- 643 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Nikah
Nikah
Hollanda’da uygulandığını duymuştum,"Nikah" konusuna devlet karışmasa daha verimli olabilir. Herkes kendi dini ya da geleneği üzerine aile kurabilir. Bunun için evlilik yaparken Belediyeye, ayrılırken hakime ihtiyaç olmamalı! Kabul esas olmalı ilişkilerde; kimse kimseyle zorla beraber olmamalı, beraberlikten vaz geçince de hakime gitmemeli. Çocuk hakları açısından zaten çocuğun hukuku var. Çocuk hukuku tam olmalı ve yetişkinlerin cinsel yaşamlarına alet edilmemeli. Meşruiyet için çocuk bahane edilmemeli.Çok eşliliğe razı olanlar da zaten kendi kabulüyle istediğini yapar. Teknolojinin gelişimi harika oldu. Beyan konusunda sıkıntı çıkarsa DNA testi kolayca yapılabiliyor. Eskilerde çocuk kimin nikahında ise ona nispet edilirdi! Yani kadın kocasını aldatmışsa bile, ispat edilemediğinde çocuk kocanın üzerinde kalırdı. Şimdi daha sağlam veriler var ve kadının gereksiz hapsedilmesine zina eder diye sınırlanmasına gerek yok. Çocuk hakkı, evliliğe bağlanmamalı; çocuğun Dünya’ya getirilmesinde rol oynayanların ortak sorumluluğunda olmalı. Genel kaide, kadınlar kocalarının üzerine atılmış. Sorun da burada zaten, erkeğe kadının namusunu koruma, kollama yetkisini veren bir "Nikah", töre cinayetlerinin ve koca veya eski koca zulmünün de sebeplerinden biri.
Saygılarımla.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.