- 834 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
Yalancı
Yalancılık meslek olsaydı,dostum Ayşe bundan çok iyi para kazanırdı..ya da saflık meslek olsaydı ben iyi para kazanırdım…,cep telefonlarını çok seviyorum.Evden dışarıya çıkmasam da akşama kadar konuşmadığım insan kalmıyor..Telefon konuşmalarım evdekileri çok rahatsız etse de, kapayamam ki.. arayanların suratına telefonu çok ayıp,çok..Bayram üzeri beş gün yüz yüze görüşemediğim arkadaşımla telefonda, günde kaç kere görüştüğümün hesabını bilmiyorum..
-Selam arkadaşım,ben bugün baklava yaptım,içine iri iri cevizler koydum.
-Bak gene saçmalıyorsun.Sen hamur bile yoğuramazsın,baklava açmak kim, sen kim..
-Açtım kızım, hem de çok güzel oldu..biz bayramdan önce tepsiden baklavaları yemeğe başlarız.Yarın akşam gelin birlikte yiyelim..
-Bayram üzeri gelemem,işim çok.Senin baklava açtığına da inanmıyorum zaten..
-Kızım açtım diyorum..hem de beş yufkayı üst üste koyup,öyle açtım..ben o konuda uzmanım.Kimseye baklava açtığımı söylemiyorum.Söylersem herkes bana da baklava aç der..o nedenle saklıyorum baklava açtığımı…
-Hadi ya..yalancı..
-Kızım gerçekten yalan değil..hamurların aralarına nişasta koydum açarken..Kocam da bana yardım etti…
-İnanmadığım baklavanızı afiyetle yersiniz inşallah..Hadi kapattım..
Bu konu ile ilgili telefon konuşmalarımız bayram boyunca sürdü..Tabi ki..o,arıyor..Baklavasını misafirlerinin çok beğendiğini..herkesin iki tabak yediğini..tarifini istediğini anlatıp durdu..Tamam ya..bu kadın yapmış baklavayı diye düşündüm..Bayramdan sonra da görüşemedik onunla.. telefonda bana “İçime sinmiyor sen benim baklavadan yemedin ,kızla sana baklava gönderiyorum..”Ben kase içimdeki baklavayı buz dolabına koydum.Ertesi gün aklıma geldi..Tabağı açtım.İçinden pastane baklavası çıktı..Ben gerçekten inanmıştım yaptığına.. Çok sinirlendim.Aradım telefonla..”Evde misin?” “Evdeyim” “Bir yere ayrılma,ben geliyorum,o senin yaptığın baklavaları o,beyaz halının üzerine dökeceğim..”
“Kızım sen de ne safsın..baklava açmak kim.. ben kim..sakın gelme .Benim işim çok ben ev makarnası yapıyorum..”
-Gene saçmalıyorsun Ayşe..yalan söylüyorsun..
-Yalan söylemiyorum..baklava işi zor..ev makarnası yapmak kolay..
-Bak sana da göndereyim pişir…hamurunu çok güzel yoğurdum..içine on tane yumurta kırdım..ev makarnasını açmak kolay..kalın açılıyor makarna yufkası,hem benim ev makarnam çok lezzetli olur..Akşama gelin birlikte pişirip yiyelim.
-İstemiyorum,senin ev makarnanı..hem ben çocukluğumdan bu yana sevemedim hamur işlerini,yapmadığın ev makarnanı akşama pişir afiyetle ye..
-Benim ev makarnam çok lezzetli oluyor.Beğenirsin ve bundan sonra makarna yemeğe başlarsın..
-Hayır..istemiyorum ben senin ev makarnanı..sakın göndermeye de kalkma marketten bir paket makarna alır gönderirsin bana.
-Kızım sen de safsın.yalan baklavaya inandın..doğru makarnaya inanmıyorsun..hadi kapattım..
Makarna konusunda doğru söylüyor olabilir mi?
YORUMLAR
Yav bir baklava hamur, makarna demişsin millet başlamış ben baklavayı şöyle yaparım, yufkayı böyle açarım muhabbetine...Sen onlara aldırma anacım..Ben şahane mantı ysaparım...Bir kaşığa on tane sığdırırım...Öyle baklavaymış, makarnaymış uğraşma...Gelin bize ailecek de mantı nasıl yapılırmış, nasıl yenirmiş görün...Üstüme yoktur evelallah...Hani hamur işlerini sevmezmişsin ama eminim benim mantıma bayılırsın.
Yav daha olmadı yaparım bir zeytinyağlı taze fasülye..
Selam ve sevgilerimle.
sareyaprak
Sevgiler..selamlar..
sami biberoğulları
sareyaprak
sami biberoğulları
Yalan söylemeyi alışkanlık haline getiren baklavada da makarnada da yalan söyler...
Eşim havuçlu, patatesli kırmızı lahanalı bir şeyler yapmıştı. Kur figürleri, yuva, yumurtalar v.s.
Yakinen tanıdığımız bir hanım görünce çok beğendi ve yarın günü olması dolayısıyla kendisine de yapılmasını ısrarla istemişti...
Kıramadı eşim ve yaptı onun için de...
Ancak, gününde bulunanlardan birinden öğrendiğimize göre bunları kendisinin yaptığını söylemiş...
Tabi ki günde bulunanlardan biri de bu güzelliklerden kendisi için yapılmasını istemiş...
Eşimi aradı ve tabi ki kendisi için onlardan yine yapılmasını istedi...
Yalancının mumunun ne zamana kadar yanacağından habersiz tabi...
Eşim bu defa reddetti...
Yalancılığın sonu yok. Bir yerde çelişir...
Zor meslektir yalancılık.
Bu mesleği icra edenlere acırım her zaman.
sareyaprak
bence o da yalan ya bazen bende yalan söylüyorum sonra söylediğim yalanı unutuyorum gerçeğini söylüyorum ama bende güzel yalan kıvırırım kimse çakmazyalan olduğunu
güzeldi sevgiler
sareyaprak
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
efendim çok güzel yalan söylediğine inandımda makarna konusunda şüphelerim var kutlarım çok güzel olmuş yazı bir yudumda içiverdim kutlarım sizi saygılarımla selamlar
sareyaprak
Önceki yıl herkes nasıl açıyor, o kadar da zor olmasa gerek diyerek baklava yazmak için tablanın başına oturdum. Beceremedim, kardeşim geldi yardımıma, o açtı.
Artık baklavalık hazır yufkalar var, onunla yapıyoruz baklavaları..
tebrikler, değişik, düşündüren bir yazıydı,
ne kadar doğrucu olduğumuz tartışılır,
selâm ve sevgiler..
sareyaprak
gülümseten ve düşündüren akıcı anlatımın güzelliğinde bir yazı.
kutlarım kalemi.
sareyaprak
:) ah yaaa :) çok hoş anlatılmış çok çok güzel . bayıldım ya okurken.. :)