- 762 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BELGELER...(1)
Yaptığım araştırmalarla ilgili,bu kadar detaylı bilgilere nereden ulaştığımı soruyor bazı arkadaşlar..Daha önce de söylemştim..Birinci kaynağım rahmetli Babaannemden elde ettiğim bilgiler..İkincisi bilindiği gibi Cumhuriyet ve Osmanlı Arşivleri araştırmacılara açıldı..Ben Ankarada bir dostun sayesinde mübadele evraklarına ulaştım,fotokopileride bende..İsteyen ilgi duyan kuzenlerime de hemen veriyorum..Şimdilik çalışmamda Dramadaki Mahmatlı Köyü ile ilgili belge ve bilgiler..Bulgar tarihçi E.Raduşev-ben telaffuz ettiğim gibi yazdım.-Daha önce belirttiğim gibi Anadoludan Mahmatlıya 1530 yılında yedi hane olarak yerleştiğimizi bildirmişti..Elimdeki bilgiler ışığında Ankaradaki arşivlerdeki karşılıklarını bulacağım en yakın zamanda..Hangi Mammatlılar?Kaç tarihinde Anadoluya gelmişler..Gibi...
Bizim aile çok geniş;Hemen hemen Anadolunun her kentinde kuzenlerim var yiğenlerim var,İstanbulda,Ankarada,İzmirde,Adanada,Amasyada Tekirdağda..Mühendisinden tutun Doktoruna,Hukukçusuna,Eğitimcisine kadar her meslekten insanımız var..İnanıyorum ki şimdi az olmasına rağmen sonradan daha çoğu bu işe ilgi duyacak ve benim başlattığım bu çalışmayı daha ilerletecek..
Mesela size ilginç gelecek ama Gaziantepteki Mahmatlıları buldum..4.Mahmatlı kurultayını yapıyorlar..Anadoluyada yaymak istiyorlar...Bursada uzantıları var..Geniş bir aile olmak insana keyif veriyor..
Önce tabii Ankaradaki belgelere ulaşmak,çalışmayı derinleştirmek...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.