- 650 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TRAJİ KOMİK BÜROKRASİ
TRAJİ KOMİK BÜROKRASİ
Hep ülkemizdeki bürokratik işlemlerin yoğunluğundan yakınır dururuz. Bir nüfus cüzdanınızı değiştirmeye kalkışsanız karşılaştığınız bürokratik işlemler daha nüfus müdürlüğüne gitmeden insana bıkkınlık verir. Hele bir de devlet memuruysanız vay halinize o zaman... Ömür boyu evraklar arasında koşuşturup durursunuz. Hal böyle olunca traji komik olaylarla da karşılaşmanız kaçınılmaz oluyor.
Adliye koridorlarında "bıktım bu devlet memurluğundan" diye yankılanan ses bir gazetecinin dikkatini çeker. Gazeteci, dert ve sinir yığını halindeki şahsı pek devlet memuruna benzetemez ve yanına sokularak sorar;
“Pardon efendim ne iş yapıyorsunuz?”
Alınan cevap gülümsetecek türdendir.
“Dördüncü azayım"
Yine memleketimizde yaşanmış bir bürokrasi komedisini duyduğunuz zaman bu kadarı da pes doğrusu diyeceksiniz.
Tarım bakanlığı, il müdürlüklerine bir yazı gönderir."İlinizin bulunduğu bölgedeki karga, yaban domuzu vb. tarımsal alanlara zarar veren yabani hayvanların belirlenip sayılarının bakanlığa bildirilmesi"ni ister. Asıl komedi bundan sonra başlar. Adı üzerinde yabani hayvan... Nasıl sayacaksınız? İl müdürleri aralarında istişare ederler. Sonunda herkesin bir rakam belirleyerek bakanlığa bildirmesi kararına varırlar. Buna göre kimi otuz, kimi yirmi yaban domuzu bildirir.
Aradan bir yıl geçer ve bakanlıktan bir yazı daha...
"Bölgenizdeki yaban domuzlarının son durumu nedir? Eğer sayıları yüz elliyi aştıysa sürek avı başlatın ve vurduğunuz domuzların kuyruklarını keserek ispatlanması için tutanak altına alın."
İl müdürleri yeni sayıları beşer onar artırarak bakanlığa bildirirler. İş böyle devam ededursun bürokratın birisinin tayini Tunceli iline çıkar. O yıl bir yazı daha gelir bakanlıktan.
Malum... Yaban domuzlarının yeni sayısı sorulur. Bürokrat bir bakar ki; Tunceli il sınırları içerisindeki domuz sayısı bir önceki yıl yüz kırk dokuz olarak bildirilmiş. Artıracak olsa sürek avı başlatması gerekecek. Üstelik işlemlerde cabası... Yeni sayıyı elli olarak bakanlığa bildirir. Bakanlıktan cevap gecikmez. Ne oldu doksan dokuz yaban domuzuna? Bürokrat bir düşünür ve şu cevabı yazar;
"İl sınırlarımızdaki yaban domuzu sayısı aşırı arttığından köylüler yasa dışı olarak sürek avı başlatmışlardır. Bunun üzerine domuzlar kaçarak komşu il Erzincan sınırları içerisine girmişlerdir."
Bakanlık hemen Erzincan Tarım il müdürlüğüne bir yazı yazar ve Tunceli’den gelen doksan dokuz yaban domuzunun akıbetini sorar. Erzincan’dan şu cevap yazılır. Doksan dokuz yaban domuzu hızlarını almayarak komşu il Erzurum sınırlarına girmişlerdir. Erzurum’a sorulur doksan dokuz domuzun akıbeti. Erzurum’dan yazılan cevap ta benzeri... Hızlarını alamayarak Ağrı ili sınırları içerisine girmişlerdir."Ağrı’dan gelen cevap ise domuzların hızlarını alamayarak komşu ülke sınırları içerisine girdikleri yönündedir.
Acaba bakanlık komşu ülkeden doksan dokuz yaban domuzunun akıbetini sormuş mudur bilinmemektedir?
Eeee ne diyelim! Bürokratik olaylar zor da olsa, bize gülümsetecek malzeme lazım değil mi?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.