- 1041 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HOŞÇA KAL, DOSTÇA KAL UNUTMA SAKIN ...
Saygıdeğer dostlar: Allah’ın Selamı, Rahmeti, Bereketi üzerimize olsun. İnsan ömrünün dörtte biri yolculukla geçiyor, yaklaşık yarısı da uyku da geçer. Dörtte biri de çalışmakla sınırlanıyor. Emekli olup sağlıklı olanların bir çoğu ek iş yapıp çalışmaktadır. Her yolculuğa çıkışımız da geride kalanlara hoşça kal , dostça kal unutma sakın temennilerini sunarız, unutulmamayı arzularız.
Yaşam sürecin de artıların,eksilerin oluşması doğaldır. Hiç kimse kurduğu hayallere, çizdiği hedefe erişemez. Ama çabası da bir ömür boyu sürüyor. Unutmayıp hatırlamamız gereken o kadar çok önemli şeyler var ki ... Hafızaya hepsini de kaydetmemiz menfaatimizedir. Tarihini bilmeyen bu günün ve yarının değerini bilemez. Her devletin oluşumun da zorluklar yaşanmıştır.
Türkiye Cumhuriyetinin kurucularına minnettarız. Atamızı, şehitlerimizi rahmetle anarak mekanlarının Cennet olmasını arzuluyoruz,ruhları şad olsun. Tarihimizi anımsadığımız gibi kültürümüze de sahip çıkmalıyız. Bilim adamı, aydınlarımız, yazarlarız, sanatçılarımız, şairlerimiz, ozanlarımız bu konuya çok önem vermişler ve sınırsız eserler bırakmışlar. Merhum olanları rahmetle anarken yakınlarına sabırlar dileriz. Yaşayanlara da sağlıklı ömürler dileriz.
Kültürümüze sahip çıkıp geleneklerimizi yaşattıkça, sevgiyle kuşattıkça, nesillere de yazılı, görsel aktarınca içimiz rahatlamış olur. Ruhumuzun müziğe de ihtiyacı var. Bunun mimarları her türde çalışmalarını bir ömür sürdürmüşler. Aramız dan zamansız ayrılanlar oldu onları da unutmamamız gerekiyor. Film seyretmekten hemen hemen hepimiz hoşlanırız. Bu eserlerin oluşmasına vesile olan yazarları, yönetmenleri, artistleri de hatırlamamız gerekmektedir.
Gönül dünyamızı hoş tutmak için sunumlarıyla espriler yapan komedyeni de unutmayalım. Tiyatrocuların da, kameramanların da unutulmaması lazım. İlk hatırlanması gereken bizleri yoktan var eden Yüce Allah Yaradanımız dır.
Peygamberler ve Peygamberimiz, Melekler, kitabımız Kuranı kerimdir. İnsan inancını yaşayamadığı sürece uhrevi aleme de hazırlığı da yetersiz olur.
Atatürk, Cumhurbaşkanı, Başbakan, Bakanlar, idareciler,yöneticiler de unutulmaması gerekenlerin liste başın da yer alır. Öncelikle aile ferdimizin, sülalemizin oluşumun da doğup, ölen yakınlarımızı da unutmamamız gerekir. Doğup büyüdüğümüz bu kutsal mekanların varlığını merhumlara borçluyuz. Kabirlerini ziyaret edelim dualarımızla sıkıntılarını hafifletmeye çalışalım.
Son olarak aile içerisin de eşler ve çocuklar arasın da bir takım pürüzler yaşanabilir hatta boşanma sebepleri de oluşabilir. Her şey taktir ilahidir. Alın yazımıza razı olalım sevdiklerimiz den ayrılmak zorun da kalsak bile rencide edici hareketlerden uzak duralım. Hiç kimseyi kırıp incitmeyelim. Bu günün için hiçe saydıklarınızla yarın tekrar beraber olacağınızı düşünün. Yüzlerine bakıp sohbet etme, diyalog kurma şansınız olsun.Hoşça ve dostça kalınız ...
***** U N U T T U K *****
Tarihe bir bakın neler kaybettik,
Osmanlı devleti yazdık kaydettik,
Mustafa Kemal’i çabuk fark ettik,
Sevdiklerimizi unutuyoruz..
Dedeyi, neneyi ne kadar sevdik,
Elinden tutarak değerler verdik,
Kaybolup gittiler strese girdik,
Sevdiklerimizi unutuyoruz.
Dayıya, halaya doyamadık ki,
Amcaya, teyzeye varamadık ki,
Abide, yenge de kalamadık ki,
Sevdiklerimizi unutuyoruz.
Devlet büyükleri ,sanatçıları,
İş adamlarını , sunucuları,
Polisi, askeri, koruyucuları,
Sevdiklerimizi unutuyoruz.
Ananın,babanın yeri bambaşka,
Bizi everirler sürükler aşka,
Alimler, Zeki’ler ölmese keşke,
Sevdiklerimizi unutuyoruz.
***** U N U T U V E R D İ N *****
Nasıl da güvendim aşka,sevdana,
Her çeşit hediye sunmuştun bana,
Emanet etmiştim serveti sana,
Cilveyle, nazıyla yanıltıverdin.
Çevrenle gizlice oynadın oyun,
Kardeşim gibiydi baldızım,kayın,
Eğlencesi oldum bayanın, bayın,
İlaçlar içirip bayıltıverdin.
Ağa diyorlardı döndüm züğürte,
Peşkeşini çektin namussuz, ite,
Kendini akladın çekildin öte,
Malımı, mülkümü dağıtıverdin.
Kredi kartlarım cebinde kaldı,
Kalan hurdayı da hacizler aldı,
Bir kaç kuruşuda fedayin yoldu,
Büccemi tamamen kurutuverdin.
Bu kadar ucuz mu sende ki gurur? ,
Ayaklar altın da her iki onur,
Sokağa düşmüşsün kim görse tanır,
Zeki’yi severken unutuverdin.
Ispartalı Zeki Çelik Türkiye İlesam Isparta il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.