- 491 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ARAŞTIR ve A N L A ...
ARAŞTIR ve ANLA ...
Saygıdeğer gönül dostlarım : Sevgiler ,selamlar iletiyorum, mutluluklar diliyorum, her şey gönlünüzce olsun diyorum. Şıp sevdi duygularla yola çıkıp aşık olduğunu zannedip evlilik hayali kuranların kısa zaman için de fikirleri değişebiliyor. Yuva kurup bir ömür boyunca beraber olabileceği sevgilisini henüz tanımadan, yeterince aile ferdiyle tanışmadan,artılı eksili konışmadan yapılan evlilikler her iki aileyi hüsrana sürüklediği gibi sorunların daha da artmasına sebep oluyorlar, boşanmak zorun da kalabiliyorlar.
Bazı bilinçli aileler de derin istikbarat yapıp yuva temelini sağlaştırıyorlar. Dünür olacağınız kişiyi bir iki kişiye danışmak da yetersiz olur. Çünkü sizin sorduğunuz kişi ile araları pek düzgün olmayabilir, size yanlış bilgi verebilir.
Buluğ çağına ermiş her gencin öncelikle tahsil hayatını tamamlayıp, hayat güvencesini garentileyip , delikanlının vatani görevi tamamlamalı, kızın da bir yuvayı döndürecek şekil de el hünerlerini , becerilerini sergilemelidir.
Saygı , sevgi , hoşgörü yuvanın temel taşlarıdır. Bunların yanına, sabır ve merhametin de eklenmesiyle duvarların sağlamlaştığını hissederiz. Kapı , pencerelerin de düzenli açıp kapanmasını güven,itibara bağlayabiliriz. Neşe ve hüznün paylaşılması gerek. Bunlar yuvanın dekorlarıdır. Bazen hoşunuza gitmeyen görüntüler ortaya çıkabilir. Akıl, fikirin oluşturduğu diyalog sayesin de yuvanın çatısını da tamamlamış oluruz. Yuvanın temsili örneğini böylece özetleriz. Bahçesi güzel duygular, meyveleri evlatlar, çiçekleri de torunlardır.
Bizleri yoktan var eden Yüce Allah.. Kısmetlerimizi de farklı bölgelere kaydırmış. Gurbette yaşadıkça doğduğumuz bölgeye değil, doyduğumuz yere daha çok ısınmak zorun da kalıyoruz. İnsan bulunduğu bölgeden hoşnut olmasa da mecburen ayak uydurmak zorun da kalıyor. Ülke dışına çıktığın da durum biraz daha farklı. Vatan, Millet, Bayrak aşkıyla doğup büyüdüğü yerler
hasretle,özlemle burnunda tütüyor. Yakınlara olan,saygı,sevgi de çekiyor.
Yabancı olduğun yerleri araştırıp anlamak lazım. Din, lisan farklılığı aşkına gölge düşürebilir. Yöremizin geleneklerine sevdiğiniz kişi ayak uyduramaz. Aile büyükleriniz hoşnut olmayabilir. Ben birini gördüm çok çok beğendim demek te yetersiz kalır. Evliliğin oyuncak olmadığını her defasın da dile getiriyorum. Birinin kültürlü, diğerinin cahil olması da sorunları artırır, uyum sağlanamaz. Yıldızların barışık olması, elektrik alması önemlidir.
Yuva kuruldukdan sonra ki davranışlara da dikkat etmek lazı. Kızın veya oğlanın zengin olması , bir tarafın havasını artırıp, diğer tarafı rencide etmesin.
Mirasa konalar benliğini yitirmemeli şuuruna hakim olmalıdır. Şıp sevdi ile aşık olup evlilik yapanlar da her türlü huzursuzluğa rastlamak mümkündür. Sabırlı hareket etmek bazı sorunları çözüme kavuşturur. Sitem , öfke , kin, nefret duyguları evliliği daha da çıkmaza sokar. Boşanmak çözüm değildir.
Çocuklarının geleceğini düşünmeden aceleyle boşananlar var. Zaman çerçevesi için de çok pişmanlık duyanlar oluyor. Çünkü senin evladına senin gibi bakıp, güzel yetiştiren olmaz. Sözümü güzel temennilerle bağlıyorum. Allah herkesin gönlüne göre hayat arkadaşı, evlatlar, torunlar, dünürler versin.
Birlik beraberlik için de yaşasınlar. Vatana, mİllete,devlete faydası dokunsun.
Hoşça kalınız,dostça kalınız, Sevgiliyi araştırıp, birbirinizi çok iyi anlayınız.!.
***** A R AŞ T I R *****
Şıp sevdi yüzünden zorluğa düşme,
Engel olanlara sakın ha küsme,
Büyük konuşurken sözünü kesme,
Çok sevdiğin kızı önce araştır.
Yöremize göre uyum sağlar mı? ,
Menfaati için biraz yağlar mı? ,
Sorun çıkarır mı, bazen ağlar mı? ,
Çok sevdiğin kızı önce araştır.
Başka bir sevdiği olabiliyor,
Yanılıp birini bulabiliyor,
Kimiside sadık kalabiliyor,
Çok sevdiğin kızı önce araştır.
Tahsili, kültürü sana yeter mi? ,
Gururla, kibirle dışa iter mi? ,
Çirkef mi, huysuz mu yoksa beter mi? ,
Çok sevdiğin kızı önce araştır.
Yuva kurmak için inaç önemli,
İkinci ölçü de kazanç önemli,
Zeki gözlerini görmesin nemli,
Çok sevdiğin kızı önce araştır.
***** A N L A *****
Duyarsız diyemem aklın başında,
Pusula şaşırma bu genç yaşında,
İyilik doludur içim, dışımda,
Sen beni bir türlü anlamıyorsun.
Başarı yolunda atsam da adım,
İhanet edenle bozulur tadım,
Başbaşa kalmaktır bütün muradım,
Sen beni bir türlü anlamıyorsun.
Şairsin şiirin yürek yakıcı,
İstifayı sunar alsan bakıcı,
Sevgi deryasında ol sen akıcı,
Sen beni bir türlü anlamıyorsun.
Çocukken yaramaz,biraz sakardım,
Manalı gözlerle yan yan bakardın,
Uzanan elimi boşa çıkardın,
Sen beni bir türlü anlamıyorsun.
Zeki’nin niyeti şeffaf orta da,
Pişmanlık duymazsın kalsan olta da,
Karşıma çık benim hamam, erte de,
Sen beni bir türlü anlamıyorsun.
Ispartalı Zeki Çelik Türkiye İlesam Isparta il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.