- 1402 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
ÖYTMENİİİM!
Her yeni eğitim yılı başlangıcında "haydi çocuklar okula" derdik.
Bu eğitim yılı şöyle dedik:
"Haydi bebeler okula!"
Ve nihayet minik öğrencilerimiz okula başladı.
Sanırım anne babalar bebelerine okul ihtiyaçlarını alırken şöyle bir liste takip etmişlerdir.
Çanta (çizgi film kahramanlı) kalem, defter, silgi, kalemtraş, boya kalemi, bebek bezi, pudra, ıslak mendil, hazır mama, mama önlüğü v.s!
Ve muhtemelen şu an sınıflar "öytmeniim çişim geldi!" nidalarıyla inlemekte.
Eskiden okul önlerinde şu sesi çok duyardık:
"Simiiitçiiiieee"
Muhtemelen artık şu sesi de duyacağız:
"Be-be-lere balooooon!"
Ve bir haber:
"Bu eğitim yılında, ders kitaplarında Atatürk ilke ve inkilaplarına bağlılık aranmayacak"
Burada yorumu size bırakıyorum.
Asıl enteresan olan Millî eğitim bakanımızın şu sözleri:
"4+4+4 eğitim sistemine halkımızın olumsuz bir tepkisi yok, bu sisteme karşı çıkan ve ortalığı karıştıran PKK ve laik kesim"
Bu son cümlenin altını çiziyorum, "laik kesim"
İşte buraya bir yorum yapmak, daha doğrusu sayın Ömer Dinçer’e bir kaç soru sormak istiyorum.
Laik ve demokratik bir ülke de yaşamıyor muyuz?
Lâikliği savunanlar bu ülkenin vatandaşı değil mi?
Ya da şöyle sorayım:
Laikliği savunan kesimi vatandaştan ayrı tutuyorsanız peki siz, siz hangi kesimi temsil ediyorsunuz, kimlere hizmet ediyorsunuz bakan bey?
Yeni eğitim dönemi Vatan’a millete hayırlı, uğurlu olsun.
İlkolul öğretmenlerimize, özellikle birinci sınıfların derslerine girenlere Allah kolaylık versin, zîra işleri zor, bebe avutacaklar!
Tüm bu olumsuzluklar içinde, yeni eğitim döneminde tüm öğretmen ve öğrencilerimize başarılar dilerim.
.
YORUMLAR
"4+4+4 eğitim sistemine halkımızın olumsuz bir tepkisi yok, bu sisteme karşı çıkan ve ortalığı karıştıran PKK ve laik kesim" Bu sözdeki amaç belli üstadım. İktidarın baskıcı, dayatmacı politikasına karşı çıkanlara aba altında sopa göstermektir. Amaç, muhaliflerin yüreklerine korku salmaktır. "Sakın karşı çıkmayın. Karşı çıkarsanız sizi ortalık karıştırıcılar ve PKK'li olarak damgalarız haa! Ayağınızı denk alın" denilmek isteniyor. Bu muhalefet olanları bir çeşit sindirme yöntemidir. Bir de kimsenin değinmediği bir gerçek var: İnsanoğlunun unutamadığı şeyler 3-4 yaşlarında öğrendikleridir. Daha sonraki yaşlarda beyin çok fazla şeyle meşgul olduğu için sürekli dolar ve boşalır, ileri yaşlarda öğrendiklerinden hafızada çok azı kalır.
İktidardakiler de bunu bildikleri için o körpe beyinleri kendileri istedikleri gibi doldursunlar ve doldurdukları
hafızalarında kalsın diye eğitim yaşını 4'e düşürdüler. İstedikleri kendi yeni neslini üretmek. Bu nesil de herkesçe ayandır ki cumhuriyet karşıtı, şeriatçı bir nesil olacaktır. 12 Eylül 1980'den bu yana yargı erki bunların eline geçmiştir. Çiller-Ağar döneminde emniyet, cemaatçi ve ırkçı kadrolarla doldurulmuştur. Şimdi dört yaşındaki bu küçücük beyinler yarın eli silahlı birer mücahit olacaklardır. Kısaca sonumuzu pek hayırlı görmüyorum. Teşekkürler üstadım, saygılar...
(Mustafa Çetiner)
Teşekkürler.
Selam ve saygımla.
Ah hocam, beş yaşında okula başlama olayının uzun vadede ülkeye ne kazandıracağını herkes çok iyi anlayacak. Yedi çok geç. Yaş yedi olana kadar bazı aileler çocukların beynini zehirliyor. Amaç çocukları olabildiğince erken o zehirli fikirlerden kurtarmak. Ayrıca beş buçuk yaşında okula başlayıp bütün okullarını iyi derecede bitirmiş biri olarak bu telaş boşuna diyorum. Şimdiki çocuklar zehir maşallah.
Bir de her eğitim öğretim yılında ders kitaplarıyla ilgili pek çok asparagas yayınlanır, sonra da hepsi hava çıkar. Yalan mı? İlkokuldan üniversiteye kadar aynı dersi gören bir millet daha yoktur sanırım.. Artık kimse kitaplarda dikte edilen tarihe inanmıyorki...Çünkü herşeyi sorgulayan bir nesil yetişiyor.
Ne diyelim hayırlısı. Umarım herşey bu vatan için hayırlı olur. İnşallah Allah kötü niyetler besleyen hiç kimseye fırsat vermez.
Saygılar değerli hocam.
(Mustafa Çetiner)
Zira baskılara hemen boyun eğen, duyarsız ve tepkisiz bir toplum olduk, halk bastırıldı, korkutuldu, susturuldu ve böyle bir toplumda yetişen nesilin farklı olacağını sanmıyorum.
Peki bakanın sözüne ne demeli?
Selam ve sevgimle.
Aynur Engindeniz
Eğitim bir ülkenin can damarıdır. Önemli olan dörtlüklere bölerek çağ atlamak değil ki zaten atlaman mümkün değildir. İlk dört yıldan sonra çocuğu sosyal yaşamın dışına çıkartabiliyorsun.
Veli isterse çocuğunu açık öğretime devam ettirebilir. Bu da çocuğun gelişim çağında toplumdan uzaklaştırmak, kafasını dogmalarla doldurmak demektir. Bir çok açık gedik olan okullarda, yakıtı bile milletin sırtına yüklemişken, çocukları küçük yaşta okula alarak eğitimde çağ atlayamazsınız.
Emeğinize, ellerinize sağlık.
1- Uyuşturucu kullanma yaşı daha aşağıya çekilsin diye mi!!?
2- Çocuğu okula, kendisi "gün"e gitsin diye mi?
3- "Bedâva dadı" bulundu diye mi?
4- Türkçeyi öğrenemeden yabancı dile alışsın ve o'nu konuşsun diye mi?
5- Kutu Sütü içirmeye müşteri mi?
6- ...,
Ustam, nerden bulur da yazdırırsın bana; git Allahını seversen... hep, damarıma basacak konuları seçiyorsun... Gazetede makale yazmayı bıraktım da kurtuldum sanıyordum; döndüm en başa... yerim hazır, 8-10 Senedir bekliyorlar... "Kadirce" köşesinde yazmamı.
Millî Eğitimde, üç kere dört oniki etmez demiştim, bir kısa yazımda... tekrarlıyorum.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=100145
Saygımla Selâmladım...
Ha, az daha unutuyordum; hatırladım... Ecevitin bu işte çok günahı var!... nene lâzım, o vakitler koalisyonu bozdu ve hükümeti yıktı idi... terbakanın yanlış yapar korkusundan... bırak yanlış yapsın da bugünleri görmeye idik... bak şimdi nelerle uyutulup- atı alan Bayrağımı indirmeye çalışıyor!.
Siz yetmezsiniz(?); bu devirde, eski zamanın deli(!) şairleri gerek... isimlerini bilrsin: "Vatanın girdik kanına, leke getirdik şânına, ..., ...."
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=104364
cetiner07
(Mustafa Çetiner)
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.
kadiryeter
Ocaktan haberin var mı, kokusu geliyor... koş- bak, süt taştı!.
kadiryeter
Değerli kardeşim, yazının konusu ve söylemleri okudum. hele bakanın söylemi hiç yakışık almamış(!)
Biz zaten laik bir ülke değil miyiz ki, böyle bir söylemi kullanmış bakan. Bu söylem çok tartışılır...
Çocukların okula erken başlaması bana göre iyi oldu. Eksilerinden çok, artıları var. nasıl mı? Toplum olarak, kadın erkek çalışan bir toplum olduk ve doğal olarak da çocuklarımızı ya bakıcılara ya da kreşlere bırakıyorduk. Okula erken başlanması ile bir yıllık kreş parası cebe kalmış oluyor böylelikle. hem de, okulların bakıcı ve kreşlerden daha güvenli olduğunu düşünüyorum.
Bu yıl benim küçük torunumda okula başlayanlardan ama hiç şikayeti yok maşallah.
Tabii bu işin zorlukları da olacak; tuvalet ve sıralar bu çocuklara göre düzenlenebilir.
Gülümseyerek okuduğum yazının sonrasında düşündüm.
Tebrikler kardeşim, selamlar...
(Mustafa Çetiner)
Ama kitapların Atatürk ilke ve inkilaplarına bağlı kalma şartlarının olmayışı, hele de bakanın sözleri, çok düşündürücü.
Teşekkürler ablam.
Selam ve saygımla.
(Mustafa Çetiner)
Neyse, yazının o bölümü işin esprisi, aslolan kitapların Atatürk ilke ve inkilaplarına bağlı olma şartının olmaması ve bakanın şu sözü " yeni eğitim sistemine karşı çıkanlar pkk ve laik kesim."
Selamlar, sevgiler örtmenim.
1975 doğumlu kızım 1980 de okula başladı. Bir yıl önce ablası başlamıştı, sürekli evden kaçarak ablasının yanına gidiyordu. Erken olduğunu düşünmeme rağmen kayıt için okula götürdüm, zaten zapt edemiyordum. Hiç zorluk çekmedi öğretmeni çoğu zaman okula içkili gelen başarısız birisi olmasına rağmen. Belki bazı çocukların gelişimi açısından erken olabilir ama çocuklarımız genelde o zorlukları atlatabilecek kadar olgun şimdi. o kızım mı, hep başarılıydı, 16 yaşında üniversite öğrencisiydi. okullar çocuklara göre önceden düzenlenmiş olsa bana çok erken gelmiyor. Bu arada en küçük oğlum şimdi askerde olan 8 yaşında okula başladı zira 5 yaşından beri rehberlik merkezine götürüyordum okula gitmesi gereken yaşta ana okuluna göndermemi tavsiye etmişlerdi. o halde bile sınıfta okumayı en son öğrenen oldu, orta okulda da müdür çağırıp bana dedi ki al oğlunu git, biz onun diplomasını veririz. Yani çocukların gelişimine göre karar verilmesi gerekir, illaki yaşı küçük diye itiraz etmenin anlamsız olduğunu düşünüyorum.
(Mustafa Çetiner)
Lâkin her 66 ayı dolduran çocuğun gelişimi ve kapasitesi aynı değil, belki normal yaşında okula başlamış çocuklardan oluşan bir sınıfta bir tane yaşı daha küçük çocuk sırıtmayabilir ama hepsi küçük çocuklardan oluşan bir sınıfı düşünemiyorum.
Ayrıca bu uygulamanın gerçek niyetine, arkasında yatan düşüncelere ve savunuş biçimine bakmak gerek.
Selam ve saygımla.
Yazınız hem tebessüm ettirdi hemde derin derin düşündürdü.. ..bu gün kızımla okula gittim 1. sınıfa yeni başlamış çocuklar süt kuzusu gibi sıralarında oturuyorlardı .Şaşkınlık ve meraklı gözlerle.bakınıyorlar çevrelerine SİSTEMİN KURBANLARI . kitaplardaki açıklamaları talihsizlik ve çirkin bulduğumu ifade edeyim.Umuyorum ki gereken cevap kısa zamanda verilecek ..
Hızlı çıkışın sert düşüşü olur... ne gerek varmış laik kesim yazısını oraya kondurup ikilik yaratmışlar çok yanlış ve yakışıksız buldum resmen bölücülük.
Hakkın sesini duymayanlar sandıktan HALKIN sesini duyar.
SAYGI VE SELAMLARIMLA DEĞERLİ HOCAM
Birselamver25 tarafından 9/13/2012 5:50:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
(Mustafa Çetiner)
Ve Atatürk düşmanlığı ders kitaplarıyla devam ediyor.
Teşekkürler kardeşim.
Selam ve sevgimle.