- 9144 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
GÜVENİLİR OLMAK
“ Güven vermek, dağları aşmaktan daha zordur “.
Güven, insan hayatını perçinleyen, dürüstlüğünü, iyi niyetli olmayı ve itimadı ortaya çıkarır. Aynı zamanda güvenilir olmak, size verilen değerin de göstergesidir. Sizin de güvenebileceğiniz insanlar mutlaka olmalı, yoksa size de kimse güvenemeyebilir. Güvenilir olmak o kadar zor bir olgu olamadı gibi, insanların karakter yapıları ile alakalı olan bir şeydir.
Bir işin en büyük yanı güven duymaktır. Birileri size güven duyabiliyor ise bu sizin açınızdan çok büyük bir kazançtır. Ama bu güveni boşa çıkarmak da sağlamlaştırmakta sizin ellerinizdedir. Çıkar için ve yanlış amaçlar peşinde koşulan durumlarda verilen güven, ya da vermiş olduğunuz güven, size çok paralar kazandırabilir. Şunu da unutmamak gerekir ki, karakter olarak ve kişilik olarak size birçok şey kaybettirecektir.
Güveninizi sarsacak kişilerden uzak durmaya çalışın, genellikle kendi işinizi kendiniz halletmeye çabalayın, kazananda siz olursunuz kaybedende siz olursunuz. Kimseye zarar vermiyor ya da kimseye fayda sağlamıyor iseniz yine burada bir problem var demektir.
“ Sevdiklerini kaybedebilirsin, dostlarını kaybedebilirsin, hatta her şeyini kaybedebilirsin ama kendine olan güvenini kaybedersen, hiçbir şey kazanamazsın “.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Hayat ne garip değilmi,,kendimize nekadar güvenimiz tamsa ve insanlara ve hayata karşı ne kadar dik duruyor ve güven veriyorsak kimseyi üzmüyor ve yormuyorsak,,hatta hayattan da şikayet etmiyorsak,,,o kadar yalnız kalıyoruz ve tüm güzel niyetlerimiz kullanılıyor,,ne yazıkkii kendine güveni olmayan ve aslak gibi yaşayan insanlar kanatlarımız altında beslenmeye hazırlanıyor,,elbette izin vermiyoruz ama şuna gerçekten inanıyorum kii güvenilir ve doğru insan kalmadı dünyada,,ve sonucunda kendi kedimizle kalıyoruz yalnızlık belkide bunun adı,,her şey bir yere kadar diyoruz,,ee bizde peygamber değiliz ya ,,, yada mevlana hiç değiliz dergahımızın kapılarını kapatıveriyoruz..
Güzel bir paylaşımdı ,,benimde içim doluymuş belli yazdım bir kaç satır,,selamlarımla