- 1005 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖĞRETMENİM
YUSUF İZZET GÖKÇE DİYOR Kİ;
ÖĞRETMENİM;
Sizleri can bilip; canımızdan canlarımızı emanet ettik.
Bütün insanlar dürüst değildir. Bütün insanlar dürüst olsaydı; huzur denizi kirlenir miydi?
Berrak bir denize kirli suyun bir damlası düştüğü zaman bütün deniz kirlenir.
Dürüstlük huzur denizinin kaynağıdır.
DÜRÜST OLMAYI ÖĞRET…
Her beldede kendini vatana adamış kahramanlar vardır. Her düşmana karşılık dostlar da vardır.
KAHRAMANLIĞI VE DOSTLUĞU ÖĞRET…
Emek çekilerek kazanılmış olan bir ekmek; emek çekilmeden elde edilen tonlarca buğdaydan çok kıymetlidir.
EMEĞİN KUTSALLIĞINI ÖĞRET…
Kendisine hedef belirlemeyen bireyler; kendisini ve toplumu aydınlığa taşıyamaz.
İLKELİ OLMAYI ÖĞRET…
Zor ile mücadele etmek kişiye zaman zaman bıkkınlık verebilir. Zor ile uğraşmak insanı yorar.
ZOR İLE MÜCADELEYİ ÖĞRET…
Kitaplar büyük güç harcanarak hazırlanan hazinelerdir.
HAZİNELERİN KİTAPLARDA SAKLI OLDUĞUNU ÖĞRET…
Hata yapmak hileli davranıştan çok daha iyidir.
HİLE YAPMADAN YAŞAMAYI ÖĞRET…
Kibar olana kibar ve seviyeli, kaba harekette bulunana mesafeli olanın; ruhu rahat olur, canı daralmaz.
KİBAR OLANLARA KARŞI; NAZİK OLMAYI, KABA DAVRANIŞTA BULUNANLARA KARŞI; MESAFELİ DURMAYI ÖĞRET…
Kitleler birbiri ardından giderler.
ARDINDAN GELİNMENİN NE OLDUĞUNU ÖĞRET…
Dinlemek öğrenmenin eleğidir. Dinlerken; doğrularla yanlışlar daha iyi anlaşılır.
DOĞRULARI YANLIŞLARDAN AYIRMAYI ÖĞRET…
Hüzün ile neşe birbirini tamamlayan faktörlerdir. Hüzünlüyken gülümsemek ruhu dinlendirir.
HÜZÜNLÜYKEN BİLE GÜLÜMSEMEYİ ÖĞRET…
“Herkes senin için gayret ediyor, herkes senin mutluluğun için çaba harcıyor.” Denebilir.
Böyle bir durum mümkün değildir.
KENDİSİNİN MUTLULUĞU İÇİN HERKESİN ÇABA HARCADIĞI SÖYLENDİĞİNDE; MANALI OLARAK TEBESSÜM ETMEYİ ÖĞRET…
Akıl ile yüreğe fiyat konmaz. Bilgi bedava satılmaz.
YÜREĞİNİ VE AKLINI SATIŞA ÇIKARMADAN; BİLGİYLE KAZANMAYI ÖĞRET…
Kuru kalabalıklar olacaktır. Her denileni takdir eden, onaylayan, alkışlayan bir yığın insanla karşılaşmak mümkündür.
KALABALIKLARDAKİ UĞULTULARI DUYMAMAYI ÖĞRET…
Hak aramak ve hakikatın yanında olanın yanında olmak insanlığın gereğidir.
HAKKINI ARAMAKTAN VE HAKLININ YANINDA DURMAKTAN KORKMAMAYI ÖĞRET…
Nazik ve kibar davran, ancak; kucaklama. Kibar davran ki; çeliğe su verilsin, su verilmeyen çelik çatlar. Kucaklama ki; çelik ateşte kıvama ersin. Kıvama ermeyen çelik; eğilip, bükülür.
DAVRANIŞIN İLİM OLDUĞUNU, KİBARLIĞIN İLİM DALIM OLDUĞUNU, KUCAKLAMANIN İLİM DALINDAKİ TOMURCUĞU ZEDELEDİĞİNİ ÖĞRET…
Cesaret sabırla inşa edilir. Sabırsızlık cesareti getirir.
CESURLUĞU, SABIRSIZLIĞI, SABIR VE GÜVENLE CESARETE GİTMEYİ, KENDİNE GÜVENMEYİ ÖĞRET…
Adaletsiz hüküm maneviyatı tahrip eder.
ZALİME KARŞI DİKKATLİ OLMAYI, ZULME BAŞ EĞMEMEYİ, MAZLUMU KORUMAYI ÖĞRET. HAK VE HAKİKATTEN YANA OLMAYI ÖĞRET…
İnancı olmayanın sevgisi olmaz. Sevgiyi bilmeyende saygı bulunmaz. Dün unutulursa; yarın karanlık olur.
DÜNÜ AKILDAN ÇIKARMADAN, SEVGİ KAYNAĞINDAN SAYGI DENİZİNE ULAŞMAYI ÖĞRET…
İlmi idrak etmeden, öğrenilen bilim; meslek eğitimidir. İlmi idrak ederek algılanan bilim; insanlığın kalkınma ve gelişme hedefine ulaşmasındaki engelleri yok eder.
İLMİN MANEVİ İKLİMİNDE, BİLİMİN AYDINLANACAĞINI ÖĞRET…
SEN ONLARA İNSANLIĞI ÖĞRET. .....
KADİR DURAK’IN YAZDIĞI;
"FETHİYE SEVDALISI YUSUF İZZET GÖKÇE"
KİTABINDAN ALINMIŞTIR....
...................................... .........................................
BİLMEM HANGİ ECNEBİ DEVLET BAŞKANLARININ ÖĞRETMENLERE YAZDIĞI MEKTUPLARI ELDEN ELE DOLAŞTIRAN ECNEBİ HAYRANLARI..
ALIN SİZE MEKTUBUN EN ALASI
ONUN MILLI KAHRAMAN OLAN BABASINA VE ECDADINA ANASINA RAHMET DILIYORUM...
NOT: BU MEKTUP 1946 YILINDA YUSUF İZZET TARAFINDAN ( O ZAMAN 14 YAŞINDA) YAZILMIŞTIR....
BU MEKTUP DERS KİTAPLARINA ALINACAK KADAR KIYMETLİDİR...
BU MEKTUBU YAZAN YUSUF İZZET GÖKÇE’NİN;
MILLI KAHRAMAN OLAN BABASINA VE ECDADINA ANASINA YÜCE ALLAH’TAN RAHMET DILIYORUM...
EL- FATİHA
..............
"FETHİYE SEVDALISI YUSUF İZZET GÖKÇE" KİTABINDA MİLLİ MÜCADELE YILLARINDA BATI CEPHESİ BİRİNCİ AĞIZDAN ANLATILMAKTADIR...
ADI GEÇEN KİTAPTAN TALEP EDEN OLUR İSE;
TARAFIMA ÖZEL MESAJ YAZABİLİR...
ARZ EDERİM
KADİR DURAK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.