- 2210 Okunma
- 24 Yorum
- 0 Beğeni
DİLİMİZE DÜŞMANLIK EDENLER !..
Bilge kağanımızın bengü taşlara Türk anayasasını yazdırdığı zamanda başlayan yazı dilimiz, Türk devletini yöneten asil kanın kendine has yazı karakterlerini üreterek dilimizin ilk ana temelleri atılmış ve kendi yaşamında ürettiği halis türkçe kelimelerle mükemmel lisanımız meydana getirilmiş.
O dönemlerde Türk boyları arasında gelişen dilimiz, hiç bir zorlanma ve yabancılaşma olmadan birbirlerini anlamakta zorluk çekilmemiş ve soy birliğinin yanında dil birliğimizde kuvvet kazanmıştı. Kendi özümüzdeki birlikteliğimiz asırlar sürmüş ve bu zaman içinde büyük Türk devletleri oluşturulmuş, zaferlerden zaferlere koşulmuş ve nice büyük yurtlar yaylaklarımız haline dönüştürülmüştü...
Fakat ne zaman iyi niyetimizi cömertçe kullanmaya başladık, işte o günden sonra konuştuğumuz mükemmel dilimizi, birlikte yaşadığımız komşuların lisanlarındaki kelimelerden azar azar dilimize sökün etmiş ve gönlü büyük Türk, ileriki asırlarda kardeşleri birbirine yabancılaştıracağının farkına varmadan kabullenmişlerdir. Bu, zamanla alfabe değişikliğine kadar gidilmiştir. Bizde sandık ki; lisanımız gelişiyor, büyüyor (!)... Tam tersine; milletimiz yüz yılların içinde kan ve soy bağı bir olanlar birbirlerini anlayamaz ve daha da ileriye gidilerek; birbirlerini başka millete ait olduklarını savunarak, soy ve akraba, kan bağı birliğinden kopar olmuşlardır. Birbirlerine yabancı gözü ile bakılmış, horlanmışlar hatta kardeş kardeşe karşı savaş bile açılıp savaşılmıştır.
Karadeniz’den Bulgaristan yaylaklarına gidip yerleşen Bulgar adlı Türk boyu, orada bir avuç slavların arasında kendi örf,adet,gelenek-göreneklerini, dilimizi onlara aşılaması gerekirken tam tersi olarak; kendileri onların dil,din,kültürlerinin potası içinde erimişlerdir!
Ne ilginç!
Peki Selçuklular döneminde, İran kültür ve dili adeta kendi dilimizi hiçe sayarcasına kabullenilmiş ve şairlerimiz, yazarlarımız farsça yazı dilini kullanmışlardır! Mesela Hz. Mevlana, mesnevisini farsça yazmıştır! Neden? Bu benim kafamda hep soru işareti olmuştur. Ulema ve din alimleri, şairler kendi dilimize karşı hasımca davranarak dilimizin gelişmesinde ve Türk boylarının birbirleri ile anlaşmalarına büyük engel teşkil etmişlerdir!
Bereket; o dönemlerde dilimize sahip çıkan Yunus Emreler, Karamanlı Mehmet Bey gibi kendi soyunun dil ve kültürüne aşık yarenlerimiz, erenlerimiz ve beylerimiz sahip çıkarak dilimizin dimdik ayakta kalabilmesini sağlayarak gelecek kuşaklara ulaştırmışlardır...
Yalnız dilimize karşı cahili durum Osmanlı Türk Devletinde’de aynı talihsizliklere uğrayarak pek çok arap kelimeleri islam adına dilimize yerleştirilerek; dilimiz adeta yok edilir duruma sokulmuştur. Hatta; sinsice yunanca, ermenice ve Osmanlı’nın son yüz yılı içinde, o zamanlar revaçta olan fransızca, kısmen ingilizce kelimeler sokulmuştur o mükemmel dilimizin içine...
Neden bu kadar basitleşmişler? Anlamak mümkün değil!..
Yukarıdaki dönemlerimizde özümüze,dilimize yapılan fahiş hatalar,gaflet,delalet ve hiyanetlerin son bulmuş olmasını istedik ve mavi gözlü bozkır delikanlısı Mustafa Kemal’in önderliğinde Türkiye Cumhuriyeti Devleti kurulurken öncelikle dilimize önem verilerek yeniden ihyasına girişilmiş ve Atatürk’ümüzün büyük gayretleri ile Türk Dil Kurumu kurdurulmuştur. Yabancı dil istilasına karşı dil bilimcilerini göreve çağırarak hayırlı adımlar atılmıştı. Dilimize girmiş ve sahiplenemediğimiz kelimeler ayıklanmaya alınmıştı...
Mustafa Kemal’in hakka intikal etmesinin ardından, dilimize gerçek anlamda sahip çıkılmamış;aksine, düşman eline terk edilircesine, Türk Dil Kurumu,özüne yabancılaşmış garabetlerin eline geçmesine seyirci kalınmıştır. Her ne kadar mücadele etsede büyük yazarlarımız başarı elde etmeleri mümkün olmamıştır tek partili TEK ŞEFLİK DÖNEMİNDE... Peyami Safa, Necip Fazıl Kısakürek üstadımız, Hüseyin Nihal Atsız, kardeşi Necdet Sancar ,Kemal Tahir vs gibi değerli yazarlarımız dilimizi geliştirme ve koruma savunmalarını yapsalarda, dil makamında olamadıkları için de, o kurumun içine kümelenmiş çömezlerin haince gayretleri dilimize darbeleri vurmuşlardır. Kimi sosyalistlik adına, kimi Amerika,Avrupaya FİNOLUK adına türkçemiz bir kuşa bile benzetilememiş...
Kimileri; bizim yüz yıllarca kullandığımız ’mesela’ kelimesini atarak, ermeniceden ’örneğin’i dilimize sokmuşlar. Birileride; ’nesil’ kelimesini atarak yerine ’jenerasyon’ dilimize konduruvermişlerdir! Binlerce örneklerini sıralamak mümkün.
Son elli yıla bakarsak, öztürkçeciliği savunanlara bakıyoruz, uydur babam uydur kabilinden anlaşılmaz kelimeler çöplüğüne dönen dilimize birde, ingilizce ve diğer batılı ülkelerin kelimeleri sokulmuş, ikiyüzellibin kelimelik dev Türkçemiz; adeta kabile dili haline getirtilmiştir!
Peki, bunda bizim suç payımız yok mu? Olmaz mı? Sanırım en büyük suçta biz Türklerin... Her yapılan ihanete tepkisiz kaldığımız gibi, dilimize karşı girişilen haçlı saldırısına karşıda umursamaz tavırlarımızla görmemezlikten geldik! Başkalarına kızmadan önce kendimizi sorgulamalıyız!.. Dilimize biz sahip çıkmaz isek, başkaları mı sahip çıkacak? Kesinlikle HAYIR! Dünyadaki zalimlerin derdi, bizi tarihten silmek gayesine odaklanmışken, kendimizi toparlamalıyız... Ağzımızda sakız, çingeneler gibi göbek havasında ömrümümüzü geçirirsek; ne dilimiz kalır, ne de vatanımız! Ve dilimize karşı hücumlara tavırlarımız tavizsiz sert olmalıdır!
Son on yıldır bilgisayar örgün ağında dilimizi öylesine basite indirgediler ki; akla,hayale gelmeyen kelimeler kullanılır oldu. Sohbetlerdeki yazışmalar bir göz atarsanız görürsünüz! V harfimizin yerine W harfi kullanılarak ’EWETT’ tamam kelimesinin yerine ’OK’ kullanılır olduk! Halbuki ’OK’ kelimesi,bildiğimiz ok demektir ve biz Türklerde silah olarak kullanılmış ucuna sivri metal takılmış çubuk olup,yay gerilmiş kirişle atılan savaş aletidir. Bir çok anlaşılmaz kelimelerle dilimiz berbartlaştırılıyor...
Ya dükkanların isimlerine, beyazcam kuruluşlarına,gazete ve dergilere verilen ingilizce isimlere ne demeli? Radyolarımızda, hatta dilimizin yüz akları olarak gördüğümüz edebiyat sitelerindeki radyoların ingiliz dilinde müzik dinletmelerini nasıl yorumlayabiliriz? Siz hiç ingiliz, amerikan, alman sitelerinde Türkçe dilinde müzik çaldıklarını, büyük sanatçımız Zeki Müren’i üyelerine dinlettiklerine rast geldiniz mi? Eminim ki, yanıtınız HAYIR olacaktır! Öyleyse; bizim insanımız kendini neden aşağılanmışlık duygusuna düşürüyor? Bazılarınız ’ ne var bunda’ derlerse eğer, büyük yanılgı içinde olduklarını söylerim...
Biz Türk isek; dilimizin yozlaştırılmasına, hakir görülmesine asla müsade etmemeliyiz. Dile yapılan gafletin ve ihanetin affı olmaz! Olursa, bu şanlı millet tarih sahnesinden silinmeye mahkum demektir. Bu da, bizim intiharımız olur. Kesinlikle buna müsade edemeyiz. Böyle bir soysuzluğu asaletimize yediremeyiz!
Şuna hiç dikkat ettiniz mi?
Bu hükümetin çıkardığı bir kanunda, dilimizde olmayan yani, Mustafa Kemal ATATÜRK’ÜMÜZÜN ve şanlı milletimizin kabul ettiği yirmidokuz harfimizin içine ’W,X,Q’ harfleri ilave edildi. Peki bu Cumhuriyetimize İHANET değil mi? Bir siyasi partinin TBMM’de çoğunluk sağladı diye dilimizide bozmaya, alfabemizi değiştirmeye ne hakkı vardır?! Millet olarak neden tepki vermedik?! Bizim Atatürk’ü yere göğe sığdıramayan o meşhur sol tantanalı fikir babacıkları neden tepkilerini koymadılar? Hani devrimciydiler ya! Bir toplum; bu kadar iki yüzlü hale getirilemez! Dilimiz için çırpınıp duran alim Oktay Sinanoğlu hocamıza doğru dürüst destek bile vermedi..
Şunu asla unutmayın!
Dilini kaybeden millet vatanınıda kaybeder! Tarih örneklerle doludur,bakınız zahmet olmazsa!..
Kısaca diyeceğim şudur;
Bir ülkeye ihanet sadece fikriyatla, eline silahı alıp sağa sola ateş ederek insanlarını, askerini, polisini katletmekle olmaz, milletin ahlakını bozmakla olmaz, en büyük İHANET DİLİNE yapılanıdır! Uzun vadeli bir ihanettir bu!
Neye mal olursa olsun, dilimizi korumak için ölmek gerekiyorsa ölürüm, ya SİZ?!!!
Şanlı Türk, tarih sahnesinde onbin yıldır vardır ve dilini 450 milyonluk Türk dünyası konuşmaktadır ve nice onbin yıllar daha milletimiz ve dilimiz yaşayacaktır.
Ne mutlu Türküm diyene!
Ne mutlu Türk dilini konuşana!
Gelecek yazımızda buluşmak üzere...
Türk Dünyasına derin saygılarımı sunuyorum...
Tanrı Türk’ü korusun ve yüceltsin sevgili dostlarım...
Bahar Tülay Kıran
YORUMLAR
TÜRK DİLİ FERMANI !...
“ Türk titre , kendine dön !” haykırdı Bilge Kağan !
Kaşgarlı – Nevaî ‘ye Gaspıralı Tercüman ...
Yurdakul,Ömer,Gökalp ;son mühür Atatürk ‘ten ;
Karamanoğlu Mehmet Bey ; Sinanoğlu ‘nda ferman !..
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
TEBRİKLER CANDOST.
Bahar abla...düşüncelerinin tamamına katılşıyorum ve bu yazıyı yazdığın için teşekkkür ediyorum...
bütün yorumları baştan sona okudum...
Çiğdem arkadaşın anlattığı ile sizin anlattığınız aslında ayni şey...
ama Adalet Pelit arkadaşın yapmış olduğu genelleme çok doğru...Belkide en iyi anlatım şekli o...
Ben türkçeyi doğru dürüst kullanamayan,bölgemin aksanının etkisinde kalmış bir insanım.Bu konuda ihtisas sahibi değilim yani.
Oldum olası o,ö,ı,i,ü,u harfleri ile kavgalı oldum..Karadenizin özelliği bu olsa gerek...Siz şimdi bana laz dersiniz,ama ben Türküm...gerçek anlamda da laz değilim...neyse...
Bahar abla nın yazsında anlatmak istediği şey çok açık,Türk dilini korumak,türkçeyi düzgün ve doğru kullanmak...
Güzel dil Türkçe bize
Başka dil gece bize
diye başlayan Ziya Gökalp'in lisan şiiriydi...
Biz Türküz...
Dedem Korkut destanlarını, neden sözlüğe bakarak okuyayım ki...
Orhun kitabelerini okurken zorlanmak bana ar geliyor...
OĞUZ KAANın dilini bilmemek te acı...
peki neden...
Biz Tanrı dağı kadar Türk,Hıra dağı kadar müslümanız derken işte bunu kastetmiştik...
Arapça farsça ve acemden almış 600yıl,bir kaç yüz yılda ingiliz ve fransızlardan alırız,ondan sonra Türkçe diye bir şey kalmaz...
korkarım ki altmış yıl sonra yazdığımız bu şiirleri,bu yorumları bizim çtorunlarımız anlayamayacak...
bunu hiç istemem....
dilimize yerleşmiş olan ve artık çıkarılması mümkün olmayan sözcüklerin varlığı doğrudur...
Kayı boyu türktür
dili türkçedir
ama fethettiği ülkeelerde al sen yönet banda vergi ver diyerek hiç bir işlerine karışmamışlar...ingilizler gibi yapamamışlar...üç kıtada at oynatan bir imparatorluktan
Mustafa Kemal ve silah arkadaşları bugünkü misakı-milli sınırları zor kurtarabilmişlerdir...
Onlar ceddimizdir.
Allah rahmet eylesin...
Ama neden Karamanoğlu Mehmet bey kadar cesur olamaışlardır...
onlar bilinen nedeenlerdir...
Anlatılanlar ayni kapıya çıkarken
birbirimizi asla incitmeden böyle güzel bir konu hakkında fikir beyan edebilmek de önemlidir...
Bu ülke bizimdir...
Birlikte yaşayacağız...bir ve birlik olursak,kimliğimize sahip çıkabilirsek ne dilimizi,ne töremizi ne yurdumuzu kim bozabilir????
herkerse sevgi ve saygılarımla....
kusura bakma sevgili Bahar kardeşim.
ben şimdi okudum yazını
eğer zamanında okusaydım kesin bu sitede cinayet çıkardı.
tüm samimiyetimle şunu söylüyorum.
1 ) Diline sahip olamayan hiç bir şeyine sahip olamaz.
2 )yav ne olacak bi şey olmaz diyen zihniyet her zaman hüsrana uğrayan dır.
3 )Aziz NESİN hiç sevmediğim bir insandı halende sevmem. fakat hani demiştiya ( Türk insanının yüzde 60 ı aptal diye.
en doğru söyledi hatta oranını az söyledi.
4 )ben milletimiz hakkında umutlarımı yitirmeye başlamıştım bu yabancı hayranlığı sebebiyle.
Allah razı olsun sizden umutlandırdınız beni.
sevgi ve saygılarımla
nan nanım ben tarafından 2/21/2008 11:00:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
dilimize sahip çıkalım bunu herkes istiyor ama bunu yaparken de birilerini günah keçisi saymayalım.
farsça,latince herneyse dilimize giren ve bizim olan sözcüklere sahip çıkalım. ama bundan sonraki dilimize girecek olanları da seçelim.
ORHUN ABİDELERİ KADAR OSMANLI TÜRKÇESİ DE BİZİMDİR.
AZERİ TÜRKÇESİ DE BİZİMDİR.
TÜRKÇE OLAN HERŞEY BİZİMDİR KISACASI.
Ben Bahar 'ın söylediklerine katılıyorum.Demek istedikleri çok netti.Güzel bir yazı.Gereksiz yanlış anlaşılmalar olmuş burada,ama çoğunluk olarak anlamışız seni Bahar.
ATATÜRK'TEN
Milliyetin çok belirgin vasıflarından biri dildir. Türk milletindenim diyen insan, her şeyden evvel ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır. Türkçe konuşmayan bir insan Türk kültürüne, topluluğuna bağlılığını iddia ederse buna inanmak doğru olmaz
Biz Balkanları niçin kaybettik biliyor musunuz? Bunun tek bir sebebi vardır; bu da İslâv araştırma cemiyetlerinin kurduğu dil kurumlarıdır. Bizim içimizdeki insanların millî bilinçlerini uyandırdığı zaman, biz Balkanlarda Trakya hudutlarına çekildik.
ASLINDA KISA CEVAP===TÜRK DİLİ KARMA BİR DİL...___''''''MUHALLEBİ''''''___ŞEKER,SÜT,NİŞASTA.......BİRİ EKSİK OLSA TADI BOZULUR_____AMA İÇİNE MEYVA ,KAKAO,VS KONURSA Kİ.BUNLAR SONRADAN İLAVE LİGHT,KOMPİTUR GİBİ İLAVELER....OZAMAN MUHALLEBİNİN RENGİDE,TADIDA DEĞİŞİR..........İYİ SABAHLAR..............
SAYFAYI ÇOK İŞGAL ETTİM.
ÖZÜR DİLİYORUM.
BİRDE ŞUNU SORAYIM VE BİR DAHA YAZMAYACAĞIM.
DİLDE CAHİL OLAN OSMANLI ACABA NASIL OLDU DA -DİLİNİ KORUYAMADI YA- İSTANBULU FEHTEDİP Kİ BURDA FETİHİDE KULLANAYACAĞIZ- BİR ÇAĞ KAPATIP BİR ÇAĞ AÇMA BAŞARISINI GÖSTERDİ.
TEKRARDAN ÖZÜR DİLEYECEĞİM AMA ÖZÜR DE ARAPÇA.
YA BEN SÖZLÜĞE BAKIP YAZIYORUM VE SİZİN DEDİĞİNİZE GÖRE BEN HER KELİMEDE SAF TÜRKÇEME İHANET EDİYORUM. DİCEM BAK İHANETTE ARAPÇA..
BEN SUSTUM YOKSA SUSMAK DA MI ARAPÇA????
YA ARKADAŞLAR
DİNİMİZ İSLAMİYETİN DİLİ:ARAPÇA
ARAPÇAYI ÖĞRENMEKLE İNSAN ARAP OLUYORSA BUGÜN TÜRKİYEDE YABANCI DİL BİLEN HERKES İNGİLİZCE BİLEN İNGİLİZDİR, FRANSIZCA BİLEN HERKES FRANSIZDIR, HATTA TIP FAKÜLTESİNDE LATİNCE OKUMAK ZORUNDA KALAN BÜTÜN DOKTORLAR LATİNDİR..
HATTA HATTA ÜNÜİVERSİTEDE İNGİLİZCE DERS VEREN BÜTÜN HOCALAR VE O DERSİ ALAN BÜTÜN ÖĞRENCİLER İNGİLİZDİR.
BÖYLE SAÇMALIK OLUR MU YA
DİLİMİZE ADAM GİBİ YA ADAM DA DİYORUM O DA ARAPÇA...
SAHİPTE ARAPÇA...
OZAMAN SUSTUM BEN BUYURUN LÜTFEN ELİNİZE ALIN BİR SÖZLÜK AYIRIN ARAPÇA FARSÇA BÜTÜN YABANCI KELİMELERİ
EĞER BİRŞEYLER YAZABİLİRSENİZ BANA DA YOLLAYIN...
SAF TÜRKÇEME …….ETTİM
Sevgili dostum bana dost deme
Bir gün karşılaşırsak
Canım diyerek sarılma.
Bana fincanda kahve verme
Hatta hatta bile deme
Hele de hata yaptım deme
Ben giderken evlada deyip
Elini bile sallama.
Aman ha
Efkarlanıp da bir sigara yakayım
Aklından bile geçirme .
Ve dostum,canım, ben sana
Bir şiir bile yazıp
Şair olamayacağım.
İHANET: ARAPÇA
(dost: Farsça)
(can:Farsça)
(fincan ve kahve:Arapça)
(hatta:Arapça)
(hata :Arapça)
(efkar:arapça)
(sigara:ispanyolca)
(Akıl:Arapça)
.... KOYMAK ZORUNDA KALDIM ÇÜNKÜ İHANET ARAPÇA.
KİM ARAPÇAYI SAVUNUYOR ARKADAŞLAR..
SADE DİLİME İHANETTEN ETTİM BU GECE.
ŞİİR YAZDIM.
ŞAİR OLDUM.
(şair ve şiir arapça...)
Saygı Değer Bacım
Öncelikle sizi bu değerli saygın çalışmanızdan ötürü kutlamak isterim. Mustafa Kemal Atatürk Türk Dil KUrumunu neden kurdurdu sebi ve amacı işte sizin işaret ettiğiniz yozlaşmayı engellemekti ,başka kültürlerin hegomonyasından bu güzel şanlı şerefli dilimiz korumak ve kollamaktı .
Atatürkün Ezanı türkçeleştirmesinin temelinde işte bu amaç yatıyordu.
Araplaşacağımızdan korkuyordu çünkü dini bakımdan bu yazıya muhtaçtık nitekim dedikleride oluyor
Her şeyimizle iran sudi arabitan Malezyya benzemeye başladık kültürümüz öyle dilimiz öyle dinimiz öyle
Önceden ne mutlu Türküm diye yarışıyoduk şimdi o sözü kimse söylemek bile istemez hale geldi nerede ise ne mutlu arabız denecek konuma geldi ,gerek anadoludaki kültürler gerek yazılı ve boyalı basın gittikçe güzel dilimiz malesef törpüleye törpüleye başka bir millet olduk çıktık
saygı ile efendim
SEVGİLİ SAYGIDEĞER BAHAR HANIM....BU GÜZEL KONUYA PARMAK BASTIĞINIZ İÇİN ,ÖNCE SİZİ CANI GÖNÜLDEN KUTLUYORUM..ÇOK UZUN BİR YAZI OLMASINA RAĞMEN ,OKUMAYA ÇALIŞTIM...ŞİMDİ ŞUNU SÖYLEMELİYİM..
Tarihte işgaller kılıçla kalkanla savaşılarak yapılırdı. Yenen ülke yenilen ülkenin topraklarına yerleşirdi, ancak genelde yenilen ülkenin insanları millet olma değerlerini (dil,din,kültür vb.) devam ettirir,varlıklarını sürdürürlerdi. Ve tekrar güçlendiklerinde tekrar bağımsız devletlerini kurarlardı. Tarih sahneside bununla ilgili yüzlerce örnek vardır.Ancak günümüze baktığımızda işgallerin şeklinin değiştiğini görmekteyiz. Belki fiili olarak topraklar işgal edilmiyor ama daha tehlikeli işgaller kendini gösteriyor.Bu işgallerden bizde bi ölçüde nasibimizi alıyoruz gözüküyor malesef.Bir milleti millet yapan değerlerde bozulmalar başlarsa o millet için tehlike çanları çalmaya başlamıştır düşüncesindeyim.Ülkemizde de dilimizde olsun kültürümüzde olsun bozulmalar,özentiler gözle görülür bir hal almaktadır. Bize bırakılan bu değerleri elimizden geldiğince korumalıyız arkadaşlar. Çokmu zor "bilgisayar" demek" kompitur "demekten veya çokmu zor "hafif" demek "lıght" demekten... BAHAR HANIMI TEKRAR TEBRİK EDİYORUM....KALEMİNİZ SUSMASIN.....
EVET GELİN TÜRKÇELEŞTİRELİM:
bahriyeli yârim var o da gitti sefere ne talihsiz başım var.
SADELEŞTİRİLİMİŞ HALİ:denizci sevgilim var o da gitti yolculuğa ne şansız başım var.
ATATÜRK'ÜN SÖZÜ: YURTTA SULH, CİHANDA SULH
sadeleştirelim: yurtta barış, dünyada barış.
MEKTEBİN BACALARI VAY LE LE
sadeleşmiş: okulun bacaları vay le le
SEN KAĞIT OL BENDE KALEM YAZ BENİ YÂRİM:
sen kağıt ol bende kalem yaz beni sevgilim.
ATALIM: FARSÇA, ARAPÇA RUMCA, YUNANCA SÖZCÜKLERİ.
ÖRNEK: ATATRKÜN GENÇLİĞE HİTABESİ.
HİTABEDEN BAŞLAYALIM.
Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur.ATIN BURDAKİ MEVCUDİYETİ,İSTİKBALİ VE YEGANEYİ.
ATALIM OZAMAN ATATÜRKÜMÜZ KEMAL İSMİNİ. NEDE OLSA KEMAL DE ARAPÇA.
BEN ARAPÇA FARSÇAYI SAVUNMUYORUM.
DİLİMİZE GİRMİŞ VE TAMAMEN BİZİM OLMUŞ KELİMELERE SENİN ASLIN FARSÇA, SENİN ASLIN ARAPÇA FRANSIZCA DEYİP KOVAMAYIZ.
ATALIM OZAMAN ÇARŞAMBAYI, PERŞEMBEYİ,CUMAYI,
ATALIM TAVLADA YEK, DÜ, SE GELENLERİ..
ATALIM MİLLET KELİMESİNİ.
MİLİGRAMI, SANTİMETREYİ,MİLYAR KELİMESİNİ.
YA AÇIN BİR TDK NIN 2.CİLTLİK SÖZLÜĞÜNÜ ATIN BÜTÜN YABANCI KELİMELERİ VE ELİNİZDE KALAN KELİMELERLE YAZIN DUYGU VE DÜŞÜNCELERİNİZİ VE DİLİMİZE SAHİP Kİ SAHİBİ DE ATTIK ARAPÇA ÇÜNKÜ.
SAHİP ÇIKALIM DİYECEKTİM. SAHİP DE GİTTİ.
Sevgili Çiğdem,
Yorumlarını okudum, önemli konulara değinmişsin, teşekkürler. Fakat; tavrınızda; farsçayı, arapçayı savunur bir hal almışsınız. Kardeşim biz İranlı değiliz ki farcayı kabul etsek veya arapcayı...
Bahar hanımın anlatmak istediğini iyi kavramak gerekir! Benim anladığım kadarı ile dilimize sahip çıkılması gerektiğini, dilimizin bozulduğunu, bozdurulduğunu dile getirmiş... İranlılar, araplar niye türkçe kelimeleri dillerine kazandırmıyorlarda biz kazandırıyoruz?
Yunus Emremiz farscamı yazmış eserini, Mevlana gibi... Türkçemizi ne güzel kullanmış şiirlerinde... Türkçemiz varken başka bir dile tenezzül etmeye neden meyletilmiş anlamak mümkün değil...
Yorumunda; Osmanlıca demişsiniz. Yok öyle bir dil! Türkçe var. Osmanlı dediğin millet Türk milleti ve konuştuğu lisanıda türkçedir. Osmanlı Türk Devletinin bitiminde kurulan Türkiye Cumhuriyeti devletini kuran irade Türk Dil Kurumunu kurarak dilimizi koruma altına aldılar. Atatürk'ümüzün vefatından sonra yine dikkatsizce yapılan çalışmalarda yine dilimize hainlikler yapıldı ve bu sefer batı dillerinden kelimeler sokuşturuldu. Aslında Osamanlı döneminin son 200 yılında başlanıldı bu batılılaşma...
Belirtiğiniz Tv lerin isimlerinin yabancılaştırılmasını savunan bir yazı değil okuduğumuz yazı. Sanki, Bahar hanımı yabancılaşmayı savunuyor gibi abes bir yaklaşımınızı gördüm ve üzüldüm...
Bence; dilimiz tamamen TÜRKÇELEŞTİRİLMELİDİR ! Dilimizde ne kadar farsça, arapça. rumca, yunanca, ingilizce, fransızca kelimeler varsa atmalıyız.
Dilimize sahip çıkalım elimizden geldiğince...
direnis tarafından 2/20/2008 3:15:38 AM zamanında düzenlenmiştir.
Türk Dünyasına derin saygılarımı sunuyorum...
Tanrı Türk’ü korusun ve yüceltsin sevgili dostlarım...
KUTLUYORUM...
Yazını dostum.Çok hassas bir konuya ve üzerinde çoktan durulması gereken önemli bir konuya yer vermişsin yazında.
Çok yerinde dileklerimizi,ifade ile...
İnşallah,düzelir dileğinde gayet arzulu olmak ile beraber,yazık ki çok da umutlu olduğumu ifade edemiyeceğim.
Hiç değil ise giderek daha da dilimiz bozulmasa,derim.
Seni cani yürekten tebrik ediyor,aynı yürekte olduğumu bildiriyorum.
Selam saygı ve sevgilerimle...Esenlikler dilerim.
BURAYA ŞUNU DA EKLEYEYİM: TELEVİZYONLAR MEGA KENT, MEGA STAR, PAPARAZZİ VB. KELİMELER KULLANILIYOR. BAKIN ARKADAŞLAR BU ŞEKİLDE SÖYLERSEK OZAMAN DİL ELDER GİDER. AMA KENDİMİZE MAL ETMİŞSEK BİR SÖZCÜĞÜ OZAMAN SORUN OLMAZ.
HADİ FARSÇA DİYE "GÖNÜL " SÖZCÜĞÜNÜ FRANSIZCA DİYE" CEKET" SÖZCÜĞÜNÜ ATALIM.
NE OLACAK?
ASIL ATILMASI GEREKEN MEGA, STAR,PAPARAZZİ GİBİ SÖZCÜKLERDİR. ONLARIN YERİNE TÜRKÇE KELİMELER KULLANALIM.
BAHAR TV KANALLARININ ADINA BAK HANGİSİ TÜRKÇE???
SHOW MU, STAR MI? SHOW GÖSTERİ DEMEK. STAR YILDIZ.
SHOWMEN DİYORUZ. BUNLAR BÜYÜK HATA!!!!!
HALKIMIZIN BENİMSEDİGİ BAGRINA BASTIĞI HER KELİME TÜRKÇEDİR.
AMA YUKARIDAN YERLEŞTİRİLMEYE ÇALIŞILAN STAR,SHOW,SHOWMEN, CLASSROOM, HATA BURADA ANLATABİLDİM Mİ???
Mesela Hz. Mevlana, mesnevisini farsça yazmıştır! Neden? Bu benim kafamda hep soru işareti olmuştur.
BU DÜŞÜNCELERİ NEYE GÖRE SIRALADIN BİLMİYORUM.
HER ÇAĞI KENDİ DÖNEMİNE GÖRE YARILAMAK LAZIM.
ŞİMDİ KALKIP FATİH'E YA SEN NEDEN GEMİLERİ KARADAN YÜZDÜRDÜN UÇAK KULLANSANA DEMEK KADAR ABES BENCE BU YAZDIKLARIN.
DİLİMİZE EN BASİDİNDEN GİREN NEVERDİBAN:MERDİVEN KELİMESİ BİLE YETER.
Yalnız dilimize karşı cahili durum Osmanlı Türk Devletinde’de aynı talihsizliklere uğrayarak pek çok arap kelimeleri islam adına dilimize yerleştirilerek; dilimiz adeta yok edilir duruma sokulmuştur. Hatta; sinsice yunanca, ermenice ve Osmanlı’nın son yüz yılı içinde, o zamanlar revaçta olan fransızca, kısmen ingilizce kelimeler sokulmuştur o mükemmel dilimizin içine...
ARTI OSMANLILARI CAHİL TUTUM DİYE SUÇLAMALAR NE KADAR BÜYÜK HATA.
BUGÜN SÖYLER MİSİN BANA BİR FUZULİ,BİR BAKİ KADAR KUDRTELİ ŞAİRLERİMİZ VAR MI?
ARTI DİLİMİZE YABANCI KELİMELER GİREBİLİR.
HATA: GİREN DİLDEKİ GİBİ ALMAKTIR. COMPUTER DERSEN, APPLE DERSEN, CLAS DERSEN CAHİLLİK OLUR. BİLGİSAYAR ELMA, SINIF DERSEN HERHANGİ BİR HATA OLMAZ.
OSMANLIYI YA DA GEÇMİŞİMİZİ KARALAMAYALIM.
LÜTFEN BİR OSMANLICA ÖĞREN VE BİR BEYİTLE BİNLERCE ROMAN YAZILABİLECEĞİNİ GÖR.
BU NEDENLE SANA İSKENDER PALA VE NİHAT SAMİ BANARLIYI TAVSİYE EDİYORUM
CAHİL OSMANLILAR OLMASA O DÖNEMLERDE DİLİMİZE GİREN VE ERMENİCE OLAN "ÖRNEK" FARSÇA OLAN "GÖNÜL" LATİNCE OLAN "ALAY" "CEKET" KELİMESİ FRANSIZCA... GİBİ BİNLERCE KELİMEYİ SÖZLÜĞÜMÜZDEN ATMAMIZ GEREK. LÜTFEN NİHAT SAMİ BANARLININ TÜRKÇENİN SIRLARI KİTABINI OKUYUNUZ VE ARTIK YOK FARSÇA ARAPÇA DİYE DİLİMİZE GİREN SÖZCÜKLERİ VE ONLARIN GİRMESİNİ SAĞALAYAN OSMANLIYA LAF SÖYLEMEYİNİZ.
ŞUNU DA UNUTMAYIN O DÖNEMDE HERKES FUZULİYİ DE BAKİYİ DE YUNUS'U DA ANLIYORDU.
SUAN İLGİSİ OLANLAR VE TARİH VE EDEBİYAT OKUYANLAR HARİCİNDE ANLAMAYANLAR ÇOK İSE BU O DİLİN ÖĞRENİLMEMESİNDEN KAYNAKLANAN BÜYÜK BİR HATADIR.
DİLİMİZE GİREN KELİMELERİ KENDİ DİLİMİZDE SÖYLERSEK HERHANGİ BİR SAKINCA OLMAZ VE DİL GENİŞLER.
AMA CLAS, COMPUTER, CD TELEVİSİON GİBİ DERSEK DİL ELDEN GİDER.
BÖYLE BİR YAZI YAZDIĞIN İÇİNDE AYRICA TEŞEKKÜRLER.
konuştuğum dille gurur duyuyorum..zengin ,asil bir dil...bir Türkolog olarak yazınızı zevkle okudum.
okumayan ve Türkçemizi bilmeyen ve doğru dürüst konuşamayan bir gençlik...
"Dilimiz için çırpınıp duran alim Oktay Sinanoğlu hocamıza doğru dürüst destek bile vermedi.."
oktay hocamıza sonsuz saygıyla...
Çok hassas ve maalesef halkımızın okumuş kesimi dahil çok cahil olduğu bir konuyu dile getirdiğin için öncelikle teşekkürler.
Duygularım benim de çok hassas bu konuda.Özellikle edebiyatla can damarı şiirlerimizi nacizane yazmaya çalışırken dile dilbigisine dikkat edilmemesi ,önemsenmemesi hep acıtı beni.Dilin tarihine girmeyeceğim .Om binlerce yıllık bu matematiksel,dünyada ki tüm dilbilimcilerinin nerdeyse,hayran olduğu Türkçe ,M.S 700 lü yıllarda meydana çıktı diye tanıtılıyor.
Türklerin alçak gönüllülükle başka dilleri kabul etmesine artık ben aşağılık kompleksi diyorum.Edebiyat dili Farsça ,bilim dili Arapça.Gerçektende Anadolu insanına çok şeyler borçluyuz.Onlar şayet konuşmayıp,şiirler okumasa,aşıklar saz eşliğinde türkülerini söylemeseler bugün Türkçe olmayacaktı.Biz de pek çok ulus gibi Arap olmadığımız halde Araplaşacaktık.Örnek,Mısır.(Orada yaşayan Araplarda vardı ama halkın tamamı değildi.Şimdi Hristiyanlar dahil herkes Arap sanılıyor)
Atatürk benim gözümde Tanrı'nın gönderdiği bir peygamber.Kim ne derse desin.Bu görüşümü kimse değiştiremez.Uzatmak istemiyorum.Dilimizi yozlaştırırsak bizi çok çabuk yıkarlar.Baharcığım.Çok güzel bir konu ,yorum yapacak çok şey var gerçi..Harikasın.