- 2835 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
1 EYLÜL DÜNYA BARIŞ GÜNÜ
1 EYLÜL DÜNYA BARIŞ GÜNÜ
..........Üzerinde yaşadığımız coğrafya kan ve barut kokusu ile yanarken geldi çettı 1 Eylül. 1 Eylül Dünya Barış Günü. Adı güzel, özü güzel, sevdası güzel ama son yıllarda içi boş bir güzel.
..........Bu gün bir günlüğüne herkes barış sever olacak. Anlamlı barış nutukları atılacak. Ama, ya yarın...? Yarın yine hepsi unutulacak. Hatta bir yanda barış türküleri söylenirken, dünyanın başka bir yerinde silahlar yine kan kusacak, körpe bedenler yok olurken yürekler dağlanacak.
......... Barış bireysel değil toplumsal ve hatta evrensel bir olgudur. Bireylerin değil, tüm dünya halklarının şiddetle gereksinim duyduğu bir sevdadır. Bunun içindir ki; savaşa karşı duruşumuzla barışın yanında oluşumuz topyekün olmalıdır. Barışı haykıran seslerimiz savaş çığırtkanlarının seslerini boğmalıdır. Bu birlikteliği sağlayamazsak barış zor olur.
........ Ülkede ve dünyada savaşı değil, barışı egemen kılmanın yolu, ona olan inancımızı güçlendirmek, güçlerimizi, sevgilerimizi, ellerimizi ve yüreklerimizi birleştirmekten geçer. İnsanları severken onların hangi etnik kökenden ve hangi inançtan oldulkarını sorgulamadan sevmeliyiz. İnsan olarak doğmaktan kaynaklı haklarımızı eşitlemeli, yüreklerimize kin ve nefret tohumları değil, sevgi çiçekleri ekmeliyiz. Ekmeliyiz ki; çiçekler büyüdükçe barış ta büyüsün ve kök salsın. Bir arada kardeşçe yaşamanın koşullarını oluşturup bu yolda çalışmalıyız ki; ülkede ve dünyada barış olsun.
........ Arap baharı olarak adlandırılan ve daha sonra emperyalizmin rüzgarına göre yön değiştiren sözde özgürlük ve demokrasi mücadelesinin Tunus, Mısır ve Libya’da yarattığı tahribat ortadadır. Bu gün aynı oyun komşu ülke Suriye üzerinde tüm acımasızlığı ile sürmektedir. Emperyalist güçler ve onların bölgedeki taşeronları eliyle beslenen iç savaş her gün yüzlerce can almakta ve yürek yakmaktadır.
........ Barış sever yürekler bu savaşları ve çıkaranları kınarken ülkede,komşuda ve dünyada barışı sağlama adına, savaşa karşı barışı egemen kılma adına güçlerimizi ve yüreklerimizi birleştirip sesimizi yükseltmeliyiz. İç oyunlara gelmeden, etnik köken ve inanç gibi duygusal sömürülere alet olmadan barışa olan sevdamızı diri tutmalıyız. İran ve ülkemiz üzerine yazılan senaryoları boşa çıkarmek için inadına barışı ve kardeşliği savunmak durumundayız. Çünkü barış bir tadımlık bal değil, dünya var oldukça hava gibi, su gibi ve ekmek gibi OLMAZSA OLMAZIMIZDIR. Barış yoksa insanca yaşam da yok.
........ 1 Eylül Dünya Barış Günü, Tüm dünya halklarına kutlu olsun.
..........Selamettin PULAT 1 EYLÜL 2012 Erenler / SAKARYA
YORUMLAR
KARDEŞÇE BİR YAŞAM BİRLİK BERABERLİK DAYANIŞMA VE ÖZGÜRLÜKLER İÇİNDE BİR DÜNYA UMUTLARIMIZ HİÇ TÜKENMEDİ YARINLARA DAİR..1 EYLÜL DÜNYA BARIŞ GÜNÜ NÜ KAÇ KİŞİ Bİ,LİR BİLİNSEDE SES GETİRECEK HANGİ SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI NE YAPTILAR...SORULAR UZAYIP GİDER GÜNE ÖZEL USTA KALEMDEN DEĞERLİ VE ANLAMLI DÜNYA HALKLARIN BİRLİĞİ KARDEŞLİĞİ DAYANIŞMASI VE ÖZGÜRLÜĞÜ ADINAN TEŞEKKÜR LERİMİ BIRAKIYORUM SELAM VE SAYGILAR..
Selamettin PULAT
......Yazımı okuyan ve yorumlayan barış sever yürek sahibine teşekkür ediyor
ve saygılarımla selamlıyorum.
Dünya barış gününde diken üstünde oturuyoruz. Her yandan kuşatılmışız,sözde Surriyeli sığınmacılar diyerek terörist kamları kuruyoruz. Sınırlarımızdan açık rahatça çıkıp Suriye hükümeti
ne karşı durup, savaşarak tekrar geri geliyorlar.Biz de bunları besliyoruz, kendi halıkımızdan esirgediklerimizi onlara sağlıyoruz. Yarın bunlar bize karşı savaşacaklar, bunu düşünmeliyiz.
Barış gününde savaş tedirginliği içindeyiz. Diliyorum yönetim aklını başına toplar kendi ulusunu
düşünür biraz da..
tebrikler,
güzel ve anlamlıydı yazı,
dünya barış gününüz kutlu olsun..
selâm ve saygılarımla..
Selamettin PULAT
.....Yazımı okuyan ve anlamlı yorumu ile güçlendiren barış sever yürek sahibine teşekkür ederim.
.....Ne yazıkki üzerinde yaşadığımız coğrafya üzerinde oynanan oyunlar yürekleri yakıyor. Her gün yüzlerce insan bu kirli savaş nedeniyle can veriyor.
.....Savaşlar elbetteki her zaman can alır ve yürek yakar. Ancak daha da acı olanı aynı coğrafya üzerinde yaşayan ve her an aynı tehlikeyle karşı karşıya olan ülkemizi yönetenlerin bu olaya taşeronluk etmesidir. Bu ateş sönmez se eğer bir gün bizleri de yakacak.
.....Umarım ki sağ duyu egemen olur ve savaşın yerini barış alır.
.....Saygı ve sevgilerimle kalın, barışla kalın.
glenay
diliyorum, ülkemizde , Suriye'de ve her yerde barış hakim olur.
selâm, sevgi ve saygımla..
Söyliyecek yazacak hatta ve hatta düşünecek aklım bile kalmadı.Çünkü yazdıklarınıza katılıyorum
çünkü sadece b ir günlük göstermelik özel sayılan günleri sevmiyorum
çünkü içim huzursuz çünkü yarınlar nelere gebe bizleri yada çoluk çocuklarımızı
neler bekliyor şu an köşemizde tvden gazete küpürlerinden herşeyleri izliyoruz sessizliğimizle
bu gün onlara yarın bizlere her devleti Amerika merakı yüzünden arkasına alan Türkiye
yönetenleri bizleri nerelere sürükleyecek vallahi bir sabah sessizliğinde yada gece sanki düşman topları yurdumuzu dövecek hissine niye kapıldım bilmiyorum herkesler mi kara haberci karamsar
ATATÜRK'düşmanlığı almış yolu giderken yeterki ondan eser kalmasın bu Vatanı da verelim
gitsin bakalım kökü kurusun artık onun neyiyle avununacak millet yeterki adı anılmasın denilir mi dünya barış günü vs hiçbirşeye inancım yok kardeş kardeşi müslüman müslümanı katlederkenHerkes tövbe yarabbi sanki ilah rab kesildi başımıza RABBİMİN VERDİĞİ CANI ALANLAR böylemi milleti sindirip korkutup cihat mı yapacaklar yav ben anlamıyorum bu işlerden vede düşmanı topraklarımızda görmeden evvel ölmeyi yeğlerim
Selamettin PULAT
.....KONU BARIŞ VE KARDEŞLİK OLUNCA YAZILACAK ÇOK ŞEY OLUYOR ELBETTE. AMA SİZİNDE BELİRTTİĞİNİZ GİBİ GÜNLÜK KUTLAMALARDA KALMAMALI BU İŞ. BARIŞI KALICI KILMAK İÇİN VERİLECEK MÜCADELE BANA GÖRE GÜNÜMÜZÜN EN KUTSAL MÜCADELESİDİR. M.KEMAL'İN
" YURTTA BARIŞ, DÜNYADA BARIŞ" SÖZÜ DE SADECE KİTAP SAYFALARINDA KALMAMIŞ OLUR.
......ÖNCE BARIŞI SAĞLAMANIN VE SONRASINDA DA ONU KALICI KILMANIN
KOŞULLARINI PLUŞTURMALIYIZ.
.....YAZIMA GÖSTERDİĞİNİZ İLGİ VE YAPTIĞINIZ YORUM İÇİN TEŞEKKÜR EDİYOR, SAYGILARIMLA SELAMLIYORUM.