Usta, Üstad!
Bazı şiir ve yazı dostlarım tamamen iyi niyetlerle ‘Usta/m! Üstad/ım!’ diye hitap etmekteler yaptıkları yorumlarda ya da yaptığım yorumlara teşekkür ederlerken. Bunun hoşuma gitmediğini söyleyemem ancak gelin görün ki sunduğum çalışmalarım bazen bir elin parmak sayısı kadar bile yorum almamaktadır. Yerimde olsanız ne düşünürdünüz?
Yılların bilgi birikimi ve yazma deneyimi ile bir eski eğitimci olarak tüm çalışmalarımı ‘dil-kültür-eğitim’ bazında, salt yürekleri ısıtmak ve dimağları ışıtmak amacıyla, sitelere eklemeye çalışmaktayım.
Güncel konular dâhil hemen her hususta özgün şiir ve yazılarımla güzel ve görkemli dilimizin kuram ve yazım kurallarına da uyarak mesajlar vermeyi sürdürmekteyim. Paylaşımlarımda kısır politikalar ve siyaset yapmak gibi bir duygu ve düşüncem asla bulunmamaktadır.
Yağcılık, yalakalık ve şakşakçılık ile imrenti, özenti ve taklitçilik nefret ettiğim başlıca unsurlar olup, yorumlarımı kısa, öz ve içimden geldiği gibi yapmaktayım ki bundan hiç vazgeçmeyeceğim.
Bazı sağlık sorunlarım ve sosyal etkinlikler yüzünden zaman darlığı nedeniyle internete bazı günler hiç girememekteyim. Fırsat buldukça olabildiğince çok miktarda şiir ve yazı okumaktayım ama her okuduğuma yorum yapma şansına sahip değilim, maalesef!
Şunu da özellikle vurgulamak isterim ki; ‘En iyi, en güzel ve en güçlü şiirleri ve yazıları ben yazarım!’ gibi bir kendini beğenmişlik, gurur ve kibir yüreğimde ve beynimde kesinlikle yer tutmamaktadır.
Eski bir dil eğitimcisi olarak ara sıra bazı gönül dostlarımın anlayış ve hoşgörülerine sığınıp çalışmalarında gözlemlediğim yazım kuralı hatalarını vb. mesajla uyarmaktayım. Elbet bana da yanlışlarımı uygun biçimde bildirenlere büyük saygı duyarım.
Yazmaya çalıştıklarımı doğrudan bir sitem olarak almayınız, lütfen! Daha önce bazı şiir ve yazılarımda da dile getirdiğim üzere varsın çalışmalarım az okunsun, az yorum alsın hatta hiç yorumlanmasın; bu noktada yapabileceğim bir şey yok ki!
Yazarım, arkadaş, beğen beğenme
Varsın az okunsun, az yorum alsın
Paylaşıyorum ya, bu bana yeter
Hiç iddiam yoktur, kim ne derse der!
(Kim Ne Derse Der! başlıklı şiirimden.)
Özellikle dil konusunda iyi, doğru ve güzel örnek olmaya çabalama misyonumu sürdürebilmem için siteleri tamamen terk etmem uygun olmasa gerek! Varlığımın ne sitedaşlarım ne de site yönetimleri için potansiyel bir sıkıntı oluşturmadığını düşünmekteyim.
Yanlışlardan arınmışlık ve kusursuzluk bir idealdir. Bunun için herkesin araştırıcı ve iyi okuyucu olmanın yanı sıra yaptığı işe odaklanarak onu yaşam biçimi olarak benimsemesi gerekir.
Sitelerde aynı kulvarda yol kat ederek paylaşımlarda bulunmaya çalışmak herkese onur, gurur ve itibar vermelidir. Amacımız sade ‘Ben de varım!’ demek olmadığına göre bu noktada da hepimiz rahatlamalıyız.
Yazmaya çalıştıklarımı bir bağlamda yârenlik olarak da alabilirsiniz. Hakiki anlamda ‘Usta, Üstad’ olabilmek öyle kolay değildir. Hele kendimize bu sıfatları bizzat yakıştırıyorsak, buna kargalar bile güler!
Hani bir atasözü var: Koyunun bulunmadığı yerde keçiye Abdurrahman Çelebi derler! Aynı minval üzere ne usta ne de üstad olarak asla benimsenmek istemem. Usta ya da üstad olabilme yolunda bir nebze çile doldurabilmişsem, ne mutlu bana!
Daha nice edebi, edepli ve keyifli paylaşımlarda buluşabilmek dileğiyle herkese nahif yüreğimden saygı, sevgi ve selamlarımı iletmek isterim.
Emanetimiz yüce Yaradan’adır…
Saygıyla, efendim!
03.09.2012
YORUMLAR
Ah değerli dostum ah...ne diyelim bende çok bu konu ile muzdarip oldum...
Ama kime anlatırız bilmem..
Ama sağolsun bazı dostlarım yazılarımı dikkatle okuyor gerçek okuyucu dikkatle okuyandır bence...
Daha bu gün Allah lafzını ayırmadığım için bir dosttan mesaj aldım..Baktım sonra düzelletim.
Yiğidi öldür ama hakkını yeme demişler.onun için değerli yazılar yazan değerli kişileri düşmanımda olsa desteklemek gerek diye düşünüyorum..
Burada yapılan çalışma Türk edebiyatına ve diline katkıdan başka bir şey değildir..
onun için öncelikle tebrik ederim siz değerli ağbeyimi..Benim prensiplerim var ona göre hareket ederim..onun için şiir ekleme zamnım geldimi eklerim...
ama elimden geldiğince insanlara bir şeyler vermeyi amaçlarım...
Ne uğur böceği nede altın yıldız artık fark etmez önemli olan arkamızdan iyi insan olarak anılmak olmalı bence..Şunu yazdı desinler değil..iyi şeyler yazıyor desinler olmalı bence...
Değerli sayfanızdan ayrılmadan önce,Edebiyat ve Türk diline katkılarınızdan dolayı sizi takdir ediyor ,başarılarınızın devamını diliyorum.. tekrar teşekkürlerimi sunarım..saygı ve selamlarla ..
mehmet ali unsal tarafından 9/4/2012 8:06:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
Eğitimci
Maalesef uzun bir yazı gördüğümüzde kaçıyoruz.. Ben elimden geldiği kadar okumaya çalışıyorum ancak zaman kaybı olarak görüp, alttaki yazıları okumayanların sayısının fazla olduğu kanısındayım... Keşke böyle olmasa... Güzel bir konuya değinmişsiniz. Saygılarımla...
Eğitimci
güzel bir edebi yazıydı çok beğendimi söylemek isterim ancak..
her yazılana yetişmek mümkün değil..
bende çoğu arkadaşıma üstadım terimini kullanırım evet
kalemi benden daha kuvvetli olduğu için saygı bakımından öle uygun görürüm..
ama gerçekten sitede çok fazla şiir paylaşımı var ve şahsen ben yetişemiyorum bu hıza..
eğer yazılar az yorum alıyorsa herkes ben gibi aynı durumdadır diye düşündüm ben..
saygılar sunarım..