- 1954 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Biz Niye Doğduk?
Şimdi bu soruyu kime sorsan hemen hemen aynı yanıtı alırsın.
E tabiki yüzdeyüz aynı olmayacak, lakin varış noktalarının aynı mantık olduğunu sezmek hiçte güç değildir.
Konumuz, ’Hayatta varoluş sebebi’
Şimdilik bir kaç şahıs hariç çoğu insanlara sormuş olmasam da
Aldığım, araştırdığım ve sezdiğim bir kaç cevap;
-Biz dünya âlemine imtihan için geldik, ne için olacak ki başka?
Ekmeğimizi kazanmak için çalışmamız da pekâla doğaldır.
Çalışırız, para kazanırız, eğleniriz, kimi zaman hastalanırız, evleniriz çocuklarımız olur, yaşlanırız ve ölürüz..
Bir başka zihniyet de şu kanaattedir;
-Biz doğduk çünkü, dünyada yapmamız gerekenler var. Önce çocuk oluruz yaramazlık yaparız, misket oynarız, ip atlarız. Sonra okula başlarız.
15-16 yaşında Genç olduğumuzda, içki içeriz, top oynarız, sigara içeriz. Kimimiz böyledir, kimimiz okula devam eder ve hakkıyla meslek sahibi olur.
Bu da idare idi şimdi diyeceklerimden.
Şimdi en kötü ve en günah olan yolda ve zihniyette olanlar;
-Biz yaşamak için doğduk, hayatı doya doya yaşarız, çünkü; bir kereye mahsus doğduk.
Bir daha nerde buluruz bu hayatı...
Bizi yaratan Allahü Teala’dır tabiki. Ona ibadet edeceğiz ama şimdi değil. Hayatı yaşadıktan ve iyice yaşlandıktan sonra yaptığımız kötülükleri ve işlediğimiz günahları affetmesi için, ona kalan ömrümüzde ibadet edeceğiz.
Allahü Teala nasıl olsa affedici ve merhamet sahibidir. Biz ne yapsak da affeder !!!
Şimdi ise asıl doğma ve yaşama sebebimizi doğrulayan salih zihniyetler;
-Biz doğduk, çünkü; Bizi yaratan bir Rabb var.
O bizi yarattı, çünkü bizi nefsimizle imtihan edecek.
Çünkü, bize Yüceliğini ve birliğini idrak ettirecek.
Biz ancak O’nu biliriz, O’nu yaşarız. O’ndan geldik O’na gideriz.
Daha ergenlik çağından önce namaz kılarız, ergenlik yaşından sonra da oruç tutarız. Sorumluluk sahibi olunca da zekât veririz, Malımız olunca Hac’ca gideriz.
Kelime-i Şehadet getiririz O’na ve Peygamberi Hazreti Muhammed Aleyhisselatu Vesselama.
Biz ancak Allahü Teala’ya bu ibadetleri edersek, iyilik yapar, sevap işlersek kurtuluşa ve sonsuz hayata ereriz !!!
Bizi öldükten sonra diriltecek ancak O’dur
Şimdi ben sizlere soruyorum; ’Biz niye doğduk ? ’
Verdiğim seçeneklerden hangisine katılıyor ve uyguluyorsunuz ?
Sadece 5 dakikanızı ayırın bu soruya ve sakin bir odada oturup samimi bir şekilde düşünün.
Göreceksiniz ki, Allahü Teala’nın rahmetinin olmadığı her işte huzur, sağlık ve bereket yok !
Göreceksiniz ki, Allahü Teala tövbe eden kullarını effediyor.
Şimdi de ben bu soruya yanıt olayım...
Biz, Okula gitmek, fırında, hastanede, devlet binalarında, kamuda, kendi işinde, sigortacıda ve aklınıza gelecek her işte çalışmak için doğmadık !!!
Biz, müslümanların ilk ve asıl işi dinidir.
İlk işimiz Allahü Teala’ya ibadet etmekttir, ona dua edip isteklerimizi bildirmektir.
Bir müslümanın ilk işi daima dini olmalıdır.
Asıl işiniz olan işi dininizin önüne koyup ona daha çok önem veriyorsanız siz yanlış yoldasınız !
Tam aksine ilk işimiz ibadetimizdir.
Ha bu demek olmuyor ki işinizi durdurun, çalışmayın ibadet edin sadece.
Önce ibadetinizi yapın, sonra Allah’ın size bahşettiği işinizi !
Allahü Teala istemezse hiçbirimiz bir bardak su bulamayız,
o halde şükretmek ve ibadet etmek için daha ne bekliyoruz ?
Son zamanlarda ibadet iyice askıya alınıyor veya önem verilmiyor.
Zamanın insanlarıı apacık bir cehalettedir.
Kim demiş ki cahiliye devri bitmiştir.
Son yıllarda geri dönüş yaptı.
İnsanlar şüphe ile bakıyor onu yaratana. Halbuki bu bir gaflettir !
Cümlemizin Allahü Teala’nın razı olduğu kullar olması dileğimle, inşallah siz mü’min kardeşlerime bi nebze de olsa fayda sağlayabilşimdir.
Sürçü lisan etti isek affola.
Yazım, genellemedir, herhangi bir şahsa yönelik değildir.
Saygı ve sevgilerimle.
Gününüz hayır, neşeniz bol ola....
Serhat ERTAŞ
YORUMLAR
Kardeşim ne güzel yazmışsın işte biz dünyada yaratana kul olmaya, ahirette gül olamya geldik... Güzel yüreke ve yazıyı kutlarım selamlar...
Serhat ERTAŞ
Serhat ERTAŞ
ALLAH HERKESİN İRADESİNİ AZ ÇOK BİLİYOR BENCEDE YAŞAMAK İÇİN GELDİK DOYA DOYA BU HAYATIN TADINI ÇIKARALIM HEP BERABER CAN KARDEŞİM HARİKASIN =)
Serhat ERTAŞ
Allahü Teala herşeyi görüyor, biliyor.
Dünyada çile çeken, sefa sürmeyen, Ahirette mükafatlandırılır..