- 1201 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HACI ASAF GÖRDÜK ' le son görüşme
12.08.2012 Pazar günü hakkın rahmetine kavuşan babam Hacı Asaf GÖRDÜK beyefendiye son görevlerini yapmak üzere, cenazemize katılan, taziyemize teşrif ederek acımızı paylaşan, uzakta olması hasebiyle telefonla bizlere ulaşan arkadaş, dost, baba dostu ve hemşerilerime dostlar sağolsun, sizler sağolun diyerek şükranlarımı arz ediyorum.
Tabi dir ki; insan her canlı gibi doğar, büyür ve ölür. Yaşadığı zaman dilimi içinde, çalıştığı alanda namuslu ve dürüst olması, çevresine faydalı bir birey olarak, öldükten sonra hayırla yad edilmesi Dünya’ nın en büyük servetidir.
1934 yılında Diyarbakır’ ın Eğil ilçesinde dünyaya gelmiş olan ve 1960 yılında yedek subay olarak, çektiği kura ile tayin olduğu Afyon’ un Emirdağ ilçesinde Üstadı Bediuzzaman Saidi Nursi ile tanışması, defalarca görüşmesi, onun iltifatlarına mazhar olması ve onda gördüğü olağanüstü halleri, üstadın Urfa’ daki cenaze törenini yıllar boyu anlatmış, ilgilileri tarafından belgesellere katkı yapılmış ve kayıt altına alınmıştır. Cennetmekan Üstadın son şahitlerinden biriydi.
Gençlik yıllarından bu yana, inançlı yaşayış modelinden ayrılmamış, yetiştirdiği öğrencilerine onların ifadesiyle aynı zamanda babalık yapmış, asabiliğini öğrencilerinin topluma faydalı olması alanında kullanmış ve kısa süre sonra ilgili kişiye sebebini izah ederek, onun gönlünü almayı başarmış müşfik ve merhametli bir kişi olarak tanınmış olan merhum babam, vefatından kısa bir süre önce son görüşmemizde aramızda şu konuşma geçmişti.
_ Oğlum, benim vaktim tamamdır. Vefatımı duyduğunda hemen filanca beyi ararsın, ben ona her şeyi söylemişim. Eğil’ de babamın toprağında gömersiniz.Cenaze tekfin ve defin işleri ile taziye masraflarıma yetecek miktar param var, onunla yaparsınız.
_Allah gecinden versin babacığım.
_Geci, erkeni yok bu işin. Vadem gelmiştir. Rabbim, beni çok seviyor, hastane köşelerinde başkasının umuduna bırakmayacak. Sekeratımı kolay eyleyecek. Ben, bütün dualarımda bunu talep ettim ondan. O, herşeyin en güzelini bilir.
_...
_ Sen müsterih ol, çok rahat ol. Ne Devletin, ne Milletin bir tek kuruşu haksız yere boğazımdan geçmemiştir. Yaşamımın büyük bölümünde mazlumlara, nur talebelerine şemsiye olmayı Rabbim bana lutfetti. İnşallah, mahcubiyetim yoktur.
_...
_Kimseden maddi olarak alacağım ve kimseye borcum yoktur elhamdulillah.
_Baba, şu anda yapmamı istediğin bir şey var mı?
_Yok evladım, ben sizden razıyım Allah’ da sizden razı olsun.
_Sizden de.
Bu duygusal konuşmanın geri planında, mutlaka bir şeylerin olduğunu anlamıştım. Zira, 52 yaşındayım ve benimle ilk kez böyle bir konuşma yapmıştı. Bir kaç gün sonra, pazar günü öğle namazı için lavaboda abdest almış, elini yüzünü kurulayıp yakındaki koltuğuna oturup başını arkaya dayayarak ruhunu teslim etmiş.
Bizler yetiştiğimizde oturur vaziyette, gayet mutlu bir yüz ifadesi ve huzurlu bir görüntüsü vardı. Tam da, istediği gibi, hep dua ettiği gibi, arzuladığı gibi vefat etmişti.
Taziye evinde gelen misafirlerden bazıları, buna benzer konuşmayı onlarla da yaptığını ve gidişinin yakın olduğunu söylediğini ifade ettiklerinde, neler olacağının farkında olduğunu anlıyorduk.
Hatta, bir dostuna vefatından bir gün önce telefon açmış, " Hakkını helal et, ben Hakka yürüyorum" dediği anlatıldı.
Çok kısa sürede teçhiz, tekfin işlerini yapıp toprağa vermek üzere Eğil ilçesine doğru yola çıktığımızda, bizimle beraber kalabalık bir konvoy oluştuğunu anlıyorduk.
Bir çok kişi duymadığını ifade etse bile, taziye evimiz dostlarımızla, akrabalarımızla, sevenlerimizle dolup dolup taşımıştı.
Rabbim, hepsinin ölülerine rahmet, yaşayanlarına sağlık ve huzur ihsan etsin inşallah.
Sizleri fazla alıkoymadan, benim şiirlerimden merhum babamın da çok sevdiği bir şiirimle yazımı noktalamak istiyorum.
SAHİP
Utanma, gizlice döktüğün yaştan.
Sesiz ağlayanın, ah-ı duyulur.
Arındır kendini korku, telâştan.
Kimsesiz kulunun, sahibi odur.
Zulmün döktüğü yaş, havada durmaz.
Ateş olup yakar, zalim gönlünü.
Haksızlık yapana, elbet gösterir.
İntikam gününün, sahibi odur.
Yakışmaz rabbine, ilgisiz olmak.
Kırılan umuda, uzaktan bakmak.
Sabreden kulların, hakkını almak
Tahsilât anının, sahibi odur.
Hem Dünyada sorar, hem öte yanda.
Hakkını bırakmaz, hiçbir mekânda.
Ağırdır hesabı, iki cihanda.
Sessiz feryatların, sahibi odur
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.