- 682 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
AH ŞU DOKTORLAR-2
Geçtiğimiz günlerde büyük oğlum (32 yaşında) karın ağrısından şikâyet ediyordu. Hatta karnına şöyle bir baktığında sağ tarafının sol tarafa göre biraz şişik olduğunu görüyormuş. Biz dikkatle baktığımız halde öyle bir fark göremedik ama sonuçta rahatsız olan oydu. Ertesi günü izin alarak doktora gitmeye karar verdi…
Tabi ki bizler deneyimlerimiz gereği bu tür muayenelere aç karnına gitmek gerektiği konusunda kendisini uyardık. Çünkü belli ki kan tahlilleri yapılacaktı. Oğlumun SSK dışında bir de özel sigortası vardı. O nedenle masraflar konusunda endişesi yoktu…
Bir özel hastanenin dâhiliye polikliniğine gitti ertesi günü. Doktor tahmin edeceğimiz üzere bir takım tahliller, ultrason ve akciğer filmi istemiş. Ultrason çekimini yapan uzman onu karaciğer yağlanması konusunda uyarmış. Tüm tetkiklerle birlikte dahiliye doktoruna gittiğinde o da karaciğer yağlanması üzerinde durmuş…
Ona bir diyet vermiş ki, evlere şenlik… Günde altı öğün (sabah, kuşluk, öğle, ikindi, akşam ve gece) yemek. Neler neler yok ki bu yemeklerde… Şekersiz çay, kepek ekmeği, taze sebze ve meyveler, yağsız salata, beyaz peynir, çay, yoğurt, süt, grisini v.s.
Bana biraz garip geldi…
“Oğlum” dedim, “sende şeker, tansiyon, obezite, kemik erimesi v.s mi var bu yaşta yoksa sen seksenli yaşlara vardın da biz mi bilmiyoruz?”
Ertesi günü iş yerinde bir arkadaşı da böylesi bir diyetin onun yaştaki birine uygulanmasını çok garipsemiş ve demiş ki;
“O doktor senin özel sigortan olduğunu öğrendiği için söğüşlemeye kalkmış.”
Ve devam etmiş…
“Benim tanıdığım bir dâhiliye doktoru var. Ona da bir görünmeni öneririm.”
Ertesi günü o başka bir özel hastaneye giderek o arkadaşının tanıdığı doktorla görüştü… O da bir takım tetkikler yaptırdıktan sonra şöyle bir diyalog geçmiş aralarında;
“Sen spor yapıyor musun?” diye sorar doktor…
“Bazen!” diye yanıtlar oğlum…
“Bence daha fazla yap!” der doktor… “Çok sağlıklı bir bünyen var.”.
Ve devam eder;
“Böyle bir diyet ancak obezite, kemik erimesi, şeker ve hipertansiyonu olan 80 yaş üzeri hastalara uygulanabilir.”
“Peki, bu karaciğer yağlanması konusu nedir?” diye sorar oğlum.
Doktor tahlil sonuçlarındaki bir rakamı göstererek;
“Sende karaciğer yağlanması olması için bu rakam en azından 70 olmalıydı. Sende ise 40!” der.
Kadir Tozlu
29.08.2012
(devam edecek)
YORUMLAR
öncelikle gecmiş olsun üstad,bu guzel yazı için tesekkürler,bende bir doktor olarak şunu söylemek istiyorum,her doktor bir degildir,okumak var okumak var :)
saygılar..
superbaba
Yorum için teşekkürler...
efendim öncelikle oğlunuza geçmiş olsun malesef böyle vakalar olmuyor değil biz bir şey bilmiyoruz onlar ne söylerlerse inanmak zorunda kalıyoruz allah iyilerle karşılaştırsın daima saygılarımla selamlar
superbaba
Yorum için teşekkürler.
Böyle şeyler ne yazık ki oluyor...Allah dert verip derman aratmasın...neyse bu bölümde önemli bir rahatsızlık yok gibi anladım ben..şişlik neden olmuş..neden öyle hissetmiş..merak ettim... geçmiş olsun diyorum..saygılar...
superbaba
Zaten bu olaydan sonra hiçbir şikayeti kalmadı.
Yorum için teşekkürler...
superbaba
Doktorlar içinde bir tanedir...
:) yine bunlar biraz insaflı davranmışlar.Hastayı görerek muayane ettikleri için.Ya bir de görmeden gıyabında muayene edipte cinsiyeti isme göre tahmin ederek bu hasta hamile deseydi...Saymanlık yaptığım dönemlerde bir kurumun hastahane faturası ödemesi yapılmak üzere dairemize getirildi...Bir baktım bayan hastaya prostat teşhisi koyulmuş ve ameliyat ücreti tahakkuk ettiirilmiş. :)) Araştırdık yanlışlıkla olduğu söylendi Hastahane baş hekimi tarafından...Faturayı geri aldılar... :))Çok güzel bir konuya değinmişsiniz ...Kaleminiz hiç susmasın efendim.Saygılarım sonsuz...
superbaba
Bu her iki cinsiyette de kullanılan isimler benim de başıma bela açıyor zaman zaman...
Güzel yorum için teşekkürler...
Güzel bir konuya değinmişsiniz... Son 8 ayım annem için sürekli hastanelerde geçti. Neler gördüm neler...
Yazsam kitap olur...
Ama yine de bizleri doktorsuz bırakmasın Yaradan...
Tebrikler...
Selamlar...
superbaba
Haklısınız, zaman zaman bizleri bıktırsalar da onlarsız olmuyor...
Yorum için teşekkürler...
okumakla adam olunmuyor , eşeklik baki kalıyor diye boşumana dememişler.. haklılar.. 2. doktoru da kutlamak lazım,,
superbaba
Yorum için teşekkürler...