- 1827 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Nefes Sağlık!
İnsanoğlu …Elindeki nimetin kıymetini bilmek için ille de kaybetmesi ya da kısıtlanması gerekiyor.
Dişimizde problem yokken, sağlıklı dişlerin, ağrımız yokken, sağlıkla gezip tozmanın, rahat rahat nefes almanın kıymetini ancak hastalanınca idrak ediyoruz, maalesef!
Kanuni Sultan Süleyman’a rahmet diliyorum veciz sözü için:
‘Yeryüzünde muteber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi.’
Rahat sıkıntısız nefes alıp vermek ne muhteşem bir nimetmiş bizlere!
Kıymetini ancak şiddetli öksürükle seyreden bronşitle boğuşmaya başlayınca anlıyor insan.
Olmadık sıkıntıları dert edinip üzüldüğüme, hastalanınca bütün önemsiz sızıldanmalarıma esef ediyorum.
Her şey önemini yitiriyor, öksürmeden geçen dakika ve saatlerin yanında.
Vücudumuz bizlere Rabbimin emaneti, ona iyi bakıp, sağlıklı bir yaşam sürme gayretindeyim.
Yine de zaman zaman hastalanmak bizlere imtihan biliyorum, sabırsız kullar olduğumuz için hemen şikayete başladım değil mi?
Hastalık gelmeden sağlığın, yaşlılık gelmeden gençliğin, israf etmeden boş vaktin kıymetini bilmeyi nasip et Rabbim!
Çok yorulduğumuzdan, işlerin çokluğundan, zamanın yetişmediğinden şikayetler sıralarız peşpeşe…
Bir işimiz olsun yorulalım, zamanımızı güzel değerlendirelim, değil mi ki yaşıyoruz, sağlıklıyız, gerisi laf-ı güzaf.
‘Şikayete başlayanlara hastanelere gitmelerini tavsiye edin’ derdi rahmetli anneannem, ne güzel söylemişti.
Sağlıklıysan her şeyin bir çaresi bulunur.
Çaresiz dert vermesin Rabbim, bir de ölüme çare yok, sizleri sızıldanmalarımla fazla meşgul etmeyeyim.
Sağlıklı, sorunsuz hayırlı günler dileklerimle.
YORUMLAR
Öncelikle geçmiş olsun Handan Hanımcığım.
Tabii ki önce sağlık ama sağlıklı iken kimin aklına geliyor bu. İnsanoğluyuz işte, işimiz sızlanmak, her şeyde bir kusur aramak(!)
Bu sayfa hep huzur veriyor misafirlerine, tekrar geçmiş olsun.
handan akbaş
handan akbaş
handan akbaş
Büyük geçmiş olsun.. Geçen yorumunuzda yazmıştınız.. Umarım iyileştiniz...
Sağlık olmazsa hayata bakış bulanıklaşıyor tabiii
Şifa dileklerimle selamlar...
handan akbaş
handan akbaş
içten ve duygularla yazılmış güzel bir yazı okudum kutlarım selam ve dua ile