Duyarlılık
Duygu insani bir olgudur.Çok önemli ve gereklidir.Anne babalar kızlarına duygu ismini koyarlar. Sevecen ve ilgili bir hanım olsun diye.Bu olgu birde akılla birleşince tadına doyulmaz. Çünkü akıl her amelin çimentosudur. Akıla da dikkat etmek lazım. Önemli olan onu nasıl kullandığımızdır.Kötüye kullanılan akıl bazen felaketlere neden olur.
Onu iyi yönde kullanmaya birde farkındalık eklersek tadından yenmez. Hatasız kul olmaz. Herkez hata yapar. Önemli olan onu kabul edip bir daha yapmamaya gayret etmektir. Bizler nedense birbirimizi uyarmamız doğruyu bulmaya yardımcı olmamız konusunda pek aktif sayılmayız. 80 li yıllardaydı. Bir gün el arabasında çilek satan bir genç hem gidiyor hemde ezilmiş çilekleri ayıklayıp yere atıyordu. Yanına yaklaştım (Kardeşim onları yere atacağına bir kenara topla bir çöp birikintisine at daha iyi olmazmı) dedim. Yüzüme ifadesiz bir suratla baktı sanane bacı (Ben kaç yıldır bu işi yapıyorum bana kimse karışmadı dedi.)Özür diledim. Yanından ayrıldım. Haklıydı müstesnalar kaideyi bozmuyor. Şayet onu bir başka gün biri diğer gün bir diğeri uyarsaydı oda durup düşünecekti.Yaptığının yanlış olduğunun farkına varacaktı.
Lütfen çevreye duyarlı olalım birbirimizi iyilikle uyaralım
Güler Elmalı
27.08.2012