- 2583 Okunma
- 40 Yorum
- 0 Beğeni
SEN VARYA SEN
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Hava sıcak, İzmir, gölgede bile kasıp kavruluyor.
Nedense bir sıcağı birde yaşlanmayı sevemedim.
Elime tutuşturulan eksikler listesiyle, Bostanlıdan Karşıyaka çarşısına doğru yürüyorum.
Aman Allah ım hareket halindeyken sıcaklık daha da artıyor. Gürültü had safhada, arada bir faytonlar gelip geçerken atların çıkardığı nal sesleri kulağa hoş geliyor.
Acı bir fren sesi bayan sürücüyü biraz daha tedirgin ederken, haklı olduğuna inanan adam kabalığını artırıp galiz küfürleri peş, peşe sıralıyor.
Açık giyimi ile vücudunu cömertçe sergileyen güzel bir bayana gelip geçenler aç bakışlarını bolca sunuyorlar.
Offf!!! Çok sıcak keşke yürüyerek gitmeseydim. Ah hanım,
Sen var ya sen.
Körfezde vapurun düdüğü yankılanırken bu sıcakta martılar bile keyifsiz uçuyor.
Çarşıya yaklaştım. Kalabalık biraz daha arttı. Çoğunun elinde dondurma ve su şişeleri kimi içiyor kimi yalıyordu.
Sağdan yürüyerek, meşhur kuru kahvecinin kuyruğunda yerimi alırken her zamanki canlılığını koruyan çarşıda sağa sola bakıyor gelenleri gidenleri izliyorum.
Uzaktan gençlerin oluşturduğu koro ve gitar sesleri,
“Yarın çekiliyor “ diyen milli piyango satıcısı, dükkânların vitrinlerinde yaz kış eksilmeyen ucuzluk reklamları, simit sarayı yine dopdolu.
Hattınızı bize taşıyın. Yüzlerce kontur kazanın diyen rakip firmaların kıyasıya rekabetçileri neredeyse zorla dükkân içine sokacaklar.
Ekmek içi döner ve kokoreç satıcıları.
İki elinde bastonuyla ayaklarına hükmetmeye çalışan yaşlı bayan kimsenin umurunda bile değil,
Bankaların para çekme makinelerinin uzun kuyrukları.
Çarşı karakolunun önünde silahıyla nöbet tutan polis, hem yorgun hem mutsuz.
Hanımın sipariş verdiği kahve ve kurabiyeleri aldım. Belli ki yarın günü var.
Dönercinin köşesinden sola sapıp sahile açılan daracık sokakta küçük sandalyeli yer masaları ile döşenmiş kahvehanede, biraz dinlenip çayımı içeceğim.
Terli ve alabildiğine yorgunum. Kahvehane yine çok kalabalık.
Tavşankanı misali çay, ince belli bardakta keyiflere keyif katıyor.
Vayy!!! Yan masada oturan sarışın bir afet-i yektaya çivilenip kaldım. Bir an olsun gözlerimi ondan ayıramıyorum.
Aman Allahım bu ne güzellik. Bukleli sarı saçlarını her iki yana düşürmüş. Deniz mavisi gözlerini uzun kirpikleri ile arada bir kapatırken daha da güzelleşiyor.
Gamzeli yanaklarının ortasındaki burun, ağız ve dudaklarına selama kalkmış gibi, gülünce inci taneleri gibi dişler insanı çıldırtıyor. Kuğu misali boynunu bir sağa bir sola döndürürken büyülenip kalıyorum. Giyim kuşam marka, aç kurt gibi bakıyor, bakıyorum.
Bir ara göz göze gelip, gülümsüyorum. Bu durumdan oda hoşnut, arada bir bana doğru dönüyor. Bakışlarını biraz daha uzatıyordu.
Güzelliğinin farkında, kaçamak bakışını yakaladığım bir anda göz kırpıp, yine gülümsüyorum. Artık işmarlarımız sıklaştı. O, benden ben ondan hoşlandık. Şimdi sıra bende konuşmalıyım.
“Güzel bayan ben sizi tanıyorum”
Kısık ama düzgün sesi kulaklarımda yankılanıyor.
“Nereden peki”
“Adınızı bile biliyorum”
Bana doğru eğilip, o muhteşem gülümsemesiyle:
“Neymiş peki”
“ Mahperi değimli?
Şaşkın, şaşkın yüzüme bakıyor. Başını annesinin göğsüne dayayıp gerilerek:
“Evet, nereden bildin.”
“Bak, sol bileğindeki künyenden okudum. Peki, şimdi ben sana soracağım. İsminin anlamını biliyor musun?
Sözüm biter bitmez hemen yapıştırıyor.
“Ay perisi demek tamam mı?”
“ Sen var ya sen inan o perilerden bile güzelsin onlar seni görseler periliği bırakırlar. Maşallah yavrum, Allah seni sevdiklerine bağışlasın tahtında, bahtında yüzün gibi güzel olsun”
İkimizi sessizce dinleyen anne ve baba böyle bir evlada sahip olmanın kıymetini hemen belli ediyor. Evlatlarıyla gurur duymanın en üst basamağında oturuyorlardı.
Havadan sudan konuştuk. Her haliyle kendisine bakanın ilgisini fazlasıyla çekiyordu.
Anne ve babanın ısrarlarına aldırmadan zorla eline tutuşturduğum dondurmayı minik diliyle yalarken şükran dolu bakışlarını benden esirgemedi. Teşekkür edip müsaade istediler babasının elinden tutup giderken acele, acele dondurmasını yiyordu. Birkaç defa dönüp baktı.
Birbirimize el salladık. Gözden kaybolurken içim fırtınalı bir denizde kurtulmaya çalışan zavallı bir balıkçı teknesi gibiydi.
Tarifi mümkün olmayan duygular vücudumu sarsarken gözlerimden peş, peşe akan yaşlara mani olamadım.
Çok öfkeliyim. İçtiğim çay parasını ödeyip giderken oğlumdan ayrıldıktan sonra torunumu eşim ve bana hiç göstermeyen telefonda bile bizlerle hiç konuşturmayan, Ne bir anne ne bir eş nede bir gelin olmayı beceremeyen diplomalı görgüsüz sen var ya sen!!!! lanetler okuyarak acele adımlarla yalı caddesine çıkıp eve doğru yürümeye başladım.
YORUMLAR
ister okumuş olsun cahil insan önce vicdanlı olmalı..İnsani duygular taşımalı..Ne olursa olsun çocukları kullanmak kadar kötü bir şey yok..Gözlerinizdeki o hüzün ve gözyaşı yüreğime dokundu abi..
çok güzel bir yazı okudum..zaten hak ettiği yeri almış..O kadar güzel tasvirler yapmışsınız ki sanki bir film izler gibi gözümün önüne serildi çarşı..kaleminiz ve anlatımınız çok güçlü sen hep yaz abi olurmu:)) saygılarımdasınız
güzel güzel okurken son parağrafa geldiğimde içim öfkeyle doldu.oysa ne güzel kaptırmış gidiyordum izmirin sokaklarında.siz size gösterilmeyen torunun öfkesini duyarken ben anasına hasret bırakılan bir evladı düşünüyorum.nasıl bir öfke nasıl bir nefrettir o bilemiyorum.eşler boşanırken çocuklarında boşandığını sanıyorlar galiba.neyse biraz daha devam edersem hani yukarıda bahsettiğiniz şöför gibi galiz küfürlere geçecem.kaleminize yüreğinize sağlık.
Ah komutan “ Siz var ya siz " ne denir ki işte erkekler yedisindede yetmişindede aynısınız diyecektimki; " yazının akışı birden değişti" Hasret kalıp özlem duyduğu torununa geldi İnşallah kavuşursunda bir güzel özlem giderirsin İNŞALLAH.
İnaki yazıyı okurken izmirin sıcağında boğulur gibi oldum sanki yazının içinde yaşadım.
sanki roman okur gibi film seyreder gibi oldum kutlarım makale ustası komutanımızı. Selamlar Saygılar.
Siz var ya siz!! kaç yüreğin cızlarına, kaç gözün yaşlarına sebebsiniz acaba değerli üstadım? ama ne yaparsınız ki hayatın gerçekleri bunlar.ayrılıklar en çok çocukları etkiliyor arada kalıyorlar sanki suçlu onlar gibi :(( yine gözlerimi dolu,dolu eden,yüreğimde sızılar oluşturan bir hikaye,neden mi? ayrılan bir anne babanın evladı olmam,bu acıları çok iyi bilmemdir :(( dahası var ama oda yüreğimde kalsın, asla dilemiyorum ayrılıklar olmasın, sevgiler bölünmesin.her daim sizi okumaktan haz alıyorum,tebrik ediyor başarılarınızın devamını kalben diliyorum değerli üstadım,selam saygılarımla .
Tacettin Bey,
Yüreğim cız etti o son satırlarla, gerçi yazıyı okurken, ahada çok güzel bir kzı çocuğu dedim. Çünkü bende sizin gibi kız çocuklarına hayranım ve arada bir kıvırcık saçlı koca gözlü sevimli afacan erkek çocuklarınada kayar gözlerim ama ben o bilmiş kız çocuklarını her yerde sevip sarmalarım..
Rabbim torunlarımızı sevmeyi nasip etsin diyorum.. Ve Korkuyorumda edepsiz bir gelin gelirse yaaaa diyede...
çok keyf aldım okurken.
Ellerinize sağlık ve selamlar.
Bu yazıyı benim için mi kaleme aldınız değerli arkadaşım?
Akhisar'a yıllar önce çok göçmen geldi.Birinin omuzunda balta sokakak sokak gezerek
bağırıyor;
-Odun kırarım...
Arkasında,20 metre uzaktaki ,Türkiyeye yeni gelmiş ve tükçesi az arkadaşı da bağırıyor;
-Benda...
Kutlarım kaleminizi.
Sağlıcakla kalınız...
Bu defa kulağı tersinden gösteren .ama yine hedefi onikiden vuran değişik güzel bir yazı okudum ...
hatta itiraf edeyim ki ,yazım tarzınız ilk kez şaşırttı beni .Acaba başkasının ağzından bir anekdot mu yazmış komutanım diyecektim ki ...,finalle ayıldım ...Şaşırmak bile güzel sizin yazılarınızda ....
HAA BAKIN ,.
Birgün lotodan falan zengin olursam kendi şiir kitabımla sizin yazılarınızdan oluşan bir kitap bastırıp parasız dağıtacağım okullara ...Ne hayal ama ...okullar da bizi bekliyordu zaten ...aman olsun hayali de yasak değil ya ....size yorum yazarken çenem düşüyor saçmaladıysam affola ...komutanım .çokca selam ve saygıyla ....
Biran dedim benim komtanım neler yazıyor öyle o akıllı uslu adamdır yazmaz böyle şeyler düşünmez bile sonra iş ortaya çıktı öğle güzelliğe bakılır tabi büğüyünce eminim daha çok erkek bakacaktır başka türlü güzeldi.
Orası İzmir kızları güzeldir siz en iyisimi çayınızı içip evdeki güzele gidin etrafınıza fazla bakmadan
saygılar
İşte bir asker gönlü !.. Letafet , zerafet , nezaket ve asaletin yanında ; saklamaya çalışırken bile , küp dibine sızdırır misali , gözlerinde güneş gibi aşikâr olan şefkatin menbaı bir gönül !..
Sayın komutanıma en kalbi selamlarım olsun !.. Ellerinizden hürmetle öpüyor , aziz ömürlerinize bereketler diliyorum efendim ! ..
Finalde içimizi burkan nezih çalışmanız öyle hoştu ki efendim !..
Yazıyı okuyunca bir an düşündüm, ne çarpık bir dünya bu.
-Bir tarafta kimsesizken tek başına nesil olmaya çalışan insanlar...
-Diğer tarafta avuçların içinde büyümek varken tek başına nesil olmaya çalışan insanlar...
Ayperi nasılsa yıldızlar gibi parlar.
Fakat küçük bir kin uğruna onun neslillerini söndürmeye uğraşanlar...!
Her ailede olabilecek ayrılıklar vardır ama benim aklımın almadığı; bir çocuğu görmek, annenin, babanın, hatta dede ve ninelerin en doğal hakkıdır. Çünkü bu çocuklar onların canlarının birer parçasıdır. Bir an kendi torunumu düşündüm de, tüylerim diken diken oldu.
Komutanım, Allah size sabırlık, gelininizin göğsüne de merhamet versin.
saygı ve sevgimle.
Çok çok hoşumuza gitmese de çocuklarımızın eşlerini çocuklarımız için seviyoruz. Bir de torunlar
varsa, katlanıyoruz. Allah etmeye torunları bile göstermezler.
Genç kız anlamıştım baştan anlattığınıza dayanarak ve iyi cesaret demiştim, kızın yanına hemen
gidivermek.. Çocuklar öğretiyor sevgiyi bize. Onlar hemen kaynaşıp konuşmaya hazırdır herzaman.
Torununuzu görememenize üzüldüm, hüzünlü bitti öykü, dilerim torununuzu görürsünüz..
selâm ve saygılar..
FİNAL KÖTÜYDÜ... BERBATTI... NE GÜZEL BİZ DE SENİNLE BİRLİKTE LÜLE SAÇLI BİR FİDANA AŞIK OLMUŞ, DONDURMA ISMARLAMIŞTIK VE BİR YANDAN DA KOMUTANIMIN GÖZLEMLERİ NE KADAR DA GÜÇLÜ DİYEREK SANA ÖVGÜLER DÜZÜYORDUK. AMA BİR İKİ CÜMLELİK O FİNAL YOK MU; HER ŞEYİ BERBAT EDİVERDİ... NİYE BU KADAR KIZDIN FİNALE DİYORSANIZ, DÜNYADA HİÇ KİMSEYİ ONLARDAN DAHA FAZLA SEVEMEYECEĞİM İKİ TORUNUM CANLANDI GÖZÜMDE VE KEDİ-KÖPEK MİSALİ SABAH AKŞAM HIRLAŞAN VE HABİRE BOŞANMAYI DİLLENDİREN EBEVEYNLERİ CANLANDI GÖZÜMDE. VE GÖZÜMDE TORUNLARIMI GÖRMEMİN ENGELLENEBİLECEĞİNE DAİR İHTİMALLER CANLANDI...ÇOK KORKTUM, ÇOK... SAYGILAR
kurdelaya tebrikler...
kemnur tarafından 9/10/2012 5:50:42 AM zamanında düzenlenmiştir.
Torunlar bir başka Tacettin komutanım, üzüldüm yazınızı okuyunca.
İki kişi anlaşamaz ayrılırsa, cezası minik yüreklere kesilmemeli.Anne baba ve dede nine yine ayni derecede hak sahibi olmalı sevgi ve eğitimde.Çocuk kimde kalırsa diğer tarafa gösterilmiyor, akılları sıra karşı taraf bir şekilde cezalandırılacak.Halbuki olan çocuklara oluyor, yürekleri yaralı, sevgileri bölünmüş.
İçimi ezdi satırlarınız, inşallah umarım bunu bir çözüme kavuşturabilirsiniz, selam ve saygılarımla.
torun sevgisini iyi bilenlerdenim
adınıza çok üzüldüm yinede size bir tavsiyem var size torunu göstermeyen geline kızmayın
benim gelinim bakın hala gelinim diyorum sekiz sene olu oğlumu torunumu bırakıp gitti yaşattığı acı anlatılmaz bir koca eşinden bir evlat anne sevgisi görmeden büyüdü torunum lise üçe geçti altı yıldır annesini görmedi benim yanımda büyüdü ve ben ona hep şöyle diyorum
oğlum annen bir hata yaptı yazısıymış oku adam ol belki annene sen bakarsın çünkü hayatta kimsesi yok hç bir zaman kötülemedim annesini nekar çok kızsamda onun annesi o
ailesi sildi defterden
ama ben silemedim çünkü torunumun annesi
saygımlasınız herdaim rabbim yar ve yardımcınız olsun
kimi özler göremez kadere isyan eder kiminin vardır umurunda bile olmaz..
Ah be abim dokundu yüreğime çiçeği burnunda anneanneyim ya bilirim
o can nasıl tatlıdır..nasıl yakar hasreti buram buram o cennet kokusu yakar insanın genzini
diplomalı görgüsüzlerin hadi hesabı yok kariyerli cahiller cabası insan olmak herkesin harcı değil ki zor iş adam gibi adam olmak::
Allah gönlüne merhamet koysun kavuşun dilerim sevgiyle selamla
Aile meselesi elbette bize söz düşmüyor ama, sizinle dargın olsa bile torununuzla aranıza girmemeli. Eğer torununuzu size gösteriyor olsaydı, içinde size karşı bir kırgınlık olduğunu ama yine de insaniyetli olduğunu söyleyebilirdim. Dediğim gibi yargılamak bize düşmez. Keşke siz de gelininizi kötü bir anne ve eş olarak itham etmeseydiniz. Kötü gelin demekle yetinseydiniz. Size kıranı siz büyüklükle karşılarsınız bilirim, yine büyüklük sizde kalsın Tacettin Abi. Umarım birgün düzelir o da hatasından döner.
Saygılarım size ve eşinize...
DEĞERLİ ABİM.
BEN DE YAZIYA BAŞLARKEN AHA DA aBİM HAPI YUTTU. yENGE BU YAZIYI OKURSA YOLUM YOLUM YOLAR ABİMİ DİYE BAŞLAMIŞTIM. AMA FİNAL MÜTHİŞTİ. BEN DE TORUN SAHİBİYİM MALUM. AMA ÇOK ŞÜKÜR UZAKTA OLSAM DA GÖRMEME MANİ BİR DURUM YOK ASRADAKİ MESAFELER DIŞINDA.
BU ARADA ABİM BENİM..BÜYÜKLÜK HER ZAMAN SENDE KALSIN. GELİNİNE YA DA HAYATA LANET OKUMA. İNŞALLAH HER ŞEY DÜZELİR.
SELAM VE SEVGİLERİMLE.
Sevgiyi bilmeyen bir kadın!!! Üzüldüğüm nokta çocuklar heba oluyor bu kadınların ellerinde. Aslında bedduadan çok duaya ihtiyacı var, hayatın gerçek manasına vakıf olamamış. Okumuşluk; İnsana, karşısındakine bıraktığı izlenimde, değer kazanır.
Sizin adınıza çok üzüldüm, ve torununuz adına. Ben olsam fırsat vermezdim zulmetmesine. Biz sizi bu kadar çok seviyoruz ki torununuz daha çok seviyordur. En kısa zamanda buluşmanız dileğimle.
Maalesef diploma bazıları katkı sağlamıyor. Önce insan sonra her neyse o olmalı insan. Önce yazıya başladığımda tacettin abi yengem okumasın bu yazıyı diye geçirdim içimden. Seni çok iyi anlıyorum abim. Her ailede öyle acılar yaşanıyor. Keşke ayrılıklar ve böyle özlemler olmasa ama oluyor işte. Tebrik derim can. Saygılarımla...
üzüldüm inanın hiç anlamam çocuklarını baba dede sevgisini mani olan anne babalara ne kadar da anlaşmazlık olsa ataya saygı olmaktan yanayım... inanın özleminizi derinden duydum... çok defa benim çocuklarımın şımarması biraz taşkınlık yaptıklarında çevrem babaanne ve dedeye yollama deseler bile ben ısrarla gönderdiğim için hiç rahatsız olmadım olmamda..çünkü sevgi evrenseldir hepsine de ihtiyacımız vardır...dilerim en kısa zamanda kavuşursunuz özleminiz biter dileğim bu ..saygılarımla..