- 948 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HİTABET ŞEKLİ
“ Bazen susmak, konuşmaktan daha etkili olabilir ”.
İnsanın yaşamı boyunca ağzından çıkacak cümlenin kölesi olabileceğini unutmayınız. Kişi hayatında konuştuğu her cümleye dikkat etmek zorundadır. Eğer birilerini üzecek ve kıracak cümleleriniz var ise, bu alışkanlıklarınızdan vazgeçmelisiniz. Özellikle küfürlü argo ve kişilerin görünüşleriyle ilgili aşağılayıcı kelimeler kullanmaktan kaçının. Aksi takdirde husumet, kincilik ya da küskünlük meydana getirebilir. Konuşmak çok kolay zannedilse de, boşa konuşmanın, manasız konuşmanın da zaman kaybı olduğunun farkına varılmalıdır. Bilmediğiniz konular hakkında dinleyici olun yorum yapmayın, bildiğiniz konularda ise bilgiçlik taslamayın sade bir şekilde yorum yapmaya çalışın.
Topluma hitap etmek hiç de kolay olmadığı gibi, büyük bir ustalık gerektirmektedir. Siz çok iyi konuştuğunuzu, mükemmel cümleler kurduğunuzu zannedersiniz ama karşınızdaki insanların sizi ne kadar anlayabileceğini de çok iyi etüt etmelisiniz. Kişileri konuşma şeklinizle etkilemek istiyorsanız, çok açıklayıcı, tok bir ses, kısa ve net cümleler kurmalısınız. Ayrıca yöresel şiveler, fıkra ve esprilerden de uzak durmalısınız. Her an sözünüzün kesileceğini düşünerek kendinizi kontrol edebilmelisiniz. Eğer örnekler vermek isterseniz bu örnekler dünyada başarılı olmuş kişilerin hayat hikayeleri değil başarı hikayeleri olmalıdır.
“ Konuşmanız gereken yerde susmayın, susmanız gereken yerde de konuşmayın “.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Kısa ve net bir şekilde anlatılmış konuşmanın incelikleri ve ben de hepsine katılıyorum. Konuştuğumuz hiç birşey unutulmuyor ve bize bir şekilde dönüyor. Kibar ve insanları kırmadan konuşan kişilerin etraflarında saygınlıkları sonsuzdur. Yeri geldiğinde susmak hem erdemdir hem de çoğu zaman bizi sıkıntılardan kurtarır.
Ben belirtilen noktalara özen göstermeye çalışsam da sanırım kısa ve net konuşmayı başaramıyorum. Ayrıntılı konuştuğumun farkındayım ve kısa kesmeye özen gösteriyorum.
Saygılarımla.