UMUT KIRINTILARI
Oturmuşsun tek başına, vadinin yeşile bürünmüş yamaçlarına bakıyorsun. Baharın coşkusuna, börtü böcek sesleriyle ve kuşlar cıvıltısı ile eşlik ederken sen ise yalnızlığın pençesinde kıvranıp duruyorsun. Çünkü paylaşamıyorsun duygularını, daha bir hüzün sarıyor her yanını. Düşlerdeki ve uzaklardaki sevgili ile ne kadar yaşabilirsin bu güzellikleri, şaşıyorum sana inan ki! Bunların farkında mısın, değil misin anlayamıyorum seni. Güneş tutulması gibi akıl tutulması mı yaşıyorsun? Yoksa bir yerlere mi kapattın, nerede? Yanında hiçbir zaman olmayacak, anla ve gör bunu. Kendi kendine bahaneler üretme. Güneşi balçıkla sıvama, boşuna çabalar bunlar boşuna, heyhat!
Arada bir sesini duymak yetecek mi sana? Oturmuşsun çay bahçesine çayını yudumluyorsun, düşler kuruyorsun. Şimdi yanımda olsa diye. Tutsam ellerini, konuşmadan dinlesek akan suyun sesini, dalsak yeşilin tonlarına bir daha çıkmamak üzere. Düşlerinde de sınır yok, çokta cömertsin hani. Başını göğsüne yaslayıp, kalp atışlarına dinlemek, nefesini nefesinde hissedebilmek istiyorsun. Zamanı, yaşamı gerçekliği bir kenara atıveremezsin ki. Senin dışında akıp gidiyor, geri dönüşü mümkün olmayan zamanlardasın, uyan artık uyan!
Nasıl bir gaflet içindesin hayrete düşürüyorsun beni. Yok efendim el ele yürüyerek, rüzgarın esintisini yanaklarında hissedebilmek, güne beraber uyanmak gibi vesaire, vesaire! O kadar ileri gidiyorsun ki düşlerinde, birlikte yapacağınız günlük işlerin planlamasını bile yapıyorsun. Ceviz kabuğunu doldurmayan konulardan dolayı tartışıyorsun, darılıyorsun ve barışmanın keyfini çıkarıyorsun, sıradan çiftler gibi. Ne kadar hayalperestsin! Beni şaşırtmaya devam ediyorsun. Nasıl bir yanılgı içindesin ey umut, çimdikle kendini ve kendine gel.
Benden sana bir ben önerisi; umudun düşmanı değilim ama duyduğun bu özlem, düşlerinde yaşattığın bu sevda seni enkaza dönüştürecek. Dostlar gerçekleri söylerken üzer ve de üzülür ama seni kaybetmektendir korkularım. Dışarıdan sağlammış gibi görünüp, içten, temeli çürüyen bir yapı gibisin. Çöküntüye dönüşmeden kurtulmalısın bu hayali sevgiden. Önünde başka bir yolun yok. Eğer dokunabilsen, sarılabilsen sevgiliye tüm özleminle, bir daha ayrılmak istemezsin. Yazık olur sana ve ona. Senin içini okuyorum biliyorsun değil mi? Çok iyi tanıyorum seni. En çok gücüne gidende onunla farklı bir beraberliğinin olmasını istemendi değil mi? Geçti bunları düşünmenin vakti hem de çoktan geçti. Bu nedenle ondan uzak olmalısın. Onunla ilgili en ufak bir umut kırıntısı beslememelisin. Umut etmek bazıları için sağaltım nedeni iken, senin içini yiyip bitiren bir habis ve kocaman bir yanılgı. Bir uçurumun önündesin ya atlayacaksın ya da arkana bakmadan geri dönüp gideceksin.
Tüm cesaretini topla ve bir karar al. Kaybetmeden bedenini ve ruhunu, düşlerinde bitirmelisin. Bu yarattığın sevda karasının üzerine kocaman bir çarpı işareti koymalısın. Saklamalısın bu sevgiyi gönlünün en güzel ve gizil köşesinde. Bazı sevgiler sadece gönülde yaşar. Sende ruhunun derinliklerinde tutmalısın onu. Aklına her gelişinde gözyaşını içine akıtmalısın. Ve bilmelisin ki bu hayatta insanoğlu her istediğini yapamıyor. Biliyorum bu çok beylik bir laf oldu ama gerçeklik bu. Gerçek öyle bir ateş ki elini uzatanı yakar, kül eder. Bitmeli bu aşk masalı bitmeli. Masallar gerçek değildir biliyorsun değil mi sevgili arkadaşım? Yaşam öyle koşullar sunar ki sana ister istemez kabul edersin. Belki de sen örmüşsündür farkında olmadan kader denilen yaşamı.
Sevgili arkadaşım; yazdın, çizdin, kendine bir sevda masalı yarattın. Sonunu düşünemedin veya görmek istemedin. Hesapsız, kuralsız ve kaidesiz sadece sevmek istedin. Mümkün mü böyle bir şey? Her söylenen söz ve davranış, eylem sana olanaksızlığı hatırlatacak. Ve sen irkileceksin, ne yapıyorum ben diye? Benden sana bir dost önerisi; noktanı koy ve yalnız düşlerinde yaşat bu seviyi. Hem de kocaman bir nokta koy sevgili arkadaşım. Unutamazsın biliyorum ama en azından umutlarını yok etmelisin. Acıların belki bir nebze azalır can dostum. Ben bir dost olarak senin için elimden geleni yaptım. Bundan sonra ki kararlar sana ait olacak ve ben hiçbir sorumluluk almayacağım arkadaşım.