- 501 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
NAMAHREM
NAMAHREM
Hacı Halil (Hacalil) Nazlı,bizim köyün ilk kuşak Alamancılarından biri.Ellili yıllarda Marşal yardımından köye Masaris (Massey Harrıs) traktörü getirenler arasında Hacalil de var.Masaris motoru getirse de pek eli iş yapmaz.Çift çubuk işlerinde elinden iş çıkmaz.
Rivayet edilir ki İrahme Bacı üç günlük gelin iken Hacalil bir avuç bozuk para getirir.Der ki İrahme Bacıya:”Say bakalım...Toplam kaç kuruş para var?”İrahme Bacı’nın okuyup yazmışlığı mı var?Eli para mı gördü ki para sayacak? Sayamaz ve ilk ödülünü alır kocasından:Hakaret, sövgü ve dayak...
Motor almadan önce Hacalil’in bir çift at koşumu vardı.Çifte giderken Hacalil, İrahme (Rahime) bacıyı da birlikte götürürdü.Tarlada İrahme Bacı sürerdi atları.İrahme Bacı atların terbiyesini tutar, cızıdan çıkmamasını sağlardı.Hacalil de pulluğun sapına sıkı sarılırdı.Hem de iki eliyle...Sanki biraz gevşetse pulluk bırakıp kaçacak gibi...
Alamanya’ya gidende Hacalil’e bir haller oldu.Orada tarikate girdi.Kırk yıllık İrahme Bacı’yı kıskandı.”Namahrem”diye tarlaya götürüp birlikte çift sürdüğü karısını eve hapsetti adeta.Kıskançlığı o dereceye vardı ki Hacalil’in torunları bile İrahme Bacı’nın yanına yaklaşamadılar.Özellikle Şevki (Şahin)...Hacalil, torunu Şevki’yi evinin muhitinde görse ifrit oluyordu. İrahme Bacı ne yapsın? Zavallı kadın iki arada bir derede kalmıştı.Bir tarafta göz açıp gördüğü hayat arkadaşı,kocası...Öte yanda torunları,ciğer pareleri...Boşa koyuyor dolmuyor,doluya koyuyor almıyordu.İrahme Bacı sabır makamındaydı.Sabrediyordu.O sabır atında binili kaldı Hacalil dünya değiştirene kadar...
Hacalil Almanya’dan izine gelmiş.”Hoş geldin”e varmış konu komşu.Bunların arasında Ayşe (Şahin) de var.Ayşe,Tayfun’un ilk eşi.Genç yaşta ecel aldı,yer gizledi.Toprağı bol olsun.Ayşe çok şakacı.Hacalil’in “namahrem”takıntısını biliyor. Ayşe diyor ki Hacalil’e:
“Hacalil Emmi hoş geldin...” Hacalil:”Hoş bulduk Ayşe.”karşılığını veriyor.Ayşe Hacalil’in elini öpüyor.Hacalil:”Berhudar ol kızım.” Ayşe:
“Hacalil Emmi ben senin elini öptüm.Sen de beni öp.”diyor.Hacalil duraksıyor.Ama Ayşe ısrarcı.”Peki" diyor Hacalil. Ayşe’nin yanaklarından öpüyor.Ayşe:
“Hacalil Emmi...Şimdi Tayfun gelecek.O da İrahme Bacı’yı öpecek.” Hacalil:
“Olur mu Ayşe? Namahrem...”
“İrahme Bacı namahrem de ben namahrem değil miyim Hacalil Emmi?” Hacalil telaşlı,pişman:
“Ayşe sen zorla öptürdün.Benim günahım ne?”
YORUMLAR
Mustafa Topaloğlu
Güzel yorumların için teşekkürler.Selam ve saygıyla...
AYSE 09
ne diyelim son mekan bir gün hepimiz gideceğiz saygımlasınız