- 586 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BOL ŞANS
Dedi ki küçük çocuk izlediğimiz filmdeki kadın gözaltına alınınca; damga vurdular mı şimdi Ona?Ne damgası,dedim anlamayarak.Hani hapise atıldı ya,dedi.Damgalandı mı?Sabıka mı demek istiyorsun,dedim.Evet,dedi.Başladım gülmeye.Sinirlendi tabi küçük çocuk.Söylesene,diye bağırdı.Damga vurdular mı?Hayır,dedim gülerek.Daha hüküm giymedi.Zaten hapise de atılmadı.Şimdilik gözaltında.Uzun süree güldüm tabi.Sinirlenen küçük çocuk yüzüme bakmadı uzatmamak için.Çünkü biliyordu başına gelecekleri.Bu konu hakkında yeni bir şiir yazıp kendisini rezil ederim diye söylenemedi bana.
Geçen arabadaydık.Mink çocuk;siz üçlü mü doğdunuz,dedi.Üç kardeşiz de...Nasıl üçlü,dedim.Yani üçlü mü doğdunuz,dedi daha bir açıklayıcı olduğunu düşünerek.Aynı anda mı demek istiyorsun,dedim.Evet,dedi minik çocuk.Boy boy doğmuş olabilir miyiz sence,dedim.Üçüz değiliz...Başladım gülmeye...
Allahtan kin gütmüyorlar.Yoksa katlanılacak gibi değil gülüşlerim.İlginç konuşmalarını ve saf meraklarını seviyorum.
Başka bir oğlan çocuk da;metrobüsler için;bunlar sürüler halinde mi yaşıyorlar,demiş.Komik bu çocuklar.Elimizde kağıt kalem not almalıyız söylediklerini.Öylesine komikler.
Küçük Çocuk bugün isyan etti:
Ben kimse için doğmadım,kimse beğensin diye yaşamıyorum.Tam oyunun en zevkli yerinde;kitap oku diye bağırıyorlar.Şu büyükler ne kadar gıcıklar;insanı kitaptan nefret ettirmeye çalışıyorlar.O sırada mı söylenir?Ne derseniz deyin;bir çocuk için en önemli şey oyundur,diye fikrini ilan etti.Oyun çocuğu büyütür ve geliştirir,dedi.Doğru söze ne denir ki?Masayı toplatmak isteyen teyzesine de çattı.Çocuk işçi çalıştırıyorlar diye şikayet edecekmiş.Hakkını aramaya pek meraklı.Ne de olsa Yay burcu.Adaletsizliğe dayanamıyor.Özgürlüğüne de düşkün.Tembel de en rahatından.Tehlikeli bir karışım.
Karşısına çıkacak erkeklere başarılar diliyorum.Şansla olacak iş değil...
YORUMLAR
Çocuklar kendi saf kirlenmemiş düşünceleriyle çok yalın düşünüyorlar.
Benim üç buçuk yaşındaki torunumun da bilmişce çok güzel konuşmaları var, not almalıyım,
unutuluyor.
Erkek kardeşim pencere önünde oturuyordu, şimdi tm anımsayamıyorum pencere önünde eriyen şey neydi. Kardeşime.
- Çekil ordan, bak sen de eriyip kaybolacaksın..dedi..
tebrikler, değişik bir yazıydı,
selâmlar..
Peri Tozu.
Geçen gün aklıma geldi; yeğenlerimin birisi kitaba kipat derdi, diğeri de nütfen...
O tatlı hallerini arada hatırlamak hoş oluyor.
Sevgilerimle...