacak olması sizce önemsiz bir felaket midir?
Peki öğrenci velisinin yolunacak kaz gibi görülmesine ne demeli ? Haydi parası olanı yolalım..Öyle ya deniz- domuz meselesi…Eğitim denilen olayın -ki bir ülkenin şah damarıdır- tamamen bir ticarete dönüşmesi kimseyi rahatsız etmiyor mu?
Denilebilir ki her özel okul böyle mi? Değil elbette…İçlerinde doğru dürüst çalışan da olacak ama kısa zamanda pıtırak gibi çoğalan özel okullar aldıkları bu teşviklerin de sayesinde giderek işi sulandıracaklar…Özel Akşam Liselerinde örneğini çok gördük çünkü..Senelik 1500 Liraya öğrenci kaydeden okullar oldu. Öğrenciye sadece diploma verdi bazıları. Hatta Almanya’da çalışan vatandaşa Türkiye’den diploma verenler oldu. Bu gün Özel akşam liseleri kademeli olarak kapanıyor. Neden? Çünkü okula hiç uğramayan öğrencilere diploma verildi senelerce. Peki kapanan akşam liselerinin yerine açılacak olan yeni özel liselerde durum farklı mı olacak sizce?
Şimdiden başladı Özel Anadolu liseleri, Özel Ticeret Liseleri, Özel Sağlık Meslek Liseleri…Ve daha niceleri…İnşallah vatana millete hayırlı olur.
Şimdi dönelim yine Zeynep’e ve bitirelim konumuzu artık.
Sevgili Zeynep…
Yarın bir gün İmam- Hatip Liselerinin de özelinin açılabilmesi için senin ıkış – tıkış bir sınıfta seksen dakika ders görmen gerekiyor maalesef…Tıpkı diğer okulların lkış tıkış hale getirilmesi gibi senin ,okulunda yaşadığın sorunun sebebi de bu…Maalesef ortada yaklaşık sekiz katrilyon ( Aslında çok daha fazla ama ben insaflı davranıyorum ) tutarında bir pasta var… Ve maalesef senin için eylem yapacak kimse yok.
Şimdi belki de bana ‘’ Ama sen de bir özel okulda görevlisin ‘’ diyeceksin…Haklısın..Ben de bir özel okuldayım. İnşallah iyilerinden oluruz…İnşallah…Ne olacağımızı ben de bilmiyorum şimdilik.
YORUMLAR
konuyu işlediğiniz için öncelikle teşekkür ederim hocam..bazıları bana inanmayacaklar, belkide aptal bu kız diyecekler ama ben imam hatibi bulunduğum ilin fen lisesine yerleştikten sonra tercih ettim. liseye geçerken başım örtülü diye fen lisesinne gidemedim. bütün ailem öğretmenlerim arkadaşlarm hepsi fen lisesini bırakıp imam hatibe gittiğim için bana söylemediklerini bırakmadılar. beynimi heba edeceğimi, imam hatibe gidersem hiçbir üniversiteye yerleşemeyeceğimi söyleyip durdular. imam hatibe gittim sayısalcıyım ama dönem ortasına kadar okula sayısal ders veren öğretmen gönderilmiyor vede gelenlerse idareci oluyorlar. okulun gerçekten çok sıkıntısı var ama yine de orayı bırakamıyorum. öğretmenlerimin bana gösterdiği manevi desteği bir fen lisesindeki öğretmen asla göstermeyecekti. ailem sınava 2 ylım kaldığı için özele liseye göndermek istiyorlar fakat 80 dakikalık derslerine, gelmeyen öğretmenlerine rağmen imam hatibi bırakamıyorum. ama avantajlı bir yanı da var okulun anadalu bölümünde olduğum için sınıfımız 30 kişilik ee o kadar olumsuzluktan sonra bir artıyı da çok görmesinler değil mi :):):)
sami biberoğulları
Annen-baban da dahil kim ne derse desin. Sen kendi iradenle senin için en doğru olanı seçmişsin. Neticede ne olacağına, ne çıkacağına karar vermişsin. O yolda azim ve sebatla yürümene bak.
Sana hayatta başarılar diliyorum.
Selam ve sevgilerimle.
konuyu işlediğiniz için öncelikle teşekkür ederim hocam..bazıları bana inanmayacaklar, belkide aptal bu kız diyecekler ama ben imam hatibi bulunduğum ilin fen lisesine yerleştikten sonra tercih ettim. liseye geçerken başım örtülü diye fen lisesinne gidemedim. bütün ailem öğretmenlerim arkadaşlarm hepsi fen lisesini bırakıp imam hatibe gittiğim için bana söylemediklerini bırakmadılar. beynimi heba edeceğimi, imam hatibe gidersem hiçbir üniversiteye yerleşemeyeceğimi söyleyip durdular. imam hatibe gittim sayısalcıyım ama dönem ortasına kadar okula sayısal ders veren öğretmen gönderilmiyor vede gelenlerse idareci oluyorlar. okulun gerçekten çok sıkıntısı var ama yine de orayı bırakamıyorum. öğretmenlerimin bana gösterdiği manevi desteği bir fen lisesindeki öğretmen asla göstermeyecekti. ailem sınava 2 ylım kaldığı için özele liseye göndermek istiyorlar fakat 80 dakikalık derslerine gelmeyen öğretmenlerine rağmen imam hatibi bırakamıyorum. ama avantajlı bir yanı da var okulun anadalu bölümünde olduğum için sınıfımız 30 kişilik ee o kadar olumsuzluktan sonra bir artıyı da çok görmesinler değil mi :):):)
Değerli hocam, yazınızı gününde okuyamadım ama kaçırmış da sayılmam hani. Dershaneler ne olacak diye sorarsan, ben dershanelere en baştan karşıydım. Neden mi? Öncelikle çocukların sınıflara ayrılmasına karşıyım. Tembel çalışkan diye çocukları ayırıp zaten bilen çocuğun üzerine biraz daha düşerek onları camlarına reklam olarak yapıştırıp diğerlerini de velinimet etmiyorlar mı sence? Bu konu ile bir yazı yazıp fikrimi daha açık söylemiştim. Köroğlu'nun dediği gibi. "
Silah icat edildi mertlik bozuldu"
Dershaneler türedi, ezbercilik başladı...
emeğine yüreğine sağlık hocam...
sami biberoğulları
Kısacası oh ne âla Mualla hesabı....
Allah sonumuz hayreyleye..
Selam ve sevgilerimle.
Teşekkürler değerli arkadaşım açıklayıcı bilgiler için , saygımla selamlıyorum...
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Müdür bey işiniz oldukça zorne diyeyim Allah kolaylık versin saygılarımla.
sami biberoğulları
Evet Allah cümlemizin yar ve yardımcısı olsun.
Selam ve sevgilerimle.
Bilgilendiren yazınıza teşekkürler hocam,hayırlısı olsun demekten başka, söyleyecek söz yok.
Büyük bir pasta, teşvikten nemalanmak isteyecek olanlar planlarını yapmışlar bile, selam ve saygılar.
sami biberoğulları
Beni en korkutan şey eğitim-öğretim işine paranın bulaşması..Bu işin bir ticari sektör haline gelmesi..Böyle bir anlayış eğitimi yozlaştırır.
Allah sonumuzu hayreyleye.
Selam ve sevgilerimle.
para babaları müsade etmez hocam...aynı tas aynı hamam....saygılar sevgiler
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.