Şair'in Leylası olamadım...
Leyla’yı kaybetti sandığı günü, Kopan tespih gibi yere dağılmışlığını anlatıyordu Şair, Dinliyordu kadın soluğu hançerlenircesine,Şair’in Leylasını nasıl sevdiğini...
Şair Leyla dedikçe kadın g/özyaşlarını yüreğine akıtıyordu,Biliyordu kadın Şair’in leylası olmadığını,Biliyordu ;Gel gör ki yüreğine anlatamıyordu kadın, Yüreğine...
Şair’in dediği Leyla’nın, Kendisi olmadığını yüreği de anlamıyordu...
Kadın,G/özünden düşen bir damla yaşla boğuldu ,Soluğunda kanat çırpan kelimeler sustu,Kadın sustu ;Yürek rahmine düşmüş kelimeler sus/tu...
Kadın sustu, G/özünde sakladı sesi sağnak sağnak avaz,Avaz ıslaktı çıplaktı ...
Bilirim Şair’im senin Leyla’n değilim,Ama bil ki seni Mecnun belledi esrik yüreğim!..
Sen,Başka leyla’nın mecnun’uydun şairim, Tespih gibi dağılan yüreğini toparlayamadığın günden beri, O günden beri ...
Bilirim,Bilirim alnıma çakılmış mıh gibi bilirim,Yürek tespihini dağıtan leylanın ben olmadığını bilirim be z/alim, Şair’im...
Kadın anladı ;Bir ömüre tek bir Leyla sığar,Diğerleri Leylanın taklidi olur...Ve taklitler de asıl Leyla’yı yaşatır yürekte...
Ve yürek kadının g/özyaşlarına fısılda’dı, Seven her kadın kendini Leyla zanneder,Şair’in Leylası olmasan bile...
Sende kopan tespih ,Bende çatlayan nar; Bilirim ki;ipi kopmuş tespihe nar taneleri dizilmez,Şair’im dizilmez...
Ve, ne çok isterdim kelimelerinde ki, Leyla ben olmayı ,
Ve ne çok isterdim kelimelerimle konuşmanı...
Şimdi Leyla’nın ne çok sırlı kelimelerindesindir,
Ve şimdi Leyla’nın aklı yüreğinin; Şimdisindesindir...
Ve şimdi yüreğimden g/özüme har düşer ,
Ve şimdi ateş gibi damlar
Damlar g/özümün sıratından düşen kelimeler yakar,Yakar ...
Ve şimdi daha çok yanıyorum,
Leyla’n olamadığım yüreğinde,asılı kaldım aşk’ının ateşinde...
Ama bir yemin olmalı,Sen olmasan da,Leyla’n olamasam da,
Bir yeminin olmalı,Evet bir yemin...
Mahşere kadar g/özümün yüreğimin, Yeminisin sen,
Yüreğine düşen ,
Leyla’n olmasam da!..
___________________________________________________________________
Saati zamanı yok; O benim tüm zamanlarımda,Onda ise,bana asla bir zamanı olmayacak zamanındaydım !..
Y...B
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.