- 690 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
Esma
Bir tanıdığım var,tanıdığım diyorum onu herkes tanır..ana sınıfı öğretmeni, yıllarca çocuk özlemi çeker ve bir oğlu olur,geçenlerde oğlunun onuncu yaşını öğretmen evinde kutladı..
Her sabah saat dokuzda öğretmen evine gider,kapanıncaya kadar oradadır.Sabah kahvaltısını,öğle yemeğini,akşam yemeğini orada oğlu ile birlikte yer..Mazereti geçerli”oğlan oyun oynamak istiyor,sokağa yalnız göndermeye korkuyorum bende onunla çıkıyorum..” doğrudur.. ne diyelim.Yağmurlu bir havada,öğretmen evinin önünden geçiyorum..birisi seslendi.Baktım.. Esma..Şemsiyesini açmış masada oturuyor..”Gel,otur biraz yanımda bak..ben çay içiyorum,sana da söyleyeyim.” Onu öyle görünce güldüm.” “Esma,işim acele olmasaydı, inan şemsiyemi açıp ben de otururdum senin yanında..başka sefere” dedim..ve gülmeye devam ettim.
Çevredeki lokantacılar,pideciler,pizzacılar,tostçular onu tanır..istediği yiyeceği sipariş eder
Öğretmen evinde oğlu ile birlikte afiyetle yer.Geçenlerde çok lüks bir lokantadan..pilav,göveç,kuru fasulye ve sütlaç ısmarlamış..çok büyük bir tepsi ile gelince bir utanmış,bir utanmış..
Her nasılsa geçen hafta, bir gün öğretmen evine gitmemiş,Eve kıymalı pide söylemiş.. Pideci “Ne! Oldu, abla hayret..sen bu gün öğretmen evine gitmemi.şsin “ deyince ikisi de gülmeye başlamış,Pideci dövüne dövüne gülüyormuş esma da onun dövünmesine gülüyormuş.. kalabalık bir gurup içinde anlattığında bizde dövüne dövüne güldük..
YORUMLAR
Ah be arkadaşım.
Öylesine koştura koştura yazmışsın ki...Allah bilir bir nefes aldın ve ikincisini almadan yazı bitti. Öyle olunca ben de kendi adıma sanki bir bardak çayı bir yudumda içimiş gibi oldum.
Süsle öyküleri biraz..Hani derler ya ballandıra ballandıra anlatmak diye..Biraz ballandır sen de. Bu güzel anılara biraz daha heyecan, macera, aksiyon katabilirsin.
Yanlış anlama..Çok hoşuma gidiyor yazıların ama tadına doyamadan bitiyor..
Selam ve sevgilerimle.
sareyaprak
Bu kadar yoğunluğunuz arasında okuduğunuz ve yorumladığınız için gerçekten de çok teşekkür ederim.aaa..bak unuttum benim yalancı yazımı da bir ara okursanız sevinirim..onunla başım dertte eminim bir çözüm bulursunuz..
Sevgiler..selamlar...
Benim merak ettiğim; bu kadın öğretmen emeklisi değil mi? Maaşı her gün dışarıdan yemek ısmarlamaya yetiyor mu acaba? Evdeyken bile lokantadan yemek ısmarlaması bana çok garip geldi. Şimdi ben de başkalarına garip gelebilirim ama ara sıra olsa neyse diyeceğim ama her gün olunca garip geldi işte.
Öğretmen evinde oturması, orada oğlu ile vakit geçirmesi belki bir nebze normal karşılanabilir. Yemek konusuna taktım işte:))
sevgiler.
sareyaprak
Emine UYSAL (EMİNE45)
Ama her ne olursa olsun ben kendi yaptığımı yeme taraftarıyım:)
sareyaprak
efendim hoş kadınmış esma hanım gülümsettiniz benide nasılsa esma hanımda sizi güldürüyor böylece zincirleme gülmelerle geçineceğiz hoş anlatımdıbir yudumluk saygılarımla selamlar
sareyaprak
sareyaprak
normal hayatlar içinde farklı yaşamlar bize garip gelmekte.
asıl garip olan Esmanın hayata yaklaşımı.
güzelbir yazı.hayatın gerçekleri...tebrikler.
sareyaprak
keşke herkes esma gibi olsa masada oturup şemsiyesini açıpda çay içebilecek kadar çılgın olsa güzeldi tebrikler arkadaşım
sevgiler
sareyaprak
Emekli değil ama.yaz tatilinde hafta sonu okul çıkışı hep orada vaktini geçiriyor.oğlu öğretmen evinin bahçesinde arkadaşları ile oynuyor..gerçekten de çok iyi birisi,kendisiyle dalga geçmeyi biliyor..bizi de çok güldürüyor..sevgiler gönderiyorum..