- 2764 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
ÇÖPÇÜ OLURSANIZ...
Trafikte, evde, işte çöpçü olmayın….!
çöp-tdk (Farsça isim)
1. Saman inceliğinde herhangi bir sap, dal veya tahta parçası
2. Yararsız, pis veya zararlı olduğu için atılan ufak tefek şeylerin hepsi, gübür (atık)
Çöpçü-tdk-(isim) : Evlerden çöpleri toplayan veya sokakları süpüren temizlik işçisi, gübürcü
Çöp, işlevini yitirmiş ve kullanılamaz her türlü materyale verilen genel addır.(vikipedi)
Yenilen ve kendilerinden yiyecek ve içecek maddeleri üretilen meyve, sebze ve diğer gıda maddeleri ile üretimde veya tüketimde kullanılan maddelerin işe yaramayan kısımları, kullanılmaz hale gelen eşyalar ve değerini yitiren maddeler olarak da tanımlanmaktadır.
Atık, kullanılmış, artık istenmeyen ve çevre için zarar oluşturan her türlü maddedir.
Atıklar teknolojik ve sosyal gelişmelere bağlı olarak insani gelişme ile ilişkilidir.(vikipedi)
Yukarıda TDK ve Vikipedi açıklamalarında olduğu gibi, çöp yararsız, pis ve zararlı bir şey.
Çöp; işlevini yitirmiş ve kullanılması sakıncalı olabilecek her şey ise;
Biz evimize, iş yerine ve en önemlisi araç içine neden çöp getiriyoruz…!?
Çöp; burada insanların kullanmadığı, sinirlilik, asabiyet, kızgınlık gibi işe yaramayan duygular…
O halde bunlardan arınmak, Trafikte gördüğümüz bir çöpçüden çöp almak bizi de çöpçü yapabilir.
Yani karşımızdaki kızgın, sinirli, asabi hareketlerle bize çöpü atar, bizde bu çöpü alır, Trafikte isek diğer araç sürücülerine, eve gitmişsek evdekilerin üzerine, işe gitmişsek iş arkadaşlarımızın üzerine atarız.
Böyle çöpçülük iletişimi bozduğu gibi, bizi sağlığımızdan edebilir
Trafikte, Evde, işyerinde ÇÖPÇÜ olmayın....
Çöpsüz günler dilerim
YORUMLAR
çöp evlere döndük
çer çöp ne varsa dolduruyoruz yüreklerimize
çöpçü olduk çoktan
yazık oldu nerede ne kadar negatif duygu var gittik yapıştık
mıknatıs gibi çekti bizi
kirlendi insanlığın elleri
yıkanmakla çıkar mı
bilemedim...
teşekkürler paylaşıma...
Battal BAŞARAN
insanın el kiri çıkarda,,,, yürek kiri biraz zor... izi kalır
Ya hayata dair birktiğimiz çer,çöp..bence onlrdan başlayalım temizliğe..Biriktirmeyelim kokuşmasın,,ruhumuz tazelensin...
Teşekkürler paylaşımınız için..