- 823 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
OKULLAR DA AÇILDI
Her yıl olduğu gibi okullar yeniden açıldı. Açıldı açılmasına da yok efendim 444 olur mu olmaz mı yok efendim çocuklar sersefil olur . Tabi şimdi herkesin derdi kendini ilgilendiriyor , ufak çocuğu var kıyamıyor evladını , kuzusunu koynundan çıkarıp okula göndermek belkide ağır geliyor ayrılmak istemediğinden midir yoksa başka sebepten mi bilemem , ancak bana göre lisenin de zorunlu okul olması açısından doğru bir karar gibi gözüküyor.Olurdu olmazdı açıldı bakalım ne olacak, hayırlısı olur İnşallah.
Başka bir okul macerası da okul harçları yada katkı payı gündüz okuluna gidene yok gece yani ikinci öğretime var dendi. Herkesin kendince haklı sebepleri var.
Her neyse binim konunda bana göre konuşulması ele alınması gerekli bir konu. Paralı ve pahalı yüksek okullar yani özel üniversiteler.
Artık liseyi bitiren gençlerin neredeyse iş bulamaz hale gelmesi ailelerin çocuklarını daha yüksek okul okutma zorunluluğunu da çok fazla artırdığı gözlenmekte. Elbette çocuklarımız okuya bildikleri kadar okusun büyük büyük adam olsunlar makam mevki sahibi olsunlar onlarla gurur duyalım .Ancak her kesinde bildiği bir şey dershaneye giden çocuğun şansı bir hayli yüksek normal okuyanlara nazaran iş yine dönüp dolaşıp paraya dayanıyor özel dershane özel üniversite, birde ateş pahası.
İşte benimde derdim geçtiğimiz cumadan beri bu. Meslek lisesinden mezun olan oğlum ÖSYM de ne yazıkki iki yıllık bir özel üniversiteyi tuttura bildi. Zira meslek liselerinden mezun olan çocuklarda dershaneye giden çocukla kıyaslamayı bırakın düz lisedeki çocuklarla bile aralarında uçurumlar kadar fark var . Dershane ye göndereyim seneye girsin sınavlara diye düşünecek olsan alt yapı olmayınca bedavaya geçirilmiş bir yıl olacaktı seneye hazırlan gir demek. Mecburen boşta kalmasın okutalım aman adam olsun diye yazdırdık . Yazdırdık yazdırmasına da bizide bayağı sarsacak . Tamam evlat için her türlü fedakarlık yapılmasına yapılır da devletin bu olaya da dersaneler gibi acilen bir el atması gerektiğine inanıyorum.
En azından dershanelere bulduğu çözüm gibi bir çözümde yüksek okullara da bulsun istiyorum.
Umarım yakın zamanda kalıcı millet yararına bir çözüm bulunur.
Temennim kendim için değil çünkü hemen olabilecek gibi bir durum değil zira.
Gelecek yıllarda çocuk okutacak olanlaradır. Allah hepimizin yardımcısı olsun.
Kalın sağlıcakla
Talip ACILIOĞLU 2012
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.