- 905 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
AH ŞU DOKTORLAR-3
Eşim gazetelerin sağlık köşelerini dikkatle izler ve buralardan kazandığı bilgilerle kendisinde gördüğü birtakım olumsuzluklara teşhis koyar… Örneğin bu şekilde tiroidinde nodül olduğunu tespit etmişti ve nitekim de yapılan tetkikler bunu doğruladı. Allahtan aktif değilmiş ve her yıl çektirdiği ultrason ve tahlillerle bunu izler.
Bir defasında ise kalın bağırsaklarda rastlanan poliplere ilişkin yazıları dikkatle izledi. Orada yazılı belirtiler kendisinde aynısıyla vardı. Bunun üzerine bir özel hastanenin dâhiliye doktoruna giderek ona şüphelerinden söz etti. Yapılan kolonoskopide şüphesi doğrulanıyordu…
Polipler tabi ki biyoloji derslerinde gördüğümüz selentereler familyasından olan kayaların üzerine yapışmış olarak yaşayan canlılar değildir. Bunlar kalın bağırsaktaki oluşumlardır ki her zaman kanser riski taşır.
Devlet Hastanesine (Eğitim ve Araştırma) gittiğimizde bizi genel cerrahi bölümüne gönderdiler. Genel Cerrahi bölümünde kalın bağırsağın bir bölümünün alınması gerektiğini söylediler… Yapacak bir şey yoktu. Hastaneye yatırdılar. Bir kere daha kolonoskopi çekilmesi gerekiyormuş… Ancak ne hikmetse burada kolonoskopi yaparken anestezi yapmıyorlarmış. Nedenini sorduğumuzda tetkikin daha sağlıklı yapılabilmesi için hastanın uyanık olması gerektiğini söylediler… Bağırsağa verilen gazın verdiği sancılara canlı canlı maruz kaldı eşim… Üstelik orası eğitim ve araştırma hastanesi ya… Bir sürü asistan, öğrenci v.s. nin gözleri önünde…
Ameliyat başarılı bir şekilde tamamlandı. Hastaneden yattığı süre içinde duygusal anlar yaşadık, çünkü apartmandaki komşu kadınlar aralarında dönüşümlü bir refakatçilik programı yapmışlar ve gece gündüz eşimin yanında refakatçi kaldılar…
Demek ki ev almayıp komşu… şey özür… Ev alırken bir yandan da komşu almışız…
Bu polip denilen illet her an yeniden çıkabiliyormuş. O nedenle 6 ay sonra tekrar kolonoskopi çekilmesi gerekiyormuş. Özel bir hastaneye gittik. Orada bir dâhiliye doktoru bize dedi ki bu konunun asıl uzmanı gastroenterologlarmış. Özel hastanenin Gastroenteroloji bölümüne gittik. Güler yüzlü bir bayandı Gastroenterolog… Yaşadığımız sorunu anlattığımızda şaşkına dönü…
“Öyle her polip olduğunda bağırsak kesilirse bağırsak kalmaz!” dedi ve devam etti.
“Bizler kolonoskopi sırasında polipleri alıyoruz.”
Ve üstelik de kolonoskopi sırasında anestezi yapılmamasını da çok garip karşıladı.
Eşimin kolonoskopisi bu defa anestezi ile yapıldı. Ama öyle bir teknik ki, eşimin gözleri açıktı. Ameliyatın bir komplikasyonunu gösterdi doktor bana. Dikiş yerinde barsak çok daralmıştı.
“Ben” dedi “Şimdi buradan açmaya çalışacağım ama olmazsa tekrar genel cerrahiye gideceksiniz ve ameliyatla düzeltecekler.”.
Allah’tan kolonoskopi sırasında açabildi doktor daralan kısmı. Eşim kolonoskopi sırasındaki konuşmaları hatırlamıyordu. Bu yeni bir anestezi yöntemi olmalıydı… Görülen o ki, öncelikle bu Gastroenterologa gelmiş olsaydık ameliyat olmak zorunda kalmayacaktık. Gastroenterologa ger gidişimizde kolonoskopi sırasında mevcut polipleri aldı ve daha sonra ne zaman gideceğimizi söyledi. altı ay, bir sene, bir buçuk sene derken 3 seneye çıktı süre…
Ah! Biz sade vatandaşlar…
En çok zorlandığımız, rahatsızlıklarımızda hangi uzmana gitmemiz gerektiği konusunda yetersiz bilgilerimiz… Gelecek yazılarımda görülecektir ki doktorlar bile çok defa yanlış uzmana yönlendirebileceklerdir.
Kadir Tozlu
31.08.2012
(devam edecek)
YORUMLAR
bu kez eşine büyük geçmiş olsun kadir baba gerçekten doktor çok önemli bende zatürre geçirip hastaneye yattığımda ilaçlar alerji yaptı ve bildiğiniz bir top gibi şiştim önce ilaçı kesmediler ne dedimse sonra karaciğerimi yordu tabi ilaçlar sonuç mu * tekrar başka bir hoca cildiye yani alerjiden geldi ve ben 15-20 gün de cildiye de yattım iyi mi ilgiyle takip ediyorum bu güzel ve anlamlı yazını sevgilerimle kadir baba
superbaba
Eşimin belindeki ağrılar için beyin cerrahına gittik. Doktor bir emar istedi ve emara baktıktan sonra bel fıtığı olduğunu ve ameliyat olacağını ve platin takılacağını söyledi. Verdiği fiyat da bizi büyük sıkıntıya sokabilecek fiyattı... Devlet hastanelerine gitsek 6 ay sonraya gün veriyordu... Üstelik çevrede ameliyat olan ve platin takılanlardan hiç biri halinden memnun değildi. Aksine daha kötü olduğunu söylüyorlardı... Bir komşumuz bize fizik tedaviyi önerdi. Biz de başka bir özel hastanenin fizik tedavi bölümüne gittik... Fizik tedavi uzmanı emarı inceledikten sonra şunları söyledi...
"Nedense beyin cerrahları hemen ameliyat yoluna giderler. Oysa ki fizik tedavi ile olumlu sonuç alınamazsa son çare olarak ameliyat edilmesi gerekir. Gerektiğinde biz zaten onlara göndeririz."
15 günlük bir fizik tedavi küründen sonra şikayetleri hemen hemen yok oldu...
Kadir babam yazınız bana rahmetli Kemal Sunal'ın bir filmini hatırlattı tahlilleri karıştıran hemşirenin Doktora rapor verirken sen kısa zaman da öleceksin demesine benzettim . Burası Türkiye olmaz olmaz dememek lazım ..Eşinizi de tebrik etmek lazım maşallah araştırmacı bir hanımefendi mutluluğunuz daim olsun saygı selam ve sevgilerimle.
superbaba
İsteyerek veya istemeden de olsa hatalar yapılageliyor...
Allah halkımıza sabırlar ve güç versin.
Değerli yorumunuz için teşekkürler.
Geçmiş olsun diyorum...ben bir zamanlar sağlık ansiklopedisini ezberlemiştim..Yazılı sınava girsem çok iyi puan alırdım,sağlıkla ilgili hiç bir programı kaçırmazdım.Her hastalığı herkese kendime yakıştırmaya başladım..Baktım çok etkileniyorum vazgeçtim..Eşinizin durumuna gerçekten çok üzüldüm..böyle bir hata nasıl yapılıyor anlamış değilim..en azından yazınız bilgilendirdi..dikkat etmek lazım..saygılar..
superbaba
Görülen o ki, hangi sorun için hangi uzmana gitmek gerektiğini iyi bilmek ve özellikle ameliyat v.s. gibi durumlarda değişik uzmanların görüşünü almak gerekiyor...
Değerli yorumunuz için teşekkürler. Bu yorumu etkili yorum seçiyorum...
efendim eşinize büyük geçmiş olsun inşallah sağlığına kavuşmuştur doktorun dediği doktorun dediğini tutmuyor herkes ayrı teşhis koyabiliyor nedense kolay gelsin saygılarımla selamlar
superbaba
Güzel yorumunuz ve iyi dilekleriniz için teşekkürler...
o devlet hastanelerini bilirim sağ göğsümde birsıkıntı vardı bundan 4 yılöncesi Ankara da ki Onkoloji hastanesine gittim kansersem erken teshiş olur diye canlı canlı ameliyat ettiler iltihapı temizlediler can acısından zıpladım ameliyat masasından lokalanastesi yaptılar amailtehaplı bölge olduğu için uyuşmadı ve kanser değildim ve onun için hastalığımı önemsemediler ve iyileşemedim tekrarladı hastalığım özel hastaneye gittim çok iyi bir doktora denkgeldim emekli askeri doktordu kendisi ve onun sayesinde sağlığıma kavuştum ufak bir sıkıntı olduğunda hemen giderim çünkü 2 sene tedavi s-üreci yaşadım tekrarlamasından çok korkarım
eşinizede bravo doktor olmalıymış doğru teşisler
saygışar
superbaba
Bazıları bir konuda çok titizlik gösterirler.
Ameliyat v.s. gerektiren hallerde mutlaka birkaç doktora sorarlar.
Sanırım haklılar da...
Yorum için teşekkürler.
superbaba
Rabbim tüm sevdiklerimize şifa versin.