- 1816 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kader ve Kader İnancı
Yazıma başlamadan önce her türlü eleştiriye açığım , Yanlışı düzeltelim doğruyu bulalım . . Bu benim fikrim , yanlış olabilir doğru olabilir , çekinerek yazdığım bir düşünce . . Sohbetlerden dinlediğim kadarıyla açıklamaya çalıştım . . .
Aslında KADER yoldur . Hangi yoldan gideceğini kendin seçersin . Ve ona göre yaşarsın , çünkü o sana göre doğrudur . Yolunu kendin çizersin yani bu yolda ya kuyuya düşersin yada kuyunun üstünden atlarsın . Ki biz buna İMTİHAN diyoruz . Bi de bakar kör vardır . Kuyuyu gördüğü halde yinede kuyuya düşmekten vazgeçmez . Yoluna devam etmek yerine uykunu tercih ediyorsan kendine yenik düşüyorsun . Biz buna NEFİS , yani içimizdeki şeytandan bahsediyorum . Hatalarımız yani nefsi hareketlerimiz bizi yolumuzdan çeviriyor . Yani kader bizim elimizde , yolu biz kendimiz seçiyoruz . İnsan nefes alıyosa , bunu ödemeli yani şükretmeli . Yola gitmeni sağlayanı , seversin . Çünkü o sana yiyecek ve su vermiş . Şükür, dua ve ibadetle olur . Yolda karşımıza şükür nimetleri çıkacak . Şükrettikçe nimetler artacak . . Yol uzadıkça KADER ÇİZGİSİ’de uzar . yani ömrümüz varsa ki bunu seçeneklerimiz belirler . Bu seçeneklerimizi biz tabi sonucunu bilemeyiz . Yolumuza devam ediyoruz , ve bununda bi bitiş çizgisi var . Bu yolun sonu yok aslında sadece alem değiştiriyoruz .. Ama bu alemde yani bu yolda imtihan yok . Sadece yolumuzdaki şükürlerimiz ve nefsi hatalarımız ölçülecek mizan terazisinde . . Şükürlerimiz yani yani sevaplarımız çoksa , yolumuz aydınlık . Türlü türlü nimetler , kuşlar , ağaçlar yani aklınız hayaliniz durur ki CENNET kadar güzel bi yer yok . Ve nefsi hareketlerimiz yani günahlarımız çoksa yolumuz karanlık . Türlü türlü işkenceler bekliyor yani kısaca CEHENNEM’de akla hayale gelmeyecek azap var . . .
Allah cümlemizi bütün imtihanlardan geçmeyi ve Cennet’e girmeyi nasip eder İnşa’Allah . . .
»»»» AMİN
YORUMLAR
Çok güzel bir yazı beğenerek okudum,ALLÂH râzı olsun.Biz elimizden geleni yaptıktan sonra kader çizgisinin farklı yolda seyir etmesi ALLÂH'ın takdiri ilahisi sayesinde oluyor.Bizim duygu düşüncelerimiz yön verici olmakla beraber başımıza gelen bela veya güzel şeyler Râbb'imiz tarafından önceden takdir edilmektedir.Çünkü hayatımızın ne zaman biteceği bilinmemektedir.Selam ve dua ile..