- 762 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Büyümek Hatıraların Öbür Adıdır
Büymek Hatıranın Öbür Adıdır
Bir zamanlar; toprağın içine sokmaktan keyif aldığım küçücük ellerim, bir yanı kirli, üzerinde çizgi film karakteri olan pantolonum, annemin severek okşadığı sırma saçlarım vardı. Evimizin önünde birçok kavak ağacı dikiliydi. Onların yanında top kovalayan çocuklar vardı.
Daha çocuktun. Dün gibi…
Arkadaşlarım vardı. Kimisiyle çoştuğum, kimisiyle küstüğüm dostlarm. Küçücük yüreklerimiz sadece oyun için atıyordu. Sonra Leman teyze Sevgi Rumeysa Yaşar vardı. Fotoğraf albümüne baktığımda yüreğim sılıyor, büyüdüğümü hissediyorm. Sevdiklerimden ayrılırken çime sığdırdığım özlemimle büyüdüm.
Bir gün, Leman teyze öldü. Dehşetten suratı bembayaz olmuş anne ve babamı seyrettikten sonra oyuna daldım; ama hiç ağlamadımve hep ona olan buruk hasretimle yaşadım. Artık ölüme öcü gözüyle bakmaya başlamıştım.
Elimde bebeğimle salıncağı, diğer çocuklarla birlikte gözünü avına kenetlemiş kartallar bekledim. Yaka parça indirdiklerinde sustuğum zaman büyüdüm. Artık hoşgörüyü tatmıştım .
Büyümek hatıranın öbür adıydı. Cebimde hatıralar dolup taşmaya başladığımda büyüdüğümü anladım. Beniğ hatıralar büyüttü. Biricik arkadaşım Aslı düştüğü ve ortalığı kan gölüne çevirdiği gün büyüdüm; artık ölüme öcü değilde içine yutan bir kasırga gibi bakıyordum. Şeker için oyuncak için sızlanırken başkası için gözyaşı döktüğümde, tek başıma yaylalarda koştığum gün büyüdüm.
Her zaman kucağımda yolculuk yaptığım, benim içinb üzret ödemeyen babamın bir gün otobüs şöförüne: “ Kaptan bir öğrenci, bir tam! “ dediği gün büyüdüm.
İlköğretimi bitireceğim zaman babam: “ Liseye nereye göndereceğiz? “ dediğinde kara kara düşündüm. Her çıkmazdaq bir çıkış yolu bulmayı öğrendiğimde büyüdüm.
İçimden gelen yağmurlara şemsiye tuttuğum gün büyüdüm.
Annemi sevdim, babamı sevdim, kardeşlerimi sevdim, arkadaşlarımısevdim, tabiatı sevdim
Sevmenin de başka türlüsünü farkettiğimde büyüdüm. Şimdi geçmişe şöyle bir baktığımda hala tebessüm edebildiğim için bir kez daha büyüdüm.Artık olaylara eskisi gibi bakmıyorum!. .
Hayat gelecektir, nerede ne yapacağını bilmekse büyümektir…