- 558 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
zEYNEP VE hEDİYE - 2
Zeynep ve hediye - 1
…bugün anlatacağım çocuk sevimli mi sevimli ,çıtı pıtı, hareketli mi hareketli, ele avuca sığmaz, akıllı mı akıllı,bütün çocuklar gibi masum mu masum bir melek gibi ,cennetten gelen bir koku ,onu bağrına basan her insan bunu hissedebilir görür ve huzur bulurdu, hadi onu biraz yakından tanıyalım,onun adı Zeynep ,kaç yaşında mı ? daha dört yaşını dolduruyor ona yaşı sorulduğunda yılları hesap ederken parmakları ile sayıyordu geçmiş doğum günlerinde ama şimdi saymıyor artık sizce büyüdü mü ? yok hayır o henüz çocuk ,fakat büyümüş olmasının farkında sanki sık sık ayna karşısında nasıl bir merak ve gözlem içinde kendisine bakıyor bir sağa bir sola dönerek gülümseyerek hatta fotoğraf çektirir gibi pozlar duruşlar taklit ederek bir şeyleri fark etmiş olmanın sevinçlerini gösteriyor, aklı ile her şeyi konuşuyor çevresinde olanlarla paylaşıyor, hayretten hayretlere düşürüyor sizi ,onu dinlemek çocukları anlamak için ne güzel bir imkan diyorsunuz ,onun hediyelerle ilgili olarak duygu ve davranışlarını aile içindeki yansımalarını anlatmak istiyorum,her çocuk gibi hediyeler mutlu eder tabi ancak Zeynep için hediye yeni bir dünyaya açılmak gibi denizlere yeni kıtalar adalar yollar keşfetmek gibi bütün duygu davranış ve alışkanlıkları yeni baştan kuruluyordu,halası günler öncesinden “..bak Zeynep uyumlu giyinmek gerek “ demiş bunu hiç unutmamıştı ve günün birinde dolabın tüm çekmecelerini dağıtarak bulup buluşturmuş aynı renklerden oluşan bir kıyafeti giymiş koşarak halasının yanına gelmişti,halası tebessüm etti kucağına alarak,”bak Zeynep bunu kast etmemiştim uyumlu dedim aynı boya aynı renk değil hem sonra odanı da çok dağıtmışsın bu hiç olmaz ben sana bu konuda yardımcı olacağım demişti”,o günden sonra halasının kandil gecelerinde,ramazan ve kurban bayramlarında ve misafir kalacağı akşamlarda her gelişinde uyumlu güzel cici kıyafetleri hediye olarak almıştı ,işte zeyneb’in hediyeler konusundaki duyarlılığı buradan geliyordu.Zeynep bugün bir sevinç bir sıkıntı veya farklı bir duygu taşıyordu üzerinde ama sebebini bilemiyordu annesi,kapının zili çaldığında evde kapıyı ilk Zeynep açar ,fakat annesi her zaman onu uyarır “bak kızım kim o ? demeden asla kapıyı açma sakın açma,ama çocuk Zeynep her defasında bunu unutur kapı zili çalındığında hiç dayanamaz yerinde duramazdı annesi kapıya yönelse bile çığlık atar hatta huysuzlanır kendisinin açması gerektiğini her defasında israr ve inatla kabul ettirirdi , odasından koridora oradan bir baştan sona koşarak uçar gibi geçer kapıyı açardı ve bunun tadını çıkarırdı ,evet bugün de öyle oldu kapıyı açar fakat annesinin uyarısını yine unutmuştur ,bazen açtıktan sonra kim o ? der bazen de açmadan önce kim o ? demeyi hatırlardı, ama her nedense bu akşam bir başkaydı çünkü gün içinde halası gelecekti ve iyi biliyordu ki her gelişinde hediye getirir bununla da çok mutlu olurdu,bu akşam yaşadığı heyecan ve taşkınlık unutturmuştu ona ,kapıyı açtığında halası Sümeyra karşısında gülümsüyor onu kucağına almak için sabırsızlanıyordu oysa zeyneb’in gözü halasının elindeki hediyelerdedir,halası onu sevmek ve kucağında tutmak öpmek isterken Zeynep dikkatini hediye paketlerine vermiş halasının yüzüne bile bakmayı düşünemedi Zeynep o kadar sevinmişti ki hediye paketleriyle çığlık çığlık koşuyor hediyeleri bir an önce açmak ve görmek istiyordu,oysa halası sevmek ve sarılmak ve Zeynep ile vakit geçirmek istiyordu,hangisi doğruydu ? ikisi de doğru nihayet hediye paketleri açıldı Zeynep en mutlu çocuktu “halacığım çok teşekkür ederim” diyerek koşup sarıldı sımsıkı sarıldılar evin içinde en güzel sevgi fotoğrafı görülüyordu her bir hediye çocuk Zeynep için gelişme ve kavrama,sevinmek ve sahiplenmek duygularını çoğaltıyordu,hediyenin baş döndürücü etkisi ile zeyneb’in dünyası ve rüyası güzelleşiyordu aile içi bağlar yeniden kuvvetleniyordu,hediyelerin yol açtığı Zeyneb’in gözlerindeki ışık ve mutluluk görülmeye değerdi ,çocuk ve anne ve baba ve ailenin diğer yakınları hediyenin bu etkileyici gücü karşısında bir kez daha peygamber sözünün güzelliğine evrensel gerçekciliğine hayran kalıyordu “..hediyeleşiniz ,zira hediye,kalpteki kuşkuları giderir…hediyeleşin, çünkü hediye, dostluğu artırır, kini, düşmanlığı giderir…davete icabet edin, hediyeyi reddetmeyin..hediye, Allahın gönderdiği güzel bir rızıktır.. hediyeyi kabul edin ve karşılığında daha güzelini verin!)
12.08.2012/ÇENGELKÖY
YORUMLAR
e.mustafa kaya
..beğenileriniz için teşekkür ederim