- 1334 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İYİ İNSAN GİZLENİR
Yapılan her iyiliğin bir zaman elbet karşılığının olacağı bize bildirilmektedir. İyilik yapmak, gösterişten uzakta ve gizli tutulduğu vakit Atalarımıza layık olduğumuzu gösterir ve tüm İslam alemi tarafından destek görür. Hayatından gösterişi, şatafatı, şaşaayı, süsü vb. eksik etmeyenler kendini büyük görüp, aslında küçük olanlardır. İyi insan, yaptığı her iyi ameli gizli tutar, Allah’ın rızasını gözetir ve karşılığını Dünya’daki kurum veya şahıslardan değil; yalnız Allah’tan bekler. Allah’ın rızasını kazanmak veya Allah katında alçalmak insanların niyetlerine göredir. Bilakis, ’Ameller, niyetlere göredir.’
Yalnız kendini düşünmeyen, kendi için istemediğini başkası için de istemeyen, komşusu aç iken yatamayan, her yaratılanı gerçek manada seven, tebessümün bir sadaka çeşidi olduğunu öğrendiği andan itibaren sık sık tebessüm eden, parası yokken de parası varken de muhtaçları düşünen, yaptığı iyiliği başa kakmayan ve yatırımın Allah yolunda yapıp, sermayesini yalnız Allah’tan bekleyen insan ne iyi insandır, onun ameli ne iyi ameldir.
Bir zamanlar Dünya’ya hükmeden Osmanlı Devleti, başarısının bu sırrını insanının Allah yolundaki duruşuna ve istikrarına bağlıdır. İman gücü ile bütünleşmiş yürekler, en güçsüz anında bile yedi düvele meydan okuyabilir. Bunun örneğini Çanakkale’de de gördük. Dikkat edilmelidir ki her iki örneğin de kahramanları ’İsimsiz Kahramanlar’ dır.
Ameller gizli tutulduğu ve yapılan iyilikler başa kakılmadığı sürece toplumun hiçbir ferdi ezilmez, mahcup olmaz. İnsan, ’Yaptığım bu iyiliğin arkasında aslanlar gibi de ben varım!’ haykırışını Ahiret gününe sakladığı, Dünya’da gizlediği sürece iyi insandır. Gizli tutulan her güzel iş, hayrın muhatabının dua ve niyazının bereketi ve karşısındakine karşı küçük düşmemesinin verdiği his bakımından pek mühimdir.
İyilikle müşerref olan ve gizlenen insanı gören biri vardır. Dünya hayatı bir saklambaç oyununun içinde barındırılmış gizlenilen bir yer gibidir. Oyunun devamı ise Ahitte meydana çıkmak ve iyi saklanmanın verdiği cesaret ile emin adımlarla yürümekle gelecektir. İyi insan, daima gizlenen, Allah’ın rızasını amaç edinen ve kazanma potansiyeli yüksek olan insandır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.