- 1703 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HIYAR+YOĞURT=CACIK
HIYAR + YOĞURT = CACIK
Biraz dövülmüş sarımsak, tuz, zeytinyağı ve kuru nane, rendelenmiş hıyar ve yoğurt = CACIK . serinden soğuğa yakın olmalı.
Dişi +Erkek = Sevgili.
Yılda, yani 365,25 te bir de günleri var. 14 şubat.
Valantin zamparasıyla başlamış bu kıyak sevgililere.
Valantin erkek olmalı. Öyle ya dişi de ne ki o devirde. Valantinin sevmesidir konu olan ve bu eylemin oluşması için karşısında da bir dişi vardır elbette. Yani DİŞİ YOKTUR ASLINDA. ERKEĞİN DIŞINA SARILIR ONU TAMAMLAYAN ceket-somun v.s.
Bazen bir kapı menteşesinde olduğu gibi, bakıyorsun dişi-erkek aynı denklikte. EŞİT DEĞİL. Hiç bir zaman eşit değil. Eşit olsa zaten tek başlık altında dişi- erkek, DİŞLEK gibi bir şey olurdu.
Sevgililer günü. Aramızdan bazıları birbirini seviyor demek. Belki sevişiyorlardır da. Bizim kültürde sevmek var da sevişmek yasak. Sevgili olmak çok yasak. Hatta taşlanarak linç edilebilirsiniz. Dikkat.
Evlilere sevişmek serbest. Sevgililer günü = evliler günü olmalı bizde.
Ama bu da olmuyor. Evliler sevmiyor-sevişmiyor ki. Denemeye kalksalar da beceremiyorlar. Zaman –imkan ve yetenekleri de yok .
Azlar geneli bozmaz.
Bir yerlerde birileri var seven-sevilen ve ölümüne sevişen. 14 şubatları kutlu olsun. Her sevenin-her sevilenin.
Ben şu eşitliğe taktım kafayı. Sahi eşit mi. Yoksa savsata mı eşitlik. Buradan yola çıkarak taraflar kazanımlar peşinde olmasın. Olmaz elbette bizim toplum öyle yaptığının nedenini ve ya nereye varacağını düşünmez.
Uzun uzun irdelemeye ne hacet bu durumda. Düşün taşın ve vardığın sonucu koy ortaya. Zaten kime ulaşacak ki.
Düşünmeyen bir kitle.
Dişi erkek eşit olursa aşk-maşk olmaz. Hayatın tadı-tuzu da olmaz. Şimdikinin dışında başka bir yaşam şekli olabilir. Ondan da kime ne.
Yani eşitlik fasarya. Bu sözcüğü *EŞİT* kullananlar da bence kör cahil.
Kastedilen farklı olabilir. Haklı da olabilir. Ama kelime yanlış. Kelimenin anımsattığı kavram yanlış. Belki dişi-erkek aynı yaşamı paylaşsın deniyor. İnsan olma özeliğinde bir olsun.
Öncelikle İNSAN ortaya konsun. Değerini bulsun.
Ardından insanlar özelliklerine göre sınıflandırılsın.
Ne bileyim
Örnek:
Fazla yük taşıyanlar
Kıllılar-kılsızlar. Memeliler-penisliler.
Sevecenler-koruyucular. Doğuranlar doğurtanlar
Uzun boylular-karalar-kalın kafalılar-topallar-yumuşak derililer.
Yağlılar-kaslılar………….
Cinsiyet en önemli ayırımı insanlığın. Etkilerini görmezlikten gelemezsiniz.
Önce İNSAN bütününe bakmayı öğrenmeli.
Yaratılışın çeşitliliğini bozamazsın. Akıl sır da ermez. Yaşamın kendisi bu çeşitlilik ve süreğenlik değil mi.
Her gün aynı işleri yaparak 900 sene yaşadığınızı düşünsenize.
Yaratılışta eşitlik yok. Değer var. Değere saygı var.
En ilkelleri de dahil olmak üzere dinler-inançlar da bunu dayatmadı mı.
Saygılar
i.durmuş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.