- 1523 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ÇOCUKLARIMIZ ADINA
Merhabalar
Ben Mersin’in Akdeniz ilçesinde yer alan Güney Ortaokulu’nun Türkçe Öğretmeni Alihan DEMİR. Kenar mahalle sayılan ve eğitim seviyesi düşük olan okulumuzda tüm gayretimizle öğrencilerimizi yarına hazırlıyoruz. Bu gayret içinde birçok eksiğimiz var. Amacım bu eksikliklerden dert yakınmak değil ama en çok ihtiyaç duyduğumuz kitap konusunda bile başarılı olamıyoruz. Büyük bir kütüphanemiz var ama ne yazık ki hemen hemen hiç kitabımız yok. Kitap ihtiyacımızı karşılamak için öğrencilerimizin önerisiyle öğrencilerimizle beraber size mektup yazmayı düşündük. Her söz biraz eksik kalsa da en iyi mesajı öğrencilerim verir umuduyla sizlere onların yazmış olduğu mektupları gönderiyorum. Gönderdiklerim yüze yakın mektuptan sadece birkaçı. Sizden istediğimiz onların bu çığlıklarına ses vermenizdir. Bir tane kitap bile gönderebilirseniz en azından umudumuzu canlı tutacaksınız. Bu anlamda sizden destek istiyoruz. Arzu ederseniz mektupların orijinallerini de adresinize fakslayabilir ya da kargo ile gönderebilirim. Şimdiden teşekkürler. Saygılarımla.
ADRESİMİZ: Güney Ortaokulu. Çilek mah. 6382 sokak no:4.Akdeniz. MERSİN
GSM: ALİHAN DEMİR 0505 491 07 62
E-MAİL: [email protected] 01.09.2012
ALİHAN DEMİR
TÜRKÇE ÖĞRETMENİ
Ben Mersin Güney Ortaokulu öğrencisi Semra. Güzel bir kütüphaneye sahip olmak istiyoruz. Bizim kitaplara ihtiyacımız var. Bunun için sizin bize yardımcı olması gerekiyor. Biz de başka okullardaki gibi güzel bir kütüphaneye sahip olmak istiyoruz. Bizler kitap okuyarak bilinçlenmek istiyoruz. Necip Fazıl Kısakürek okuyarak değerlerimize sahip olmak istiyoruz. Bizler Ahmed Arif ile pamuk tarlalarında çalışanları anlamak istiyoruz. Bizler Mehmet Akif Ersoy okuyarak Kurtuluş Savaşı’nı öğrenmeyi, Orhan Veli ile İstanbul’a gitmeyi düşünüyoruz. Bizler, özgürlüğü, bilgiyi, barışı, çevreyi, huzuru, birliği, dirliği, milli ruhu ve hayallerle büyüttüğümüz bu arzumuzu seviyoruz. Bizleri kitapsız bırakmayın.
Semra ÇİÇEKÇİ 7-A Sınıfından
Ben kütüphaneye çok gitmedim. Bir sefer gittiğimde çok kitap yoktu. Olanlar da okunacak gibi değildi. Kendi aramızda kitap toplayarak kütüphaneye verdik. Ama hala az. Öğretmenimiz mektup yazalım dediğinde sevindim. Bizlere göndereceğiniz her kitap benim ve arkadaşlarımızın yüzünü güldürecektir. Yüreğimizde sevgi kapısının girişini açarsınız.
Merve PAYTAL 6-F Sınfı
Akdeniz’de Güney Ortaokulu öğrencisiyim. Adım Yasemin AKBULUT. Bizim kütüphanemizde hiç hikâye kitabımız yok. Lütfen bize yardımcı olun. Sizden yardım istiyoruz.
Yasemin AKBULUT 6-F sınıfı
Mersin’in kenar mahallesinde oturuyorum. Güney Ortaokulu öğrencisiyim. Okulumuzda kütüphane var, kitaplık var, kütüphane ile ilgili hayali ve hedefleri olan öğretmenler var ama kitabımız yok. Bundan dolayı kütüphaneye gidemiyor ve kütüphaneden faydalanamıyoruz. En merak ettiğimiz kitapları okuyamıyoruz. Sizden bizim bu halimizi görmeniz ve imkânlarınızın el verdiği kadar bize yardım etmenizdir. Sizden kitap istiyoruz. Lütfen bize sahip çıkın. Cevabınızı bekliyorum. Saygılarımla.
Yalçın ÇALOĞLU 6-F Sınıfı
Kütüphanemiz var ama içinde hiç kitap yok. Buna nasıl kütüphane denilir değil mi? Öğretmenimiz bizi kütüphaneye götürdüğünde boş raflara bakıyoruz. Karanlık yolda yürüdüğümüzde bizlere ışık olunuz. Kitaplar bizim ışığımızdır. Karanlık yolda en azından bir mum ışığı yakın. Hani güller susuz yaşayamaz ya bizler de kitapsız yaşamak istemiyoruz. Lütfen bize bir tane de olsa kitap gönderin. Ben sevgilerimi sunuyorum.
Havva ÇİFTÇİ 7-A
Akdeniz’de bir mum ışığı bekleyen öğrencilerdeniz. Bizler Mersin’i sizin sayesinde kitaplarla aydınlatacağız. Bunun için bize ne olur ama ne olur kitap gönderin.
Mehmet KAVUŞAN 7-A
Bizler cahil büyümek istemiyoruz. Bu çamurlu mahallerde içimiz de kirleniyor bazen. Gazete, dergi, sözlük, roman, şiir, öykü, harita fark etmez. Kütüphanemizi zenginleştirmek istiyoruz.
Zeynep Gülbarin ARAZ 7-A
Merhabalar ben Rabia.7.sınıfa gidiyorum. Umarım bize yardımcı olursunuz.Belki de ileride yazar olacak olan bizlerin hayalleri gerçekleşmiyor. Sizden ricam çok az da olsa yanan bir meşale, yolumuzu kaybetmemek için.
Rabia ÖZTAŞ 7-A
Sevgili …………………
Ben Güney Ortaokulu öğrencisi Berfin. Bizim okulda bir kütüphanemiz var.Fakat içinde ihtiyacımız olan ışık ve bilgi bulunmuyor.Sizden bir ricam var: Okulumuza kitap gönderirseniz size minnet duyarım.Okulumuzun öğrencilerinin bilgiye ve ışığa ihtiyacı var.Yardımcı OLUR MUSUNUZ?
Artık ödevlerimizin kaynakça kısmında internet adreslerini değil öykü ve roman isimleri yazmak istiyoruz.
Berfin KOYUN 6-F
………Bütün bu olumsuzlukları bir an için kenara bıraksak bile kişinin öğrenebileceği,ulaşabileceği ve okuyabileceği sınırlıdır.Biz ulaşabileceğimiz kadarını öğrenmek istiyoruz.Cevapsız kalan her mektup,dostluğun bir yerlerini alır götürür.Mektuplarımız uç uca eklenince bizim birçok kitabımız olacak.Kitaplar tarif edilemez sevinçlere boğar insanı.Kitapsız,ışıksız ve anlamsız cümleler kurmayı daha ne kadar sürdüreceğiz.İnsanlar her şeyden önce bilgili ve bilgisiz diye ikiye ayrılır.Biz bilgili olmak istiyoruz.Bu yüzden bize yardım edin.Saygılarımla
Arjin DEMİR 7-A
Bizler bir karanlığa düştük. Çıkarmak ister misiniz? Bir aydınlık getirip kurtarmak ister misiniz? O aydınlık elerinizle bir kitap göndermek ister misiniz? Bizim kampanyamıza destek verin. İçi boş bir kütüphaneyi değerli hale getirin. Kanadı kırılmış kuş gibiyiz.
Seven PİRİNÇ 7-A
Ben Mersin Güney Ortaokulu’nda 7.sınıf öğrenciyim. Bizim kenar mahalledeki öğrencilerin de kitaplardaki adı geçen yazarları okumaya hakkı var. Onlarla tanışmak istiyoruz. Maddi imkânsızlıklar önümüze kara bir engel gibi çöktü. Sizlerin yardımıyla doğru yolda yürümeye devam edeceğiz. Biz bizden sonraki nesillere daha güzel bir gelecek sunmak istiyoruz. Bu konuda bizlere yardım ederseniz bizler ve bizim arkamızdan gelen minikler tarafından hep iyi olarak anılacaksınız. Umutla yardım ve desteklerinizi bekliyoruz.
Deniz YILDIRIM 7- A
NOT: Bazı mektuplar uzunluğu itibariyle buraya alınmamıştır.
YORUMLAR
hevalistan
Bu basit bir çalışma değil aslında biz kitabı öncelikli hale getirirsek okul hayatları düzene girer öğrencilerin.Bir mekana kavuşurlar.Orada slayt , film için projeksiyon ve net de bağlanabilir.Öğrenciler okudukça ufkuları açılır ve muhabet konuları kitaplar özendikleri kişiler de yazarlar olur.Kitap azim ve umudu onlara aşılar.Öğrenciyi kazanmak için belki son seçeneğimiz kitaplardır.Yoksa dışarıda daha çok suç işleyen ve toplumu rahatsız eden öfkeli bir nesil gelecek.